HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 6:51 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
 mono seats 
Auteur Bericht
Dr_wieb
ApriliaForum Member

Bericht mono seats
ik wil binnenkort kuipen gaan maken voor de populaire brommers/scooters.ik vind de bestaande imitatie kuipen vrij duur dus ik wil dan ver daaronder gaan zitten wat betreft de prijs.

heeft iemand tips voor het maken van een mal?

op welke kappen zal ik me richten? ik denk zelf aan monoseats zonder y stukken en dichte voorkappen.

en voor welke prijs zou jij een monoseat willen zien? de prijzen liggen nu allemaal rond de 100 tot 110 euro

zo apr 30, 2006 3:53 pm
Profiel
Fast-Rider
ApriliaForum Member

Bericht 
als je dit goed wil doen. zul je hele kappen moeten gaan maken van poly die ook nog lichter zijn als de ori kappen. want iedereen kan zelf van een bestande kap een mono maken of dicht maken etc.

Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.

zo apr 30, 2006 4:07 pm
Profiel
wimpi
ApriliaForum Member

Bericht 
vet vet

40 a 60 zouk dan neerlegge :p

maar hangt natuurlijk ook af welke prijs jij aan materiaal nodig hebt.

monoseat's zijn inderdaad zeer populair.
maar ik denk dat zo speciale booster voorkappen ook populair zijn (scooter van mbk)

want bcd heeft nog geen kuipe voor de booster 2004 maar die zoude over een paar maand uitkomen, dus daar zit mischien een marktje in als je wat mensen kent met boosters....
ik ken er alvast een stuk of 3 4 met die nieuwe...

maar ik zou wel mono'tje wille :p

veel succes ermee, ik ben beniuewd

zo apr 30, 2006 4:08 pm
Profiel
Fast-Rider
ApriliaForum Member

Bericht 
je moet eerst een goede (stalen) mal maken die je kan hergebruiken wat al veel uren gaat kosten. daarbij komt dat jij niet zo snel kan polyen schuren etc net als de grote zaken dus kun je je uren al niet rekenen.

dan zou je er al geen winst op maken dus schiet het nog niet egt op als je ze voor 60 weg zou doen.

Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.

zo apr 30, 2006 4:11 pm
Profiel
RS_70_power
ApriliaForum Member

Bericht 
meeste mallen zijn van gips die daarna tig keer gepolijst zijn .en dan met een soort "boter" wordt in gesmeerd , dat het poliester niet hecht aan de mal .

zo apr 30, 2006 4:14 pm
Profiel YIM WWW
Fast-Rider
ApriliaForum Member

Bericht 
geen boter. doe maar gewoon losser :^^:

en dat spul is duur. net als dat de poly gewoon duur is. dan heb je nog een gel coat nodig om het mooi stark te zetten zodat het minder tijd kost.

zo apr 30, 2006 4:16 pm
Profiel
Ice Productions
ApriliaForum Member

Bericht 
Ik wilde hier een lap tekst neerpleuren van wat er allemaal bij komt kijken maar....dat is zoveel dat ik daar gewoon geen zin in heb en jullie ook niet om 't te lezen ;).

Komt erop neer dat je er beter niet aan kan beginnen, je moet namelijk ook originele kappen kopen om daar de kappen van te maken. Je moet ook erg precies werken anders koopt niemand ze. Die Hubert willy mono's bv kan je in 1 x monteren. Om een mono zo te maken kost 't wel wat.

Aka begin er maar niet aan :P, ik heb ervaring.

zo apr 30, 2006 4:20 pm
Profiel
Ice Productions
ApriliaForum Member

Bericht 
RS_70_power schreef:
meeste mallen zijn van gips die daarna tig keer gepolijst zijn .en dan met een soort "boter" wordt in gesmeerd , dat het poliester niet hecht aan de mal .

En welke mallen zijn meestal van gips? Negatieve of positieve? ;)

zo apr 30, 2006 4:22 pm
Profiel
Fast-Rider
ApriliaForum Member

Bericht 
voordat je een goede mal hebt. ben je heel wat euro's verder etc.

mja iig suc6. gaan wij weer verder met de carbon :^^:

zo apr 30, 2006 4:23 pm
Profiel
Eamonn
ApriliaForum Member

Bericht 
carbon :00/: heb ik iets zeer positiefs gemist? :<>: :^^:

zo apr 30, 2006 4:29 pm
Profiel WWW
Ice Productions
ApriliaForum Member

Bericht 
Nee je heb niks gemist. We hebben er gewoon niks over gezegd.

zo apr 30, 2006 4:34 pm
Profiel
Dr_wieb
ApriliaForum Member

Bericht 
hhaa wat een snelle reacties allemaal bedankt, is dus niet te doen eigenlijk? want ik heb een adres gevonden voor goedkope glasmatten en hars dus ik kan het gewoon is proberen.ik ga m`n auto er ook mee bewerken omdat het model niet meer zo modern is.

zo apr 30, 2006 4:40 pm
Profiel
Fast-Rider
ApriliaForum Member

Bericht 
voor je eigen is het egt allemaal leuk om te doen enzo omdat je voor je eigen geen uren rekent.

maar voor anderen etc. kan het niet winst gevend zijn. of je moet over alle materialen beschikken net als de grote mannen.

zo apr 30, 2006 4:42 pm
Profiel
Ice Productions
ApriliaForum Member

Bericht 
Hars en polyester kan je overal wel goedkoop krijgen bij de groothandel. Het is de rest wat het duur maakt. Gelcoat losmiddel verharder kwasten rollers spuitplamuur etc. etc.

Wat belangrijk is is dat je negatieve mal 100% perfect moet zijn. Is hij dat niet dan heb je bij elke "productie" van een kap er nog werk aan. Dan blijf je dus bezig met plamure/schuren. Savi?

zo apr 30, 2006 4:42 pm
Profiel
lagel
ApriliaForum Member

Bericht 
ik raad het je ook af. ga mee met ice en bas. gaat je veel uren kosten. ga eerst maar aan je auto beginnen kun je daarna nog kijken of het allemaal zo makkelijk ging

zo apr 30, 2006 9:13 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 126 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende