Auteur |
Bericht |
jsk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 29, 2010 5:38 pm Berichten: 746 Woonplaats: Ottoland(zuid-holland)
|
Re: Het grote Carburateurtopic (stel hier je vragen over car
Ik wil graag op mijn orgi set-up (Uitlaat ontgrenst) Een 19/21mm dell'orto
Maar zou die dan verschrikelijk veel zuipen, Of zou het wel mee vallen,
|
do nov 04, 2010 11:27 pm |
|
|
JvS
ApriliaForum Member
|
Hij gaat wat meer zuipen ja, maar je hebt amper met je ori carb gereden. Dus ik zie de reden ervan niet
|
do nov 04, 2010 11:44 pm |
|
|
jsk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 29, 2010 5:38 pm Berichten: 746 Woonplaats: Ottoland(zuid-holland)
|
Ik zeg ook niet dat ik het direct ga doen, Ik loop er allen aan te denken voor mijn toekomstige lijstje wat er op mijn brom moet, Het is gewoon handiger als ik weet of het groot verschil maakt,
|
do nov 04, 2010 11:47 pm |
|
|
JvS
ApriliaForum Member
|
Beter houd je het standaard. Ontgrenst gaat hard zat
|
vr nov 05, 2010 12:02 am |
|
|
Senda80Rosmalen
ApriliaForum Member
|
Iemand een adres maar ik mikuni sproeiers kan kopen die groter zijn als 270?
_________________ Ktm #24
|
vr nov 05, 2010 4:19 pm |
|
|
Senda80Rosmalen
ApriliaForum Member
|
Zul je altijd zien, op het moment dat je het vraagt vind je het... Ga wel ff wat met Hannamax regelen, want als ik het bestel kosten de verzendkosten 26,15 en als zij het doen 3,57...
_________________ Ktm #24
|
vr nov 05, 2010 4:33 pm |
|
|
Master1234
ApriliaForum Member
|
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Mahmud en ik woon in het o zo geweldige limburg. Nu zit ik met een probleem. Mijn cilinder is zojuist getuned en daarom wil ik graag een grotere carb. Mijn brommer is een rs50 extrema, met een 9mm carb. Welke carburateur past er op mijn rs? En wat moet ik buiten de carb nog meer halen, zodat het allemaal gaat lopen?
|
vr nov 05, 2010 10:52 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
Hallo Ik wil graag een 19mm DO op mijn brommer, maar welke moet ik dan nemen? aangezien er 36 verschillende soorten zijn ik wil gewoon mijn kabelchoke behouden. (en kan ik dan ook mijn dellorto groot sproeiers nog gebruiken?)
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
za nov 06, 2010 5:34 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Dan kan je voor het gemak een PHBG kiezen!
Koop er dan een gepast setje bij, is de moeite niet.
|
za nov 06, 2010 10:01 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
|
maar de meeste hebben toch geen olienippel? hoe heb jij dat opgelost dan? en dan de inschuif toch ?
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
do nov 11, 2010 11:17 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Ik ben lekker zelf gaan mengen Floris!!
|
do nov 11, 2010 11:37 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
|
Tsjaa, 1e vastloper was wel vanwege mengsmering (water onderin olietankje) maar ik vind het wel zo makkelijk!
maar inschuif is het toch?
|
do nov 11, 2010 11:41 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Kan allebij, zowel in als opschuif!
|
do nov 11, 2010 11:45 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Master1234 schreef: Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Mahmud en ik woon in het o zo geweldige limburg. Nu zit ik met een probleem. Mijn cilinder is zojuist getuned en daarom wil ik graag een grotere carb. Mijn brommer is een rs50 extrema, met een 9mm carb. Welke carburateur past er op mijn rs? En wat moet ik buiten de carb nog meer halen, zodat het allemaal gaat lopen? Mahmud, Ik ga er vanuit dat jij dezelfde carb hebt als ik, dit is een carb met handchoke (rechterkant van het frame een stalen stangetje waar CHOKE op staat, omlaag duwen om te choken?). die gaat in combinatie met een 8.8mm spruitstuk met spruitstuk verwarming. Als je een grotere carburateur neemt zou ik als ik jou was een 16 of 17.5mm Dell Orto nemen met een rubberen spruitstuk zoals op de latere types Aprilia. Voor deze grap nieuw ben je ongeveer 75 euro kwijt zonder nieuwe aansluiting voor je luchtbox. Wat je ook kan doen (en ik zelf heb gedaan), is je 8.8mm carburateur erop laten zitten en zo rijden, zo heb je veel vermogen als je je brommer doortrekt, maar weinig koppel in de lage toeren. Dit is handig als je een keer op de rollerbank moet je oom agent schakelt vroeg op, dan trekt je brommer niet door tot aan zn top maar blijft hij in de dip hangen en kom je er zonder boete vanaf. Heeft mij in ieder geval een hele dikke boete bespaart. In ieder geval succes dermee, Gr. Vincent
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za nov 13, 2010 10:06 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
|
heeft een dell ortho 19 ds nou standaart olie-aansluiting? want op josdijkman (dacht ik) staat van wel, maar bij scootparts staat er dat die geen olie aansluiting heeft ..
|
ma nov 22, 2010 10:59 pm |
|
|
|