Auteur |
Bericht |
Viewty
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 06, 2010 2:43 pm Berichten: 405 Woonplaats: Wijster, omgeving Assen
|
Re: Het algemene 'kleine vragen' topic. Deel??
Mijndes is een kwart jaar oude asus, deed het eerst wel :O,
_________________ Layin' Frame & Scrapin' Rails, Your doing it right.
Airride doesn't make the titties bounce.
|
wo feb 09, 2011 7:57 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 29, 2010 5:38 pm Berichten: 746 Woonplaats: Ottoland(zuid-holland)
|
Omdat ik niet weet welke kleinevragentopic nu gebruikt moet worden stel ik mijn vraag ook hier Kleine vraag, Vandaag een nieuwe cilinderkop gekocht en gemonteerd (Nieuwe pakkingen ook), Maar hij rookt enorm nu, Dus ik dacht er komt vast kvs in de cilinder, Dus de kop er wat strakker opgezet, Maar nog steeds een dikke witte rooklaag (Rookt echt heel erg als ik 60 rij ofzo blijft er een mooi witte rook streep achter me voor een paar meters) Wat te doen nu?
|
wo feb 09, 2011 8:04 pm |
|
|
JvS
ApriliaForum Member
|
eduardgpr schreef: Opnieuw monteren met vaseline.
|
wo feb 09, 2011 8:14 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Bailey schreef: Kan ik m'n schokbreker zó uit elkaar halen, of staat er spanning op de veer? En hoe maar ik 't los? Boven de bovenste 'veerschotel' (weet niet of je dat bij brommer ook zo noemt) zit een inbusje. Die moet dan los volgens mij.
wo feb 09, 2011 8:42 pm |
|
|
Bailey
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 08, 2010 9:52 pm Berichten: 104 Woonplaats: Moergestel
|
MartinW schreef: Bailey schreef: Kan ik m'n schokbreker zó uit elkaar halen, of staat er spanning op de veer? En hoe maar ik 't los? Boven de bovenste 'veerschotel' (weet niet of je dat bij brommer ook zo noemt) zit een inbusje. Die moet dan los volgens mij. Ja die had ik er al uitgehaald, maar hij wil nog niet los
_________________ Konica Minolta Replica [In Progress]
|
wo feb 09, 2011 9:18 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
Bailey schreef: MartinW schreef: Bailey schreef: Kan ik m'n schokbreker zó uit elkaar halen, of staat er spanning op de veer? En hoe maar ik 't los? Boven de bovenste 'veerschotel' (weet niet of je dat bij brommer ook zo noemt) zit een inbusje. Die moet dan los volgens mij. Ja die had ik er al uitgehaald, maar hij wil nog niet los Kijk je trouwens uit dat die veer dalijk niet met mach3 je gezicht nog lilleker maakt.
wo feb 09, 2011 9:24 pm |
|
|
payday
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 07, 2009 9:27 pm Berichten: 529 Woonplaats: Meppel
|
Staat wel wat spanning op ja. volgens mij had ivar al een paar keer veer uitelkaar gehaald, en speciaal iets van hout gemaakt wat hij in de bankschroef klemde zodat, de veeer niet uitelkaar klapt.
_________________ Streetfight RS
|
wo feb 09, 2011 10:59 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
Luukmoerenhout schreef: stel. je bent gaan kijken bij een aprilia rs 50 MY. alleen het linker achterlicht is afgebroken. hij doet het nog wel maar hij hangt ernaast. ik heb gekeken voor een nieuwe hoeveel die kost. maar bij de plaatjes ziet hij er anders uit dan die knipperlichten die erop zaten. terwijl die helemaal standaard waren. die erop zaten hadden naast het knipperlicht een soort van ringetjes zitten van plastic, wel in 1 geheel maar ik hoop dat jullie me snappen. maar toen ik op internet keek zagen ze er heel anders uit alsof het 1 geheel was. heb ik niet goed gekeken? of liegt die foto? of liegt de eigenaar?
nog een vraagje.. waar kan het aan liggen dat de rechter knipperlichten 2 keer zo snel knipperen? ik zat te denken aan een kapotte relais of heb ik dat compleet fout? omdat ik een super newbie ben! De originele ziet er zo uit: Of eventueel met een oranje glaasje ipv een witte. Dat de knipperlichten snel knipperen wijst vaak op dat er led knipperlichten geplaatst zijn, dan kan het relais zijn vermogen niet goed kwijt, dus zal de knipperfrequentie hoger zijn. Ook kan er dan een knipperlicht kapot zijn, dan knippert ie sneller om dezelfde reden. Dit is op te lossen met een LED knipperlicht relais, of met extra weerstand er tussen.
do feb 10, 2011 7:06 pm |
|
|
mari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 18, 2010 4:03 pm Berichten: 334 Woonplaats: Meerkerk
|
Ik heb nog een vraagje. Mijn grondplaat van m'n derbi crosser was los gegaan en is toen verdraaid. Maar hoe moet ik deze dan weer goed zetten? Ik zie nergens aanduidingen staan hoe hij moet staan. Ook kan ik niet echt zien hoe hij eerst heeft gestaan. Misschien iemand enig idee hoe hij goed terug moet?
|
do feb 10, 2011 8:48 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
Ja, afstellen. FF zoeken op het forum, staat wel ergens een tutorial, volgens mij in het howto aanvraag topic.
do feb 10, 2011 8:52 pm |
|
|
Luukmoerenhout
ApriliaForum Member
|
stel. je bent gaan kijken bij een aprilia rs 50 MY. alleen het linker voor knipperlicht is afgebroken. hij doet het nog wel maar hij hangt ernaast. ik heb gekeken voor een nieuwe hoeveel die kost. maar bij de plaatjes ziet hij er anders uit dan die knipperlichten die erop zaten. terwijl die helemaal standaard waren. die erop zaten hadden naast het knipperlicht een soort van ringetjes zitten van plastic, wel in 1 geheel maar ik hoop dat jullie me snappen. maar toen ik op internet keek zagen ze er heel anders uit alsof het 1 geheel was. heb ik niet goed gekeken? of liegt die foto? of liegt de eigenaar?
nog een vraagje.. waar kan het aan liggen dat de rechter knipperlichten 2 keer zo snel knipperen? ik zat te denken aan een kapotte relais of heb ik dat compleet fout? omdat ik een super newbie ben!
|
do feb 10, 2011 11:41 pm |
|
|
payday
ApriliaForum Member
|
Ik heb een elektromotor, uit een droogtrommel, laag toerig, draai 1 kant op... wat zouden jullie er mee doen?
|
vr feb 11, 2011 4:25 pm |
|
|
mari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 18, 2010 4:03 pm Berichten: 334 Woonplaats: Meerkerk
|
MartinW schreef: Ja, afstellen. FF zoeken op het forum, staat wel ergens een tutorial, volgens mij in het howto aanvraag topic. Ik heb gezocht, en zag een How-to staan. Maar ik heb een compleet ander vliegwiel. Er zitten wel gaten in maar staat volgens mij geen 'S' op... En ook geen pijl.
|
vr feb 11, 2011 4:39 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
payday schreef: Ik heb een elektromotor, uit een droogtrommel, laag toerig, draai 1 kant op... wat zouden jullie er mee doen? Op je fiets maken met een potmeter ertussen om te doseren
vr feb 11, 2011 5:01 pm |
|
|
payday
ApriliaForum Member
|
En dan? een aanhangertje mee voor een aggregraat?
|
vr feb 11, 2011 6:37 pm |
|
|
|