Auteur |
Bericht |
hispis
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 1:28 pm Berichten: 79 Woonplaats: Oss
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
frishh schreef: hispis schreef: setup is 80cc DR 21mm dellorto volle wangen krukas AM6 blok iemand gokje hoe hard dit ongveeer kan? afhankelijk van de vertanding is 120 echte toch wel te halen, maar dan moet je er wel een snel pijpje onder hangen aan wat voor pijpje moet ik denken ? ik heb nouwelijks ervaring met am6
_________________ Real Junky's Blow 2 Stroke.
|
vr jul 09, 2010 1:15 pm |
|
|
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
yasuni r2/hmr2
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
vr jul 09, 2010 5:43 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
wat team zegt. En een snel pijpje onder een DR80 werkt geloof ik niet echt. Ga volgende week voor de grap mn pro race op een zwarte top schroeven, kijken of dat grappig is. Maar ik gok dat je dan toch een cilinder moet hebben van aluminium ipv. gietijzer.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo jul 11, 2010 7:53 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
*Vincent* schreef: wat team zegt. En een snel pijpje onder een DR80 werkt geloof ik niet echt. Ga volgende week voor de grap mn pro race op een zwarte top schroeven, kijken of dat grappig is. Maar ik gok dat je dan toch een cilinder moet hebben van aluminium ipv. gietijzer. hmr 2 is prima uitlaat is prima voor een dr 80. hoef je echt geen aluminium cilinder voor te hebben.
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
zo jul 11, 2010 8:10 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
ik heb het over mijn pro race op een zwarte top, dat is onzin. Maar HMR/2 zat ik eerst ook naar te zoeken voor mijn zwarte top ja. Was misschien een beetje onduidelijk, sorry
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo jul 11, 2010 8:39 pm |
|
|
hispis
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 1:28 pm Berichten: 79 Woonplaats: Oss
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
wat bedoelen mensen met zwarte top en roze top ? ben helemaal verward kan ik trouwens ook btw gewoon rijden op mengsmering zo van de pomp af ? of wordt het zelf mengen ?
_________________ Real Junky's Blow 2 Stroke.
|
ma jul 12, 2010 4:00 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
TOP is een merk. Roze en Zwart is een type cilinder.
Mengsmering van de pomp is goedkope troep, altijd zelf mengen.
|
ma jul 12, 2010 4:30 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
Mengsmering van de pomp is idd de goedkoopste troep die ze erin mengen, om kosten te besparen. Beter meng je zelf, dan weet je welke olie je erin hebt, en hoeveel Ook hoef je niet meer te bidden of je oliepompje nog wel te vertrouwen is
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
ma jul 12, 2010 4:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
hispis
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 1:28 pm Berichten: 79 Woonplaats: Oss
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
RS 746 schreef: Mengsmering van de pomp is idd de goedkoopste troep die ze erin mengen, om kosten te besparen. Beter meng je zelf, dan weet je welke olie je erin hebt, en hoeveel Ook hoef je niet meer te bidden of je oliepompje nog wel te vertrouwen is olie pomp heb ik ermeteen afgehaald. maar waar moet ik aan denken 1:40 ?
_________________ Real Junky's Blow 2 Stroke.
|
ma jul 12, 2010 10:08 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
1:50 is zat. Met een zware setup mag er 1:45 onder maar 1:50 voldoet gemakkelijk.
|
ma jul 12, 2010 10:09 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
Ik doe 1:40... Met Castrol A747. Volgens de beschrijving (achterop de fles) moet je die minimaal 1:40 mengen, maar het is idd afhankelijk van je setup en olie-keuze.
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
Laatst bijgewerkt door RS 746 op di jul 13, 2010 12:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma jul 12, 2010 11:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
heb altijd 1:40 gemengt en nooit problemen gehad daarmee.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di jul 13, 2010 12:31 am |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
Omdat je dan ver safe zit. Gaat niet om problemen. Maar je kan ook TE laag gaan. 1:50 gebruiken wij ook in de 125cc racerij. Wordt ook aanbevolen door de fabrikant zelf. En door deze verhouding houden wij de zuiger, cilinder, en de powervalve schoner dan met welke verhouding dan ook.
|
di jul 13, 2010 12:32 am |
|
|
Senda80Rosmalen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 31, 2009 12:32 am Berichten: 4662
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
Washandje schreef: TOP is een merk. Roze en Zwart is een type cilinder.
Mengsmering van de pomp is goedkope troep, altijd zelf mengen. Wat lul jij nou weer? Dat zijn gewoon de "straatnamen" van die cilinders... Zwarte top= top performance's cilinder Roze top= top performance's due plus cilinder Inmiddels hebben sommige web-winkels de namen al overgenomen maar het is en blijft niet de officiële naam. Washandje schreef: 1:50 is zat. Met een zware setup mag er 1:45 onder maar 1:50 voldoet gemakkelijk. Als ik met die team 1:45 ga mengen gaat dat denk ik niet lang goed.., 80cc = 1:40 en hele snelle 80cc's nog wel iets meer als dat, meer 1:35 ofzo. Washandje schreef: Omdat je dan ver safe zit. Gaat niet om problemen. Maar je kan ook TE laag gaan. 1:50 gebruiken wij ook in de 125cc racerij. Wordt ook aanbevolen door de fabrikant zelf. En door deze verhouding houden wij de zuiger, cilinder, en de powervalve schoner dan met welke verhouding dan ook. Iets met slijtage..., bij t racen boeit dat niet maar als je er dagelijks mee rijd wel...
_________________ Ktm #24
Laatst bijgewerkt door Senda80Rosmalen op di jul 13, 2010 1:51 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
di jul 13, 2010 1:42 am |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Aprilia Af1 Met AM6 Blok en Customized Deeltjes * Update 8-7
Rustig he vriendje stokvis.
Jij beweert dus dat als je met een 80cc gaat rijden, en als de inhoud groeit dat je dus ook meer moet gaan mengen. Waarom gaan we dan bij de 125cc Cilinders weer 1:50 mengen? Ik haal er ook gewoon 14200 toeren mee. Ik zou dan toch wat meer hoogwaardige olie gaan gebruiken.
|
di jul 13, 2010 1:50 am |
|
|
|