Auteur |
Bericht |
schakelfreak
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm Berichten: 375 Woonplaats: Leimuiden
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
kleine update Nieuwe klauwen Verse brembo lcf 600 remvloeistof Ferodo cp211 remblokken ben benieuwd hoe het gaat remmen Aankomend weekend wil ik de kappen een kleurtje gaan geven
_________________ Kawasaki ZX-10 R '04 Honda CBR 900 RR '97 2009 -[ Zandvoort 2:12,5 2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500 2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330 2012 -[ Assen 1:57,035
|
wo feb 02, 2011 12:37 am |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
Wat is de meerwaarde van die tjoenings remvloeistof? ga je er hardah van?
_________________
|
wo feb 02, 2011 12:39 am |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm Berichten: 2159
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
SuMo-rider schreef: Wat is de meerwaarde van die tjoenings remvloeistof? ga je er hardah van? bedoel je niet... zachtah?
|
wo feb 02, 2011 12:43 am |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
neej man, minder weerstand vd remmen = hardah :p
_________________
|
wo feb 02, 2011 12:45 am |
|
|
Aprilius
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 29, 2009 12:46 am Berichten: 1837 Woonplaats: Bij moeke
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
Racing remvloeistof + Race remmen = kortere remweg = Sneller gaan
_________________
marien schreef: En godverdomme nou ben ik vergeten de thee af te maken, Omdat ik te druk was met kankeren.
|
wo feb 02, 2011 3:24 pm |
|
|
SiFu
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 15, 2008 10:10 pm Berichten: 114 Woonplaats: Zeeland
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
Kookpunt zal wel hoger leggen, waardoor je minder snel last hebt van fading?
_________________ CBR 929 RR - Fireblade'
|
wo feb 02, 2011 4:24 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
Aprilius schreef: Racing remvloeistof + Race remmen = kortere remweg = Sneller gaan
_________________
|
wo feb 02, 2011 6:06 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
SiFu schreef: Kookpunt zal wel hoger leggen, waardoor je minder snel last hebt van fading? Zou ie daar last van hebben gehad dan?
_________________
|
wo feb 02, 2011 6:07 pm |
|
|
SiFu
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 15, 2008 10:10 pm Berichten: 114 Woonplaats: Zeeland
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
Geen idee, maar als je toch al aan het verbeteren bent en nieuwe remolie moet hebben, zou ik zelf ook gelijk voor goed spul gaan Alle kleine beetjes helpen tenslotte
_________________ CBR 929 RR - Fireblade'
|
wo feb 02, 2011 6:22 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
true true, maar het lijkt me een zinloze investering als je toch niet aan dat kookpunt komt.
_________________
|
wo feb 02, 2011 6:25 pm |
|
|
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
Je ken er ook dot 5 ingooien. Dat gebruiken ze in de racerij. Enige nadeel is dat het samendrukbaar is bij hoge temperaturen en niet hygroscopisch is.
_________________ Power is useless without control!
|
wo feb 02, 2011 6:48 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm Berichten: 2159
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
hygroscopisch.. als ie dat niet is is het juist een voordeel.
|
wo feb 02, 2011 7:42 pm |
|
|
schakelfreak
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm Berichten: 375 Woonplaats: Leimuiden
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
De remvloeistof van brembo is inderdaad bestand tegen hogere temperaturen zoals Sifu opmerkte. Ik moest toch nieuwe hebben en voor die paar knaken meer, waarom ook niet. De cp 211 ferodo remblokken zijn de beste van dat merk waar redelijk goede ervaringen overzijn. De remklauw die er nu opzit, zit origineel op de cbr600rr '03-'04 en fireblade '00-'03. In theorie zou het een redelijke stap remkracht meer kunnen worden. Als ik voor weinig nog een mooie rempomp tegenkom zal ik daar misschien ook nog in investeren. remkracht is iets wat altijd beter kan
_________________ Kawasaki ZX-10 R '04 Honda CBR 900 RR '97 2009 -[ Zandvoort 2:12,5 2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500 2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330 2012 -[ Assen 1:57,035
|
vr feb 04, 2011 6:40 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
hoeveel mm moet je hebben? 19 zeker?
_________________
|
vr feb 04, 2011 7:12 pm |
|
|
schakelfreak
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm Berichten: 375 Woonplaats: Leimuiden
|
Re: Circuit Honda CBR 900 RR 1997
yup 19mm mini update, heb de topkuip een kleurtje gegeven van het weekend. ff snel blanke besteld vandaag, vandeweek hoop ik dit erop te spuiten, kan het even een paar dagen drogen en het polijsten beginnen. Ben benieuwd of het een beetje aantoonbaar word. Zo niet jammer dan, rijden we wel jaartje door en dan weer een poging Wil het beestje eignelijk ook weer even voor een proefrondje op industrieterein uitlaten alleen moet me nieuwe ketting slider voor om de achterbrug nog binnen krijgen...
_________________ Kawasaki ZX-10 R '04 Honda CBR 900 RR '97 2009 -[ Zandvoort 2:12,5 2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500 2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330 2012 -[ Assen 1:57,035
|
ma maart 21, 2011 1:20 pm |
|
|
|