Auteur |
Bericht |
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Re: sproeiermaten topic!
ori luchtfilter?
80-90
weet niet wat een dmp verschilt met een airsal of standaard
_________________ http://instantboss.org/
|
wo jan 19, 2011 8:25 pm |
Persoonlijk album
|
|
wilco-93
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 11, 2010 6:37 pm Berichten: 121 Woonplaats: Meerkerk
|
Ik krijg mn RS MY niet lekker afgesteld:
RS50 MY Alles ori intgrensd (luchtfilter,carb) Gianelli uitlaat.
Ik had er sproeier 104 in gedaan; was op zn top te veel, heb er net 96 in gedaan. Maar wanneer hij stationair draait valt hij uit (ik dacht te grote sproeier). Maar wat blijkt; Wanneer ik hem aan probeer te houden (stationair), als hij bijna uitvalt, door gas bij te geven, werkt dit niet, maar wanneer ik dit in combinatie met de choke doe, komt ie wel weer in z'n toeren.
Conclusie; Te grote sproeier op top en te kleine sproeier wanneer hij stationair loopt?
Vragen; Klinkt dit bekend (komt dit vaak voor?)? Ik heb zelf alleenmaar ervaring met hoofdsproeier, dus nog nooit iets met stationairsproeier ofzo gedaan, heb dit ook geen flauw idee van maten etc.
Is dit op te lossen met alleen andere hoofdsproeier (en miss gasnaald)??
_________________ Aprilia RS 50 MY Kawasaki groen: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=17364
|
wo jan 19, 2011 9:07 pm |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
heb je de luchtschroef wel open staan ? stationairschroef wordt niet vaak aangepast. en van 104 naar 96 met de hoofdsproeier, zijn wel grote stappen. Eerst je hoofsproeier vrijwel goed zien te krijgen
|
wo jan 19, 2011 9:27 pm |
|
|
timmy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 04, 2010 12:47 pm Berichten: 395 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Dommelen
|
am6 blok, 14mm dellorto SHA, scr corse chrome, gewoon helemaal standaard behalve uitlaat dus. loopt gewoon goed, zit nu sproeier 57 in maar weet niet of die nog wat groter mag. ga dalijk even de bougie checken.
_________________ Aprilia Mx
|
wo jan 19, 2011 9:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
wilco-93
ApriliaForum Member
|
RaliasR schreef: heb je de luchtschroef wel open staan ? stationairschroef wordt niet vaak aangepast. en van 104 naar 96 met de hoofdsproeier, zijn wel grote stappen. Eerst je hoofsproeier vrijwel goed zien te krijgen Luchtschroef staat gewoon 1.5-2 slagen open.. Maar het gekke is dat wanneer je hem statioinair laat draaien, hij eerst 10 sec gewoon op toeren draait zoals zou moeten, en dàn pas terugzakt in toeren en uitvalt.. Hoe kan dat?
_________________ Aprilia RS 50 MY Kawasaki groen: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=17364
|
wo jan 19, 2011 10:08 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
wilco-93 schreef: RaliasR schreef: heb je de luchtschroef wel open staan ? stationairschroef wordt niet vaak aangepast. en van 104 naar 96 met de hoofdsproeier, zijn wel grote stappen. Eerst je hoofsproeier vrijwel goed zien te krijgen Luchtschroef staat gewoon 1.5-2 slagen open.. Maar het gekke is dat wanneer je hem statioinair laat draaien, hij eerst 10 sec gewoon op toeren draait zoals zou moeten, en dàn pas terugzakt in toeren en uitvalt.. Hoe kan dat? Goeie vraag, vaak meegemaakt, geen idee, luchtschroef dicht draaien/stationairsproeier iets verkleinen. dat werkte bij mij
wo jan 19, 2011 10:34 pm |
|
|
wilco-93
ApriliaForum Member
|
SuMo-rider schreef: wilco-93 schreef: RaliasR schreef: heb je de luchtschroef wel open staan ? stationairschroef wordt niet vaak aangepast. en van 104 naar 96 met de hoofdsproeier, zijn wel grote stappen. Eerst je hoofsproeier vrijwel goed zien te krijgen Luchtschroef staat gewoon 1.5-2 slagen open.. Maar het gekke is dat wanneer je hem statioinair laat draaien, hij eerst 10 sec gewoon op toeren draait zoals zou moeten, en dàn pas terugzakt in toeren en uitvalt.. Hoe kan dat? Goeie vraag, vaak meegemaakt, geen idee, luchtschroef dicht draaien/stationairsproeier iets verkleinen. dat werkte bij mij Luchtschroef helemaal dichtdraaien? En waar kan je die stationairsproeiers kopen (kan ze op internet niet vinden...)
|
wo jan 19, 2011 10:37 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
wilco-93 schreef: SuMo-rider schreef: wilco-93 schreef: Luchtschroef staat gewoon 1.5-2 slagen open.. Maar het gekke is dat wanneer je hem statioinair laat draaien, hij eerst 10 sec gewoon op toeren draait zoals zou moeten, en dàn pas terugzakt in toeren en uitvalt.. Hoe kan dat?
Goeie vraag, vaak meegemaakt, geen idee, luchtschroef dicht draaien/stationairsproeier iets verkleinen. dat werkte bij mij Luchtschroef helemaal dichtdraaien? En waar kan je die stationairsproeiers kopen (kan ze op internet niet vinden...) nee, niet helemaal :') gewoon op gevoel. euroscooters ofzo.
wo jan 19, 2011 11:01 pm |
|
|
Chasin#3
ApriliaForum Member
|
ThomaSBK schreef: ori luchtfilter?
80-90
weet niet wat een dmp verschilt met een airsal of standaard ja dat weet ik dus ook niet... ja std luchtfilter dmp 50 cc mk rk maar der zit nu 122 in en als ik choke aan doe valt hij niet uit ..
|
wo jan 19, 2011 11:41 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Oeh, ik had met een vergelijkbare setup 128. Wat voor carb heb je?
_________________ http://instantboss.org/
|
wo jan 19, 2011 11:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
Chasin#3
ApriliaForum Member
|
Dellorto PHBG19mm
;d
|
do jan 20, 2011 12:36 am |
|
|
wilco-93
ApriliaForum Member
|
SuMo-rider schreef: nee, niet helemaal :') gewoon op gevoel. euroscooters ofzo. Had er dus kleinere sproeier ingezet, was niet een hele goeie actie, stond op terugweg van school drie keer stil, onder de 6k toeren stopte ie er mee en boven de 7k toeren ook xD Dus vanochtend maar weer even bezig geweest: - Oude sproeier (104) er weer ingedaan - Stationairsproeier zat beetje verstopt, dus schoongemaakt - Toen liep ie nogsteeds niet goed, dus de luchtschroef stukje dichtedraait en nu loopt 'ie voorlopig stationair helemaal perfect (nog even afwachten wat ie nu op top doet..) Bedankt voor de tip(s)!!!
|
do jan 20, 2011 4:18 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
uhm, wat moet er in een max op koppel getunede dr80, leovince v6, 21mm carb std membraan en powerfilter? welke sproeier? want ik krijg hem eigenlijk niet afgesteld, heb al 110 en 120 en 116 geprobeerd, 100 ook en eigenlijk rijden ze allemaal kut. hij komt alleen met de choke erop en half gas op max toeren.
do jan 20, 2011 6:26 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
Er staat hier een mooie how to op het forum. die heb je niet gelezen.
do jan 20, 2011 7:14 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
denk je dat ik niet weet hoe dat zit met je bougie? daar kan ik toch niet op vertrouwen als ie alleen op de choke met kwart gas redelijk vooruit komt!
do jan 20, 2011 7:18 pm |
|
|
|