velgen uitelkaar halen?
ik heb spaakvelgen op mijn aprilia mx zitten deze wil ik gaan polijsten.
maar nu zit ik dus met al die spaken enz enz
ik dacht als ik die er nou eens uithaal...
maar is het slim om dat zelf te doen? die spaken los te gaan maken en die velg uit elkaar halen? en zo ja, hoe haal je die spaken dan los is daar ook een gereedschapje voor ofzo??heb bij de fietsemaker een keer een of ander dinggezien waarmee ze ze zo los en vast draaien.
of kan ik beter maar gewoon polijsten waar ik makkelijk bij kan komen en me velg in elkaar laten zitten?
alvast bedankt voor jullie reactie/hulp!
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
Alles eruit halen is niet handig. Is een dure hobby om de boel weer te laten inspaken aangezien hier wel aardig tijd in gaat zitten. En daarna moet je ook nog de slagen (hoogte en zij) er nog uit halen. Google maar eens, dan weet je wel beter.
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
Re: velgen uitelkaar halen?
Het valt wel mee.. De spaken haal je los door de nippels los te draaien.. dit kan met een spaaksleutel of Boven op de velg zeg maar, dat zie je wel. Bij het erin doen let je op de volgorde en op de eventuele binnen en buiten spaken. En dat je niet voor het ventiel langs spaakt haha. Het af laten spaken zou ik wel uit besteden aan iemand anders. Als je een beetje goede fietsenmaker hebt wil die dat wel doen. Als je niemand kan vinden wil ik je wel verder helpen met iemand die goed kan spaken.
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum