Aprilia RS50 MY08 project van Ivar. Filmpje pagina 94
Aprilia RS50 MY08 project van Ivar. Filmpje pagina 94
Auteur |
Bericht |
SendaDude
ApriliaForum Member
|
Re: Aprilia RS50 MY08 project van Ivar. probleem pagina 34
doe in plaats van een vacuum direct een benzine kraan, kosten niets en werkt betrouwbaarder. en je kunt direct zien of hij het doet..
_________________ Was ik maar arm en lelijk
|
wo okt 20, 2010 7:12 pm |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 12, 2008 1:20 pm Berichten: 4843 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Meedhuizen (GR)/ Wageningen
|
Nee, ik heb 35 pleuro neergeteld voor die vacuumkraan dus ga niet een gewone kopen en het moet zo werken... dus iemand anders oplossingen ? en @Jeroen, ja volgens mij wel... ik heb het zelfs nog een keer allemaal weer los getrokken en doorgeblazen. (hoe zou ik de vacuum verkeerd kunnen aansluiten dan?, slangtjes verkeerd om ?)
_________________ ex-Aprilia RS50 MY06 Fasmem Duo: viewtopic.php?f=13&t=11347 ex-Aprilia RS50 MY08 Project: viewtopic.php?f=14&t=16041
|
wo okt 20, 2010 8:03 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
onderste is vacuum, slangetje daarvan moet aan een aansluiting ergens voor op je carb en die bovenste op je kraan is benzine die zit ergens in het midden op je carb. Moet geen probleem opleveren eigenlijk
wo okt 20, 2010 8:16 pm |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 12, 2008 1:20 pm Berichten: 4843 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Meedhuizen (GR)/ Wageningen
|
Ja, dat heb ik ook wel 3x gecontroleerd en dat klopt ook wel maar hij laat de benzine gewoon niet door om de een of andere rede. ik zal het slangetje van de carb es eraf trekken, misschien kan ie zijn druk wel niet kwijt ofzo ?
_________________ ex-Aprilia RS50 MY06 Fasmem Duo: viewtopic.php?f=13&t=11347 ex-Aprilia RS50 MY08 Project: viewtopic.php?f=14&t=16041
|
wo okt 20, 2010 8:32 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
|
hmm en als je aan dat vacuum zuigt dat het klepje open gaat?
wo okt 20, 2010 8:35 pm |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
|
hoe bedoel je? als ie aan de tank zit? Ik heb gewoon het "kraantje" eruit gehaald, en toen gewoon doorgeblazen en er vervolgens weer ingezet, zonder resultaat
|
wo okt 20, 2010 8:45 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
|
ja gewoon kijken of het kraantje wel functioneert door de benzine slang en vacuum slang erop te doen en aan de vacuum slang te zuigen. Dan gaat het klepje open en gaat als het goed is dus ook die benzine lopen.
wo okt 20, 2010 8:46 pm |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
|
Ohzo werkt dat... was ik altijd al wel nieuwsgierig naar klinkt logisch, ik zal morgen even kijken bedankt jeroentje
|
wo okt 20, 2010 8:50 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
|
alstu he Moet natuurlijk wel schot in dat project komen
wo okt 20, 2010 8:51 pm |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
|
Oke, it's alive soort van... ik heb gedaan wat jeroen zei, en idd ik zag nu wel de benzine door het slangetje richting de carb lopen... vervolgens heb ik geprobeerd hem aan te lopen en hij startte alleen was het niet van lange duur... ik kon 10 meter rijden waarna het klonk alsof ie verzoop en uitviel. Dus ik weer kijken en weer geen benzine in het slangetje... dus weer aangezogen en geprobeerd aan te lopen... en weer hetzelfde verhaal. Hij ging aan voor 10 seconden liep vrij mooi, maar verzoop daarna weer. Daarna nog maar een x geprobeerd (3x is scheepsrecht) maar helaas deed hij toen niks meer, en als ik het nu aanzuig blijft er ook maar benzine door het slangetje lopen, net alsof de benzine gewoon weg stroomt uit de carb... ik dacht dus dat ie misschien gewoon helemaal verzopen was, dus heb ik de bougie eruit getrokken en aangelopen maar er kwam geen benzine uit de cilinder oid. iemand suggesties wat dit kan zijn ? ik denk toch dat de cilinder + uitlaat vol staan met benzine, maar dan zou er toch ook benzine uit de cilinder moeten spuiten bij het aanlopen zonder bougie?
|
do okt 21, 2010 4:47 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
iivarr schreef: Oke, it's alive soort van... ik heb gedaan wat jeroen zei, en idd ik zag nu wel de benzine door het slangetje richting de carb lopen... vervolgens heb ik geprobeerd hem aan te lopen en hij startte alleen was het niet van lange duur... ik kon 10 meter rijden waarna het klonk alsof ie verzoop en uitviel. Dus ik weer kijken en weer geen benzine in het slangetje... dus weer aangezogen en geprobeerd aan te lopen... en weer hetzelfde verhaal. Hij ging aan voor 10 seconden liep vrij mooi, maar verzoop daarna weer. Daarna nog maar een x geprobeerd (3x is scheepsrecht) maar helaas deed hij toen niks meer, en als ik het nu aanzuig blijft er ook maar benzine door het slangetje lopen, net alsof de benzine gewoon weg stroomt uit de carb... ik dacht dus dat ie misschien gewoon helemaal verzopen was, dus heb ik de bougie eruit getrokken en aangelopen maar er kwam geen benzine uit de cilinder oid. iemand suggesties wat dit kan zijn ? ik denk toch dat de cilinder + uitlaat vol staan met benzine, maar dan zou er toch ook benzine uit de cilinder moeten spuiten bij het aanlopen zonder bougie?Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, omdat de benzine als gasvorm je cilinder in komt. En als ie vol zou staan, dan zou het weg lopen via spoelpoorten ed. Dus als je cilinder en uitlaat vol zouden moeten staan met benzine, dan zou je wel een goede liter of meer benzine al kwijt zijn. En hij vonkt wel? Is er recent een nieuwe bougie in gekomen? Dat wil ook nog wel eens helpen, al helemaal als die bougie al een keer gevallen is.
do okt 21, 2010 5:13 pm |
|
|
Mathias RS 50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 16, 2008 10:40 pm Berichten: 1741 Woonplaats: Zuid-Limburg/Eindhoven
|
Re: Aprilia RS50 MY08 project van Ivar. It's Alive
Een nieuwe bougie doet meestal ook wonderen
do okt 21, 2010 5:53 pm |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
|
MartinW schreef: iivarr schreef: Oke, it's alive soort van... ik heb gedaan wat jeroen zei, en idd ik zag nu wel de benzine door het slangetje richting de carb lopen... vervolgens heb ik geprobeerd hem aan te lopen en hij startte alleen was het niet van lange duur... ik kon 10 meter rijden waarna het klonk alsof ie verzoop en uitviel. Dus ik weer kijken en weer geen benzine in het slangetje... dus weer aangezogen en geprobeerd aan te lopen... en weer hetzelfde verhaal. Hij ging aan voor 10 seconden liep vrij mooi, maar verzoop daarna weer. Daarna nog maar een x geprobeerd (3x is scheepsrecht) maar helaas deed hij toen niks meer, en als ik het nu aanzuig blijft er ook maar benzine door het slangetje lopen, net alsof de benzine gewoon weg stroomt uit de carb... ik dacht dus dat ie misschien gewoon helemaal verzopen was, dus heb ik de bougie eruit getrokken en aangelopen maar er kwam geen benzine uit de cilinder oid. iemand suggesties wat dit kan zijn ? ik denk toch dat de cilinder + uitlaat vol staan met benzine, maar dan zou er toch ook benzine uit de cilinder moeten spuiten bij het aanlopen zonder bougie?Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, omdat de benzine als gasvorm je cilinder in komt. En als ie vol zou staan, dan zou het weg lopen via spoelpoorten ed. Dus als je cilinder en uitlaat vol zouden moeten staan met benzine, dan zou je wel een goede liter of meer benzine al kwijt zijn. En hij vonkt wel? Is er recent een nieuwe bougie in gekomen? Dat wil ook nog wel eens helpen, al helemaal als die bougie al een keer gevallen is. ik dacht ook altijd dat dat niet kon, maar het kan wel... ik heb het namelijk al eens gehad met mijn oude RS Of, laten we zeggen carters en uitlaat vol met benzine, niet de cilinder en dit is de eerste x dat ik hem startte nadat vrijwel alles is nagekeken aan het blok dus ook een nieuwe bougie, dus daar kan het niet aan liggen. en hij vonkt wel aangezien hij al een paar x gelopen heeft, het zit hem echt in de benzine toevoer... (volgens mij)
|
do okt 21, 2010 6:53 pm |
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
wat is je sproeier maat? En trekt die geen valse lucht ergens?
do okt 21, 2010 6:54 pm |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
|
sproeiert 92 ofzo volgens mij... gewoon voor een std setup met ontgrensde carb + pijp. dat valse lucht zou heel best kunnen nu je het zegt... hoe kan ik dat het beste testen? deo test kan toch alleen als de brommer stationair loopt ?
|
do okt 21, 2010 7:02 pm |
|
|
|