Auteur |
Bericht |
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
Die heb ik ook... die 6 tonige, alleen nog even inbouwen... en je word er echt doof van als je er naast staat :O
|
di maart 21, 2006 11:11 pm |
|
|
G-Force
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 18, 2005 10:06 pm Berichten: 284 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Baarn
|
Wouzziej schreef: zon luchthoorn gaat niet...je zekering klapt eruit. werner en ik hebben het gister geprobeert.
je kan hem ook niet achter de spanningsregelaar zetten he, die zekering is maar 10A en een beetje hoorn trekt wel 15A.
Grotere zekering erin zetten, of 'los' op de accu aansluiten (de vraag is alleen of ie dat kan, omdat de spanning van de accu vaak meer als 12V is)
di maart 21, 2006 11:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
Bram
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 02, 2005 11:51 am Berichten: 133 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Wijchen
|
ik had er eerst ook een op mijn brommer, een twee tonige, maar ik moet zeggen dat de accu er veel moeite mee heeft, vooral als die stationair loopt, en ik had helemaal geen last van de zekering, misschien zit er wel een te grote in bij mij.
|
di maart 21, 2006 11:38 pm |
|
|
Wouzziej
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 10, 2005 1:35 pm Berichten: 216 Woonplaats: Delft
|
bij werner zit er 7,5 in
in mijn tuareg een 10A
|
di maart 21, 2006 11:40 pm |
|
|
G-Force
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 18, 2005 10:06 pm Berichten: 284 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Baarn
|
heb ff lopen kijken naar hoorns, maar omdat die luchthoorns vrij groot zijn, ook naar niet-lucht hoorns
http://ridesafer.com/store/category/5wlf/Horns.html
Als je naar de specs kijkt van die Fiamm horns, sommige max 135 dB! dat lijkt me wel wat
Misschien dat er meer mensen interesse hebben? Kunnen we samen bestellen om verzendkosten te drukken.
Bij sommige sets zit er ook al een 30A relais bij, zodat hij rechtstreeks op de accu kan.
Ze verkopen die 30A relais ook los
di maart 21, 2006 11:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
Folmer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 25, 2006 11:53 pm Berichten: 53 Afbeeldingen: 22 Woonplaats: Harderwijk
|
Weetje wat helpt? Via een relais laten lopen. 2 polen van het relais sluit je op de stroomtoevoer van de originele claxon aan, en de 2 andere op de luchthoorn en de accu. Simpel, en effectief Dat heb ik ook gedaan op de vorige brommer van me, en werkte perfect. Knopje om de compressor van de luchthoorn uit te schakelen, dus als de politie vraagt waarom dat er op zat was het voor de sier
|
di maart 21, 2006 11:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
Folmer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 25, 2006 11:53 pm Berichten: 53 Afbeeldingen: 22 Woonplaats: Harderwijk
|
ja precies, jij was net een paar seconden eerder met posten over dat relais
|
di maart 21, 2006 11:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Ik heb een toeter van een Dodge Ram Heeft de vorige eigenaar erop gezet. Zit ook direct op de accu met een kastje ertussen, dat zal wel de relais zijn dan. Het zijn twee van die trumpet horns, eentje voor de lage en eentje voor de hoge tonen. En het gaat echt heel hard Iedereen schrikt zich kapot Vooral leuk bij fietsers op de dijk
Ze zitten achter me rad in die rode cirkel
Bijlagen:
RIMG0786.JPG [ 143.29 KiB | 1657 keer bekeken ]
Laatst bijgewerkt door peteRS op wo maart 22, 2006 12:07 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo maart 22, 2006 12:04 am |
Persoonlijk album
|
|
Folmer
ApriliaForum Member
|
heheh die *** fietsers ook altijd he
|
wo maart 22, 2006 12:06 am |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Ja, je moet het met een relais maken. Dit had ik ook zo op mijn af1. Doe je dat niet en gebruik je een zwaardere zekering dan heb je grote kans dat je kabelboom dat niet leuk vind en je claxon knopje gaat vroeg of laat echt naar de klote. Dus de draadjes waarop je de ori claxon aansluit knoop je aan de spoel van een 12V relais. Dan leg je de massa van de luchthoorn naar de - pool van de accu. De + van de luchthoorn aan het maakcontact van het relais. En vanaf daar met een draad naar de accu. Dan een zekering met het juiste amperage en dan met een korte draad naar de + pool van de accu. Gebruik wel dikke draden want dan fikt het niet zomaar weg en heb je minder spanningsverlies zodat je hoorn harder gaat en of beter klint. Je accu is trouwens wel zo leeg met zo'n hoorn maar je moet dan ook niet te vaak en te lang die knop indrukken.
|
wo maart 22, 2006 12:18 am |
Persoonlijk album
|
|
beos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 11, 2005 1:46 pm Berichten: 109 Woonplaats: Beinsdorp (omg haarlem)
|
ik ben wel benieuwd naar die 6-tonige want er is hier ook zo'n action in de buurt.
zou iemand miss een filmpje kunnen maken voor geluid of iets dergelijks.
(ps zijn ze er nog wel te koop want kon niet zien op internet bij aanbiedingen)
|
wo maart 22, 2006 2:40 pm |
|
|
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
voige week waren ze er nog, als je me even toevoegt kan ik je wel met cam even laten zien hoe dat ding eruit ziet
|
wo maart 22, 2006 3:51 pm |
|
|
jasper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 08, 2006 4:19 pm Berichten: 691 Woonplaats: Moordrecht
|
http://ridesafer.com/store/item/fpcx/Ho ... s_Kit.html
Deze lijkt me wel wat maar moet je bij dees ook een relais ertussen doen ofzo want ik wil echt wel 134 db op men brom.
_________________ Aprilia rs 50 Tetsuya Harada te koop.
|
wo maart 22, 2006 4:25 pm |
|
|
alikz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 04, 2006 1:14 am Berichten: 139 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Leiderdorp
|
peteRS schreef: Ik heb een toeter van een Dodge Ram Heeft de vorige eigenaar erop gezet. Zit ook direct op de accu met een kastje ertussen, dat zal wel de relais zijn dan. Het zijn twee van die trumpet horns, eentje voor de lage en eentje voor de hoge tonen. En het gaat echt heel hard Iedereen schrikt zich kapot Vooral leuk bij fietsers op de dijk Ze zitten achter me rad in die rode cirkel
ik heb er ook zo een echt super hard
wo maart 22, 2006 4:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
Spencer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 12, 2004 4:40 pm Berichten: 45 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Dwingeloo
|
jasper,
Daar zitten relais bij moet je image even vergroten zie al een relais staan op die foto
|
wo maart 22, 2006 5:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
|