Auteur |
Bericht |
SdeHaan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 26, 2008 5:17 pm Berichten: 603 Woonplaats: Genemuiden
|
Seba's z'n 50cc Puch Monza.
Beste forumliefhebbers,
Jaren geleden, toen de aprilia's nog niet op de weg reden en de meeste van jullie nog in de maak waren, bracht Puch een herenbrommer uit. Een 4bak Puch Monza! Leuke bromfiets met schijfrem voor, leuke buddy, Mooie liggende tank ! De brommer die moest gaan concureren met o.a. Kreidler, Zundapp, Batavus enz enz.
Nu heeft Jelger deze brommer zo'n 3 jaar geleden bij een boer uit Smilde uit de schuur getrokken om er een leuk project van te maken, zijn idee was om er een leuke 70/75cc cilinder op te zetten, hpi'tje, 21mm carbje en lekker mee te rijden in de 70cc klasse op de Nk's Brommersprint's in Jubbega, Damwoude en het altijd zonnige Genemuiden.
De brommer stond er +- 3 jaar geleden zo bij :
Nu kom ik bij het huidige project, kort nadat jelger een mooi 70cc Am6 blok van Benjamin gekocht heeft stond het puch project er helemaal zielig, stil en kaal bij in een hoekje. De velgen waren al verkocht en enkele andere kleine onderdelen van verkocht. Toen heb ik al aangegeven op het Puch maxi forum ( puchforum.com ) dat de brommer maar eens naar Genemuiden moest komen zodat ik hem kon afmaken. Dit zei ik toen op het forum : * Het hok gaat over een paar week maar naar Genemuiden ! Misschien zit er daar meer schot in. * Zo gezecht zo gedaan, afgelopen week kwam Jelger bij mij even een Rieju frame ophalen en daar was de kans ! Het Puch Monza frame kwam naar Genemuiden toe. Na eenmaal even een Rotte ( Grapje Jelger ) Volkswagen Derby te hebben bekeken en de motorkap terug geplaats te hebben heb ik mijn schuurtje opgeruimd en de Monza op de werkbank gezet.
Oké, nu zijn we hier, laatste week van de bouwvak in Overijssel en sebas heeft weer niets te doen. Ik ben de schuur in gegaan en op mijn krukje gaan zitten, kijken naar de Puch. Wat ga ik hier nu mee doen...... Ik ga er een Orgineel model Monza van maken, en het moet zo goedkoop mogelijk blijven ! Alstware een restauratie in orginele staat. Mijn planning is om de eer van Jelger hoog te houden en er een sprint mee te rijden ! Waarschijnlijk word het Jubbega 2011. Het hoeft niet hard te gaan, zolang ik plezier heb en het beestje gered is uit een oude stoffige schuur is mijn doel geslaagd.
Vandaag bezig geweest het losse frame in elkaar te zetten, tank erop, zeikapjes erop en de buddyseat. Tevens een achterbrug uit een Motorhispania Rx50 gepakt en die er los achter gehongen ! De brommer ziet er nu redelijk leuk uit !. Deze week is de planning om alles schoon te maken, te poetsen ! En eventueel de achter brug er spelingloos in te maken + veervervangers te maken.
Zo staat de bromfiets er momenteel bij, zoals jullie kunnen zien is er redelijk wat veranderd de afgelopen 3 jaar haha ! Let trouwens niet op het Honda mtx carter, die licht nu bij het oud ijzer.
Ik ga jullie deze weken op de hoogte houden van de restauratie/verbouwing van de Monza, motorisch ben ik nog niet uit wat het gaat brengen ! Twijfel tussen een bruut Honda mt8 blok of het orginele Puch monza blok. Denk dat het het puch monza blok word maar dan aangepast.
Update Vrijdag de 13e van Augustus !.
Vandaag het hok voor het eerst even helemaal grondig schoon gemaakt. Tevens heb ik de sticker op de tank en het zwarte gedeelte in het zijkapje bewerkt met een soort van flakes idee ! Heb het even snel gespoten om te kijken of het er leuk uitzag. Nja Het ziet er dus wel leuk uit!. Ook is de voorvork gedemonteerd, die licht nu redelijk klaar voor een mooie glasparelstraalbeurt ( Leuk scrable woord ). Daarna kan hij ingekort worden en weer in elkaar gezet worden met nieuwe olie, keringen en rubbers.
Met vriendelijke en soms niet al te snelle groetjes, Sebas !
_________________ *Aprilia RS250*
Laatst bijgewerkt door SdeHaan op vr aug 13, 2010 1:14 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
|
di aug 10, 2010 9:24 pm |
|
|
Valerie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 11, 2008 10:37 pm Berichten: 1314 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Noord-Scharwoude (NH)
|
Re: Seba's z'n 50cc Puch Monza.
Rijdt vast erg snel zo
di aug 10, 2010 9:28 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Leuk ding! Ik ben benieuwd hoe het sprookje verder gaat...!
di aug 10, 2010 9:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
hero
ApriliaForum Member
|
Post nu ook maar even een foto hoe jij hem kreeg, zodat iedereen mijn geweldige vooruitgang door de jaren heen kan zien.
|
di aug 10, 2010 9:31 pm |
|
|
SdeHaan
ApriliaForum Member
|
RS 746 schreef: Leuk ding! Ik ben benieuwd hoe het sprookje verder gaat...! Eerst een ijsje heb 20 min gedult !
|
di aug 10, 2010 9:31 pm |
|
|
Laurens_APRrs50
ApriliaForum Member
|
Best erg ding nog!
|
di aug 10, 2010 9:45 pm |
|
|
SdeHaan
ApriliaForum Member
|
Laurens_APRrs50 schreef: Best erg ding nog! Geloof me, de staat is erger dan de foto doet lijken
|
di aug 10, 2010 9:47 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Mooi ding is dat man, zat er zelf ook al op te kwijlen maar heb geen plek meer voor een project. zou echt mooi zijn als je er een beetje een klassieke racer van zou maken... In ieder geval veel succes dermee, ik ga hem volgen
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di aug 10, 2010 9:52 pm |
|
|
Le Derbi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 23, 2010 7:09 pm Berichten: 2012 Woonplaats: Tiel
|
classic and fast daar hou ik van
di aug 10, 2010 10:07 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Motorisch zou ik er idd ook wel wat leuks van maken. Maar het uiterlijk zoveel mogelijk weer origineel maken. En dan lekker met de olympische-gedachte gezellig de sprints meerijden! Leuke doelstelling voor dit ding, en mooi dat je hem een nieuw leven gunt!
di aug 10, 2010 10:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
SdeHaan
ApriliaForum Member
|
Vanavond heb ik al wat kleine dingen gedaan, zo heb ik het accu bakje en de tank aangepast ! Hopelijk kan ik de binnenkant van de tank ff netjes maken nog ! Maar ik heb op de zwarte stickers een soort van blanke lak met een soort van flakes gespoten ! Vanaf 5 meter afstand zie je er helemaal niets van, kijk je vanaf een metertje zie je dat de stickers er heel tof en speciaal uit zien ! Zal aankomend weekend ff een foto schieten weer !
|
di aug 10, 2010 10:25 pm |
|
|
Robje93
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr nov 07, 2008 6:07 pm Berichten: 872 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Arnemuiden
|
Sappig verhaal en sappig project
_________________ Yamaha TZR80 midnight black
Café "De Donkere Wolk", waar de baas meer drinkt dan het volk.
|
wo aug 11, 2010 2:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
gaaf ding!
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
wo aug 11, 2010 8:08 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
weer een project die halfgebakken de verkoop in gaat
|
do aug 12, 2010 2:11 am |
|
|
SdeHaan
ApriliaForum Member
|
Racekees schreef: weer een project die halfgebakken de verkoop in gaat Weer ?, nja iig zolang er maar plezier aan beleeft word toch ? kijk het beessie was zowieso bij het oud ijzer terecht gekomen, nu word dat mss gewoon uitgesteld
|
do aug 12, 2010 9:32 am |
|
|
|