Dit is een How to door mij gemaakt een tijd terug, toen ik nog m`n oude Aprilia SR had.
Ik heb hier als voorbeeld een Carterkap om te polijsten, maar het polijsten werkt over het algemeen hetzelfde.
ik hoop dat jullie er wat aan hebben
Vragen mag je altijd stellen.
Benodigdheden:
-Geduld:<>:
-Schuurpapier korrel 180, 400, 600, 800, 1000, 1200
-Boormachine met een Dremel
-Polijstpasta
-IJzerborstel of een doekje
-Verafbijt met een verfkwastje
-Handschoenen
Stap 1:
Je smeert je carterkap in met verfafbijt, je laat die verfafbijt 10 tot 15 minuten intrekken en dan haal je het er met een doekje of ijzerborstel vanaf, dan kijk je of al je verf er goed vanaf is zo ja dan kan je gaan schuren zo nee dan smeer je het nog een keer in met verfafbijt, zelf heb ik het 3 keer moeten insmeren voordat al me verf goed van me carterkap af was.
Tip: Doe handschoenen aan als je die verfafbijt gebruikt!
Op de foto kan je zien dat de carterkap in de verfafbijt staat.
Stap 2:
Je kan gaan schuren je begint met de laagste korrel, korrel 180 dus en je schuurt daarmee door totdat je alle krasjes weggeschuurd heb, dan ga je naar korrel 400 en schuur je weer door totdat je alle krasjes weggeschuurd heb, en zo ga je door tot en met korrel 1200 of nog hoger.
Zelf ben ik ongeveer 7 uur bezig geweest met schuren.
Zie foto hieronder om het Eindresultaat van het schuren te zien:
Stap 3
Als je alles mooi geschuurd heb kan je gaan polijsten.
Polijsten is best snel gebeurd met het gebruik van de boormachine en de dremel.
Als je je carterkap ingesmeerd heb met polijstpasta dan ga je met de Dremel de polijstpasta inwrijven en dan gaat het vanzelf glimmen.
Hieronder zie je een foto dat ik aan het polijsten ben met boormachine met dremel d`r op.
Zie foto`s hieronder van het Eind resultaat van het Polijsten!