Auteur |
Bericht |
wilco-93
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 11, 2010 6:37 pm Berichten: 121 Woonplaats: Meerkerk
|
Verschil voor en in de powerband
Hallo, ik ben al een tijdje aan het proberen mn rs my (gianelli uitlaat) goed afgesteld te krijgen,maar qua gasnaald lukt het me maar niet. - Wanneer ik de naald helemaal laat zakken loopt hij voor de powerband goed, maar in de powerband houdt hij duidelijk in. - Wanneer ik de naald iets verder omhoog doe, loopt hij beter in de powerband, maar stotterd hij voor de powerband als een gek. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij zowel voor als in de powerband goed loopt? (luchtschroef kan ik niets meer aan veranderen, wanneer ik dat doe loopt 'ie niet (goed) meer stationair) (hoofdsproeier is ook goed, beetje aan de grote kant maar zo dat ik wanneer ik meewind heb geen choke nodig heb op vol gas ) Please help
_________________ Aprilia RS 50 MY Kawasaki groen: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=17364
|
vr feb 11, 2011 6:28 pm |
|
|
kirill007
ApriliaForum Member
|
Re: Verschil voor en in de powerband
hoofdsproeier veranderen. Kleiner gok ik aan je reactie.(kan 1 maat kleiner zijn of 2)
|
vr feb 11, 2011 7:20 pm |
|
|
NickertRS
ApriliaForum Member
|
Een gianelli krijg je nooit zo afgesteld dat ie onder de powerband 100% goed loopt, de truc is namelijk om hem op genoeg toeren te houden! Dat vraagt wat meer koppeling af en toe als je gewend bent bij een standaard uitlaatje, maar het went vanzelf. Ik heb ook een gianelli op mn rs my, die van mij is goed afgesteld door de dealer/monteur en onder de 6000 a 7000 toeren is ie af en toe ook niet vooruit te branden en wil hij soms nog wel eens wat knetteren, maar op wat hogere toeren loopt ie heerlijk! Dus zorg iig maar dat ie op de powerband goed loopt!
|
vr feb 11, 2011 7:28 pm |
|
|
wilco-93
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 11, 2010 6:37 pm Berichten: 121 Woonplaats: Meerkerk
|
@ Kirill007: Heb er al eens een kleinere in gehad, hielp niets @ NickertRS: Oke bedankt. Ik wist wel dat hij voor de powerband niet echt vooruit te branden is, maar wanneer ik de naald op z'n laagst doet, stottert hij in ieder geval niet meer, dus het lijkt me dat dat toch wel verholpen kan worden? Vandaar dat ik dit topic toch nog open hou, misschien dat er iemand met dè oplossing komt
_________________ Aprilia RS 50 MY Kawasaki groen: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=17364
|
vr feb 11, 2011 7:51 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Dus naald er tussenin of zakken en hoofdsproeier aanpassen... Grotere sproeier en naald iets laten zakken?
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
vr feb 11, 2011 8:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
gasnaaldclipje in het midden en hoofdsproeier zeker 1 of 2 maten groter. en dan maar eens weer proberen.
|
vr feb 11, 2011 8:40 pm |
|
|
NickertRS
ApriliaForum Member
|
Dat stotteren moet idd verholpen kunnen worden! Der lopen genoeg mensen hier op het forum rond die je daar mee kunnen helpen, ik ben der helaas niet een van :p Succes iig
|
vr feb 11, 2011 10:10 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
NickertRS schreef: Dat stotteren moet idd verholpen kunnen worden! Der lopen genoeg mensen hier op het forum rond die je daar mee kunnen helpen, ik ben der helaas niet een van :p Succes iig Reageer dan niet dude.
vr feb 11, 2011 10:30 pm |
|
|
NickertRS
ApriliaForum Member
|
Alsof jouw post ff lekker nuttig is xD, hij vroeg toch of het stotteren te verhelpen was, daar antwoorde even op, wijsneus..
|
vr feb 11, 2011 11:18 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
Je weet niks van afstellen, dus hoe weet jij nou dat het te verhelpen is. Misschien lukt dat met die prutcarb/naaldbezetting die erop zit wel gewoon niet, wijsneus.
vr feb 11, 2011 11:23 pm |
|
|
NickertRS
ApriliaForum Member
|
Wie zegt dat ik niks van afstellen weet? Het enigste wat ik zei is dat ik niet de beste persoon ben om hem verder te helpen, maar ik weet wel uit ervaring dat je prima kunt rijden met een gianelli zonder dat ie stottert. Ik ga er dus idd vanuit dat het te verhelpen is. En het enigste wat prut is, is jouw humeur. Doe me aub een lol en ga iemand anders lastig vallen met je nutteloze, oftewel niets toevoegende commentaar..
|
za feb 12, 2011 5:11 am |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
wtfffff, broekie met 3 posts fight back. das ook nieuw. Als je op dit forum terugleest zal je zien dat er meer zijn die problemen hebben met de naaldbezetting, maar zoals altijd weten ze het beter
za feb 12, 2011 2:42 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Elke set-up is anders, dus nooit een garantie voor dipvrij draaien met die of die uitlaat, maar je kunt er natuurlijk wel verbetering in zien te krijgen, en daarvoor staan hierboven wel tips.
Dus weer ontopic...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
za feb 12, 2011 7:34 pm |
Persoonlijk album
|
|
|