Auteur |
Bericht |
Dutchspider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 19, 2005 5:03 pm Berichten: 110 Woonplaats: Oldeholtpade
|
Probleempje
Goedendag,
Ik heb een probleem met mijn brommer.(Yamaha TZR 2003model)
Setupje:
Cilinder:Gilardoni 1 (originele volgens mij)
Originele carburateur
Vertanding:
11 voor
45 achter
Uitlaat: Technigas RSG met kelvar demper.
Onder zit hij goed met optrekken tot aan de 4de versnelling.
Dan gaan we door naar de 5 dan blijft hij op de 7duizend toeren hangen.
Dan gaan we naar de 6 en gaat hij ongeveer 6 duizend toeren draaien.
Het probleem is dat als ik in de 5 zit hij niet meer door trekt.
Nu heb ik even de luchtbox eraf gehaald en begint hij al wel meer toeren te maken.
Topsnelheid ligt nu ongeveer 75/80.
Ligt het aan de uitlaat?(Zit geen begrenzer meer in)
Of moet hij voor lichter vertand worden?
Of is het een afstel probleem?
Iemand een idee?
Groeten,
Mark
|
zo mei 21, 2006 5:24 pm |
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
Hoe groot is je originele carbu? (aantal mm's?)
|
zo mei 21, 2006 5:35 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
je kan hem voor niet lichter vertanden denk ik
is het en 12, 9 of 16mm , anders kan je daar eens naar kijken
_________________
|
zo mei 21, 2006 5:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
johntzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 12, 2005 9:36 pm Berichten: 154 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sint Jansklooster
|
persoonlijk denk ik dat het aan de afstelling ligt of je trekt hem niet ver genoeg door zodat hij na overschakelen net onder de powerband komt zodat die het niet meer trekt in een wat hogere versnelling.
edit: ook omdat ik je topsnelheid wel erg laag vind voor zo'n soort uitlaat
_________________ (\__/)
(='.'=)
(")_(")
Laatst bijgewerkt door johntzr op zo mei 21, 2006 6:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo mei 21, 2006 6:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
Dutchspider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 19, 2005 5:03 pm Berichten: 110 Woonplaats: Oldeholtpade
|
Kan er eigenlijks niet op vinden qua mm dan...
Staat E3 op en nog wat abra kadabra tekens.
Zal wel even een foto schieten...
Niet dat je er dan veel wijzer van wordt
Alstu:
http://img423.imageshack.us/img423/3378/cab23rb.jpg
|
zo mei 21, 2006 6:01 pm |
|
|
Dutchspider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 19, 2005 5:03 pm Berichten: 110 Woonplaats: Oldeholtpade
|
johntzr,
Ik schakel meestal bij de 9 a 10 duizend toeren..
Hoog zat neem ik aan...
Trouwens in het rooie kom ik niet verder als de 11 zonder luchtbak...
Met luchtbak kom ik op de 10 duizend en dan stopt hij.Dan hoor je hem gewoon inhouden...
|
zo mei 21, 2006 6:04 pm |
|
|
johntzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 12, 2005 9:36 pm Berichten: 154 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sint Jansklooster
|
is waarschijnlijk toch iets te laag maar ik denk dan toch dat het aan de afstelling zal liggen.
_________________ (\__/)
(='.'=)
(")_(")
|
zo mei 21, 2006 6:06 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
het is denk ik een 16mm carbu, maar ben niet 100% zeker
wel, waar het aan logt volgens mij is de cilinder, zo'n gila 1, daar haal je niet veel uit, zeker niet uit een slome, mss is het toch een snelle gila, maar denk het niet
laat anders je cil wat tunen of kijk uit naar een gila 2 (sne) of een tp oid
_________________
|
zo mei 21, 2006 6:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
Dutchspider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 19, 2005 5:03 pm Berichten: 110 Woonplaats: Oldeholtpade
|
Maar als ik mijn lucht inlaat groter maak moet dan de lucht verder open of juist dicht...
Maar dat plotseling ophouden bij 10 duizend toeren ligt aan de afstelling?
Groet Mark
|
zo mei 21, 2006 6:08 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
denk dat het deels aan de afstelling te wijten valt, mr als je idd met een slome gila te maken hebt, ligt het daaraan
_________________
|
zo mei 21, 2006 6:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
johntzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 12, 2005 9:36 pm Berichten: 154 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sint Jansklooster
|
ja onder een tzr zit een 16 mm en een snelle tp50 cilinder iig bij die van mij, zit volgensmij wel onder elke tzr.
en dat plotseling ophouden bij 10 duizend lijkt mij echt aan je afstelling te liggen. probeer eens met warme motor je stationair toerental te verhogen naar iets van 4 a 5000 en dan de luchtschroef te verdraaien en te kijken wat het maximum haalbare toerental is als het goed is zal dit oplopen naar iets van 6000 en misschien wel meer als die veel te weinig lucht krijgt en daarna stel je natuurlijk wel weer ff je stationair toerental bij.
_________________ (\__/)
(='.'=)
(")_(")
|
zo mei 21, 2006 6:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
Dutchspider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 19, 2005 5:03 pm Berichten: 110 Woonplaats: Oldeholtpade
|
Dus als ik het goedbegrijp:
Je laat hem stationair lopen op 5000 dan de luchtschroef bij stellen tot ongeveer 6000 en dan de stationair weer terug draaien naar waar hij stond?
Groet Mark
|
zo mei 21, 2006 6:22 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
maar heeft hij nou een gila 1 of een TP ? gila toch
_________________
|
zo mei 21, 2006 6:25 pm |
Persoonlijk album
|
|
johntzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 12, 2005 9:36 pm Berichten: 154 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sint Jansklooster
|
nee door aan de luchtschroef te draaien zal je toerental gaan veranderen op het hoogste toerental stop je dan en daarna stel je je stationairschroef weer bij
edit: volgensmij zit er gewoon een tp50 onder, hij is iig wel aardig snel
weet je toevallig ook welke sproeier je dr in hebt zitten?
_________________ (\__/)
(='.'=)
(")_(")
|
zo mei 21, 2006 6:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
Dutchspider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 19, 2005 5:03 pm Berichten: 110 Woonplaats: Oldeholtpade
|
nee door aan de luchtschroef te draaien zal je toerental gaan veranderen op het hoogste toerental stop je dan en daarna stel je je stationairschroef weer bij.
Als je de luchtschroef maar vergenoeg open draait maakt hij zoveel toeren als je wil......
|
zo mei 21, 2006 6:30 pm |
|
|
|