HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr dec 27, 2024 7:42 am




Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!! 
Auteur Bericht
Maup
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm
Berichten: 1791
Woonplaats: Maasdijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Nieuwe kabelboom is niet nodig. Ik heb vandaag ff geen tijd, maar morgenavond zal ik iets posten hoe je het zwikkie moet aansluiten ;)

_________________
Vertrouwen is goed, controle is beter.


do nov 18, 2010 7:51 pm
Profiel
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am
Berichten: 347
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Maup schreef:
Nieuwe kabelboom is niet nodig. Ik heb vandaag ff geen tijd, maar morgenavond zal ik iets posten hoe je het zwikkie moet aansluiten ;)

Als dat zo is ben je mijn eeuwige god.
Het probleem is dat ALLES verkeerd is doorgelinkt, opgesplitst en alles. de originele kabels zijn nergens te vinden

_________________
Bmw E30
Suzuki GS 750
Jawa 350cc
Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )


do nov 18, 2010 8:25 pm
Profiel
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am
Berichten: 347
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Jongens we hebben goed nieuws hier. M'n opa heeft het volgende nog ontdekt:

Kleur-----Dikte-----Functie
Oranje Dik Spanning
Geel Dik Licht
Blauw Dik Massa
Groen Dik Spanningsregelaar
Bruin Dik Richtingaanijzer/hoorn/remlicht(1e contact)
Wit/rood Dun Onder Breker

Nu is de vraag; op welke nummer moeten deze draden aan het contactslot.

Note: Het loopt van 1 tot 7 , en een draad is er niet bezet.

Laat het weten

Groetjes!

_________________
Bmw E30
Suzuki GS 750
Jawa 350cc
Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )


vr nov 19, 2010 11:37 am
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
weerstand meten op je contactslot en kijken welke contactjes bij welke stand horen, dan is het appeltje eitje lijkt me ;)

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


vr nov 19, 2010 3:22 pm
Profiel WWW
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am
Berichten: 347
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Opa reageert met:
Daar kom ik niet aan uit :( IK moet nummers hebben...



We wachten hier met spanning op de reactie van MAUP die gaat alles uitzoeken (L)

_________________
Bmw E30
Suzuki GS 750
Jawa 350cc
Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )


vr nov 19, 2010 7:24 pm
Profiel
Maup
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm
Berichten: 1791
Woonplaats: Maasdijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Haha, ik ga je niet een 100% klare oplossing geven want die weet ik niet. (heb ook nooit gezegd dat ik dat weet). Bovendien kun je wat ik nu ga vertellen ook heel goed zelf bedenken. (dat heb ik immers ook gedaan)

Je moet zoals MartinW al zei alles systematisch doormeten. Ja dit is veel werk, dus je moet niet lui zijn aangelegd.

Let op, hier komt het:

Zet allereerst je multimeter op de weerstandwaarde. en onthou het volgende: een weerstand van 1 (oneindig of buiten het bereik) is geen gesloten kring. Een weerstandswaarde van (nagenoeg) 0 is wel een gesloten kring.

Nu zet je je contactslot op "off". uit dus.
Meet nu welke contacten een gesloten kring vormen en schrijf deze nummers of kleuren op. (bijvoorbeeld contact 1 en 3). Nu weet je dat dit de 2 contacten zijn die je nodig hebt om de brommer uit te zetten. Hier sluit je dus de kabel van de massa (blauw) en de kabel van de onderbreker (rood/wit) aan.

Dan zet je de brommer op de stand "Aan"
Meet nu weer welke 2 contacten een gesloten kring vormen. Hierop sluit je de kabel aan die naar de gelijkrichter gaat (oranje kabel) en de kabel die naar de rest van de "apparaten" gaat. (denk de bruine)

Nu heb je nog 3 losse contacten op je contactslot over en nog 2 kabels. 1 contact blijft dus over. (klopt ook, want je hebt er maar 6 nodig)

Zet je contact op "lichten aan" en meet welke 2 contacten je nodig hebt. Nu sluit je de laatste 2 kabels hierop aan. Dit zijn de groene kabel die naar je spanningsregelaar gaat en de gele kabel die naar je lichten gaat.

En klaar is (opa) Kees :^^:

Dit hadden jullie gvd best zelf uit kunnen zoeken. En geloof me, met een beetje zoekwerk en meetwerk aan je contact gaat dit ook nog werken.

Het is idd meer werk dan dat iemand je verteld: geel moet aan 1, bruin aan 2 enzovoorts. Als je lui bent, is dit ook zeker geen goede methode voor jou en spijt het me dat ik dit uitzoekwerk voor jullie heb gedaan.

Succes :thumleft:

_________________
Vertrouwen is goed, controle is beter.


vr nov 19, 2010 7:48 pm
Profiel
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am
Berichten: 347
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Gedaan en we komen we nog niet uit
Is er dan helemaal niemand die die mij kan zeggen welke nummers op welke kleuren moeten.

Hoe moeilijk kan het zijn om 7 nummers met kleuren door te geven!?
Ik bedoel daar moeten toch boekjes van zijn geweest en manuals..

Ik ga robbie leerkes bellen

Want probeer maar eens 7 kleuren aan 7 stopjes te doen, daar zijn duizenden mogelijkheden voor.

En de zekering is al 20 ( TWINTIG!! ) keer doorgeklapt omdat we de goede volgorde niet kunnen vinden.

Toch bedankt maup, maar je snapt dat we geen steek wijzer zijn geworden :(

xx

_________________
Bmw E30
Suzuki GS 750
Jawa 350cc
Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )


zo nov 21, 2010 10:00 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
TheDutchBeast schreef:
Hoe moeilijk kan het zijn om 7 nummers met kleuren door te geven!?

Hoe moeilijk kan het zijn om met het beschikbare advies iets te gaan doen?!
TheDutchBeast schreef:
Ik bedoel daar moeten toch boekjes van zijn geweest en manuals..

Zoekt en gij zult vinden!!
TheDutchBeast schreef:
Ik ga robbie leerkes bellen

Als je hier niets dan commando's kunt uitdelen dat mensen jou informatie moeten geven en rap, flikker dan op hier, en had die dude meteen gebeld!

Sorry hoor, maar door al dat opdringerige en aggresieve gelul van jou begin je me echt de strot uit te komen.

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


zo nov 21, 2010 10:07 pm
Profiel WWW
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am
Berichten: 347
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Doe nou een rustig, snap dan dat ik het niet kan vatten. Dat dit het APRILIA forum is, en als ik iets vraags ( wat moeilijk is ) dat dan iedereen gek wordt puur om het feit dat ze het niet weten. Dat jij een brommertje rijd uit 2010 en geen problemen hebt , oke dat snap ik en heb ik respect voor. Maar sommige aprilia rijders hebben een iets ouder brommertje dan jou en dat brengt problemen met zich mee. Als robbie leerkes het niet weet moet ik dan maar gewoon mijn aprilia aan de straat zetten. Omdat niemand weet hoe iets aangesloten moet worden. Als je er over na denkt is het te gek voor woorden dat niemand zoiets weet op een aprilia, ik herhaal aprilia forum.

Ik snap jullie probleem maar snap nou ook eens effe mijn probleem en heb respect.
Ik heb 500 piek uitgegeven aan een gereviceerd blok, en ik kan nog niet rijden.

Ik ga zo verder de les begint.

VAT MIJ NIET VERKEERD OP.

Als je boos wordt help niet

xx

_________________
Bmw E30
Suzuki GS 750
Jawa 350cc
Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )


ma nov 22, 2010 10:41 am
Profiel
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm
Berichten: 4057
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Of je doet gewoon normaal.

Met al die tijd hier roeppen dat mensen iets moeten doen omdat jij een verbeunde kabelboom hebt werkt niet. Je had net zo goed de al reeds gegeven schema kunnen gebruiken om een nieuwe en nette kabelboom te maken. Je had de kabelboom openkunnen snijden en de draden kunnen volgen en vervolgens weer met krimpkous kunnen dichtbinden. Je had het allemaal kunnen vergeten en gewoon een draad van je ontsteking kunnen trekken om te kijken of je blok wel draait.

Ik vat je niet verkeerd op, jij vat het forum verkeerd op.

_________________
http://instantboss.org/


ma nov 22, 2010 10:50 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am
Berichten: 347
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Jongens, luister nou ens even alsjeblieft.
Ik kan de kabels niet veranderen, de kabelboom is nu in orde oke en helemaal compleet doorgemeten. Alles werkt stuk voor stuk, dus daar zit geen probleem. Ik heb exact gedaan wat jullie mij gezegd hebben, en daar wil ik jullie voor bedanken.

Maar ik heb het idee dat het probleem wat ik heb niet wordt gesnapt. Het lijkt wel of ik een ander contactslot heb dan elk draadschema of foto. Het enige wat ik nodig heb zijn 7 nummers.

Zoals bijvoorbeeld nummer 2 doet contact uit, nummer 3 doet hoorn.

Als ik dit weet kan ik alles zo aansluiten. Ik heb ALLES doorgemeten, kabels opnieuw gesoldeerd, en ik ben zowat elke nacht al tot 4 uur 's nachts bzig en mijn studie lijdt eronder. Zo ver is het nu al.

Het lullige is dat ik alleen 7 cijfers met functie nodig heb van het contctslot met foto.

Ik snap dat jullie boos worden omdat ik gefrustrerd raak dat NIEMAND mij die 7 lullige cijfertjes kan vertellen.

Zelfs robbie leerkes weet het niet, dus dan is het echt serieus business.

Ik heb deze af1 nu 3 maanden en nog geen enkele meter gereden, mijn blok kostte me een hoop geld en er zit nu al voor 1200 euro in. Hij is prachtig maar door zo een stom contactslot met en simpele oplossing die ergens in en manual staat kan ik niet rijden, en dit is frustrerend geloof me.... heel frustrerend.

Dus mijn excuses voor het ongemak maar ik denk dat ik hem maar ga verkopen dan, want ik kom er simpelweg niet uit en niemand in nederland blijkt de oplossing te weten.

Jammer, maar nu zit ik er echt compleet doorheen. IK ga nog uitproberen maar zoals jullie snappen 7 kabels op 7 aansluiteningen daar zijn heel veel mogelijkheden voor, HEEL VEEL... Er de hoeveelheid zekeringen die al stuk zijn is echt niet normaal..

Pf was ik maar nooit aan deze brommer begonnen, alls is potver klaar alls opnieuw gespoten en blok compleet nieuw en dan niet kunnen rijden door zoiets lulligs :(

.... :(

_________________
Bmw E30
Suzuki GS 750
Jawa 350cc
Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )


ma nov 22, 2010 1:30 pm
Profiel
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am
Berichten: 347
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Mijn opa en ik hebben zojuist het een en ander goed aangesloten ( een godsgeschenk ).

Er komt ineens vooruitgang in.. Laten we niet te vroeg juichen :D

_________________
Bmw E30
Suzuki GS 750
Jawa 350cc
Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )


ma nov 22, 2010 1:36 pm
Profiel
RaliasR
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Italiaans electrisch schema van af1 (1992) geeft voor het contactslot/stekker
gewoon 7 draadposities. Is hier mogelijkerwijs de aansluiting in het slot (nummering 1 t/m 7 ) ook vastgelegd ?
Laat maar eens horen

Succes


ma nov 22, 2010 3:01 pm
Profiel
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am
Berichten: 347
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
GREAT SUCCES
Alles zat al bijna goed, toen heeft mijn oom ( electricien ) alles nog even nagekeken en goed gemaakt. Whoopwhoop! Nu kappen erop, stickeren en gaan :OO:

Foto;s volgen snel.
Toch bedankt boys!

_________________
Bmw E30
Suzuki GS 750
Jawa 350cc
Jawa 350cc Oilmaster
Yamaha TZR ( 5x )


di nov 23, 2010 7:22 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
normaal komen van het contactslot dezelfde kleuren af als die op je kabelboom

af1 contactslot is namelijk hetzelfde als dat van alle rsjes van 93 tot 2005...

de wit/rode is de stop (die gaat naar je cdi en zorgt voor het afslaan van de motor wanneer je je contactslot af zet)

de kleuren draden die jij noemt, zijn dezelfde kleuren als de originele van de kabelboom, dus wrs is de kabelboom zwaar verknipt...

_________________
Afbeelding


di nov 23, 2010 8:33 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron