Hallo AFers,
Na ruim een jaar Motorhispania RYZ gereden te hebben, leek me het leuk om er nog iets bij te nemen. Toen zat ik op een gegeven moment veel op dit forum en liep ik tegen de MXjes aan. Ik was echt gelijk verkocht en het kwam mooi uit dat er hier een goedkope in de buurt stond
04-01
Ik heb een MX gekocht, maar er moet een hoop aan gebeuren. Hij is nu echt facking lelijk maar daar ga ik de komende weken/maanden verandering in brengen. Hieronder de foto's toen ik hem kocht.
MX
MX
MX
Het Prolink systeem even schoonmaken.
Net even nagekeken, en kwam erachter dat het achterwiel speling had
Ik haal zo met mijn vinger het lager eruit/erin.. Dus de passing in de naaf is ook verrot
Is daar een simpele oplossing voor. Ik zat te denken om een reepje aluminium van een cola/energydrink blikje te knippen wat precies om het lager heen past. Zodat hij hem opnieuw klemt, is dat een goed idee? Me as is ook verrot, want is ingesleten op de plek van de lager en krijgt dus speling daar. Moet ik dan een nieuwe as of niet?
05-01
Heb hem vandaag even van zijn kappen ontdaan enz. Toen ben ik begonnen met poetsen, maar er kwam ineens een heel mooi brommertje onder vandaan! Vooral het frame en achterbrug + ProLink zagen er super uit! Dus dat polijsten van me frame laat ik voor nu even achterwege.
07-01
Heb net het geld overgemaakt voor me 90cc Simonini met lange slag krukas. Nu wil ik graag weten of ik het carter moet (laten) uitfrezen, omdat ik hoorde dat de krukwangen van de Simonini krukas een te grote diameter hebben voor het standaard AM6 carter? Dit in verband met de lange slag..
09-01
Veer(syteem) uitelkaar gehaald en al deels kaalgeschuurd, en van de week f spuiten. Ik doe dat grote binnenste ding (gasbus enzo) die maak ik zwart, en dat piemeltje eraan daar doe ik een rood accentje op. En de veer zelf wordt wit
11-01
Ik heb er een 2e MX bijgekocht! Hij koste me niet veel en is nog helemaal vers! 1 nadeel, de vorige eigenaar heeft een zijkapje weggehaald en een box in het luchtfilter gebouwd
Dat zijkapje heet hij weggegooid, maar boeie, er zit wel een kenteken op, maar hij is het kentekenbewijs kwijt.. En de gene op wie zijn naam deze brommer staat is spoorloos
Ze weten niet meer van die deze is.. Nou kwestie van opnieuw laten schouwen en klaar!
Maar waarschijnlijk wordt dit gewoon mijn onderdelen brommer dus we zien het wel.. Goede koop toch?
Hij komt hem ook nog eens afleveren zaterdag om 10 uur..
Zie luchtfilter beun..
12-01
90cc Simonini is eindelijk binnen!
13-01
Blokje ligt bijna helemaal uit elkaar, alleen morgen even een vliegwieltrekker halen (weer kwijt).. En dan gaan we eens kijken hoe het asje gaat passen/niet passen.. Ik ben trouwens al tegen 1 puntje aangelopen.. Me blok heeft carterbegrenzing
Dit is echt het eerste AM6 blok wat ik ben tegen gekomen met carterbegrenzing.. Misschien zegt dit meer over het aantal AM6 blokken dat ik gedaan heb, maar het moet in ieder geval weg worden gefreest, want me Simon wil passen..
16-01
Carters zijn af! Ik wil hem zo snel mogelijk in elkaar zetten. Maar ik weet niet welke lagers ik moet nemen!? Gewoon die C3 van SKF zijn toch hartstikke goed? Of zegt iemand anders ProRace met kunststof kooi (wat is hier trouwens het voordeel van?)
Hieronder nog een paar fototjes van het blokje en pestzooi..
Hier even even het originele zuigertje naast de nieuwe(A)
20-01
Blokje zit in elkaar! Daar heb ik fototjes van, ik heb de MX in elkaar gezet, maar nog voorlopig even met een ander (standaard) blok!
Versnellingsbakje en zooi!
Veertje opgeknapt!
Werkplaatsje met hangende MX en MX opbouw!
Doodstraf, opgehangen
Leuk..
Ziekelijke luchtfilterbeun!
Beetje PVC, beetje rubbah en t zit
Klaar!
Nog een keertje de veer.
Jatogh
Ff gepoetst om me haries vers te zetten
27-01
Blokje ligt eronder.. Loopt leuk met die standaard koppeling en 21mm
01-02
Nieuwe Metrakit MRD koppelingset binnen, nieuwe inlaatkit van Malossi MHR binnen en een tijdelijke 24mm Keihin replica
MRD koppeling
Malossi MHR inlaatkit..
24mm Keihin replica
Samen.
09-02
Keihin weg (team-rs
) En een verse Dell'orto VHST26 binnen!
Kwam thuis en lag op me bed!
Leuk
Ook leuk.
Heb m er net onder geknalt en loop gelijk goed met sproeier 125, jezus wat een verschil
.. Ik werd echt helemaal geak,, heb nog een veelste korte vertanding dus trok m in ze 2 nog bijna over me kop heen
.. Heb nu alleen geen filter dus maak een ongelooflijke pokkeherrie.. En met powerfilter/schuimfilter is het nog een oorverdovend geluid, zo nodig ik de ibahesh gewoon al uit om me aan te houden.. Originele luchtfilterbox kan zeker niet met een 50mm kelk?
10-02
Euro-begrenzer binnen aangesloten en werkt ongeveer wel goed..
12-02
Twin-Air shuimfilter erop geknalt, maar nu maakt ie nog meer geluid dan zonder
..
14-02
Nieuwe Polisport EMX koplamp gekocht, omdat ik dat originele ding lelijk vind.. En een Polisport voorspatbord, Polisport Sharp handkappen zijn onderweg.. Morgen foto's..
16-02
De luchtslang..
26-02
Primertje gezet..
Eerste laklaag (wheelspray)
Laatste laag..
In elkaar, met gepolijste kroonplaten, bovenste lukt niet zo goed, is te poreus..
Nog een keer..
Totaal met carbon folie..
...
Close-up carbonfolie jwz..
Oowja, ik spoog van die originele schijven dus heb ik een nieuw setje schijven besteld..
Voorschijf 260mm
Achterschijf 218mm
09-01
Ik weet het, roest uitlaat, uitlaat is tijdelijk
Protector met sticker..
Nieuwe zwarte achterbrug met sticker..
14-03
Gouwd, vastnaaier met het ori blok, olie was leeg.. Mooie reden om de 90 eronder te knallen! Dus die zit er al onder!
19-04
Foto's met meuui weer
Voor tips, suggesties en die shizzle sta ik altijd open!
Groetjes Luuk