|
HOW TO: am6 membraan + spruitstuk ontgrenzen
Auteur |
Bericht |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: HOW TO: am6 membraan + spruitstuk ontgrenzen
maar tot 21mm werkt de stuffer nog goed, en boven 21mm kan je hem er beter uithalen...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo aug 15, 2010 12:10 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: HOW TO: am6 membraan + spruitstuk ontgrenzen
ben ik het niet helemaal mee eens, want die doorgang is slechts 16mm, dat blokkeert gewoon je mengsel toevoer enigzins lijkt me.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
ma aug 16, 2010 3:41 am |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
Re: HOW TO: am6 membraan + spruitstuk ontgrenzen
bij mij zat de stuffer er al niet meer in
_________________
FireStar schreef: vetcool, mannen met lang blond haar :) Yamaha YZF 600R Thundercat
|
ma aug 16, 2010 11:40 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: HOW TO: am6 membraan + spruitstuk ontgrenzen
het effect van het membraan heft dat verschil op, dan kan je beter een flow hebben met kleinere doorlaat dan dat je wervelingen hebt doordat er geen stuffer in zit. Het effect van een membraan is dat hij een vacuum zuigt waardoor er meer mengsel de krukasholte in wordt getrokken, daarbij zal een klein verschil in millimeters doorlaat in de carb en bij het membraan niet heel veer verschil maken.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma aug 16, 2010 12:20 pm |
|
|
Rubin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 3:50 pm Berichten: 465 Woonplaats: Walcheren
|
Re: HOW TO: am6 membraan + spruitstuk ontgrenzen
Een kleinere doorlaat kan ook positieve gevolgen hebben, denk nou niet altijd je doorlaat van bijvoorbeeld je spruitstuk moet groter zijn dan die van je carburateur. In de meestal gevallen is dit wel zo maar lang niet altijd.
Hoe kleinere je doorlaat, hoe hoger je mengselsnelheid. Wel is het natuurlijk zo dat het wel goed begeleid moet worden, en je mengsel niet tegen een opstaande rand moet opbotsen. Maar een trechtervormig begin in je spruitstuk met een kleinere binnendiameter dan je carburateur kan dus wel degelijk eens positief uitpakken.
Wat betreft de membraanplaten, er zit verschil tussen 0,30mm dikte platen en 0,30mm dikte platen. Het schil kan zitten in de hoek waaruit ze uit de plaat zijn geknipt. bijvoorbeeld 45 graden en 90 graden, dit heeft te maken met de (stijfheid) van de plaatjes. Pak maar eens een membraam plaat waar je zelf je plaatjes uit moet knippen en zet die tussen je vingers en 'knijp' je vingers naar elkaar toe en doe het nog een keer, draai dan wel de membraanplaat 90 graden. Je voelt een duidelijk verschil.
_________________ Derbi Senda Extreme - Yamaha Neos
|
zo nov 07, 2010 8:38 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|