Ricardo's Tzr monoseat project
Hallo brommerliefhebbers
Ik ben ricardo, en al een tijdje bezig met mijn tzr uit 2003. De bedoeling zoals je leest in de titel is het bouwen van een monoseat. Aanvankelijk was ik eigenlijk actief op een tzr forum, maar om de zoveel tijd schakelen ze over naar een andere site/forum etc. Mijn laatste updates daar zijn gewoon weg
, en forum is volgens mij ook leeg/dood.
Vandaar dat ik hier kom spammen
Haha, nee wil natuurlijk een mooi projectje hier neerzetten.
Ik ben al aardig ver met mijn tzr. De brommer is helemaal uit elkaar gehaald. Frame/achterbrug/standaard etc. is opnieuw gespoten (er waren toch roestplekken namelijk) en de monoseat krijg ik waarschijnlijk volgende week gespoten terug
Sinds ik al aardig wat update's en foto's had neergezet op dat oude forum, wil ik die zoiezo hier ook neerzetten, dan kunnen jullie een beetje zien hoe het allemaal is gegaan:
Winter 2008:
Toen nieuwe kappen:
uiteindelijk zag ie er zo uit: (tis btw bj03)
njah, het idee is dus een monoseat, met r6 achterlicht. verder wat carbon assesoires zoals einddemper en de zeikapjes als quintus ze nog doet. de demper heb ik dus al, en het wachten is eigenlijk op wanneer men brommer de schuur in kan zodat we er aan kunnen beginnen. (paar andere brommers moeten nog gemaakt worden).
men tzr staat nu in de schorsing, ik wil niet op men bek gaan in de winter, dus heb er een yamaha bws bijgehaald waar ik nu mee naar school rijd.
http://i156.photobucket.com/albums/t23/ ... IM0066.jpgoud dingie, maar who the fuck cares, ik kan naar school
kappen kosten 600 piek zoals jullie weten, en die scooter heeft me echt niks gekost dus :p
natuurlijk ook wat carbon goodies:
(sleutelhanger voor degene die het niet zien
)
update 16 maart
frame een stuk afgezaagd, en gekeken hoe we dat ding moeten vastzetten.
update 21 maart
vandaag dus weer druk bezig geweest aan de monoseat. moet zeggen dat het kutwerk is, want echt goed past het nergens.. men zijkapjes gaan trouwens naar Quintus, die worden dus mooi overlegd met carbon :)
we hadden eerst het zadel kortgezaagd, maar uiteindelijk maar totaal uitelkaar gehaald, omdat het toch niet mooi zat. de rand van de bak moet er nog af, zodat hij naar beneden valt.
ook 2 stukjes van het frame afgezaagd, zodat de monoseat er makkelijker op/afgaat
update 22 maart
vorderingen aan de monoseat weer :)
dit keer de rand erafgehaald van de bak waar je op zit. zadel past al een stuk beter weer.
nu moet ik kijken hoe ik een mal kan maken voor men achterlicht..
Frame/achterbrug/kroonplaten/standaard etc. terug van de spuiter
Schokbreker zat ZO vast, dat we hem maar afgeplakt hebben. Anders moesten we gaan slijpen.
afijn, het ziet er superstrak uit vind ik :)
De rest van men brommer heb ik al aardig schoon. Het blok is nu eigenlijk aan de beurt en dan kan ik beginnen met opbouwen.
Het RS achterwiel staat even op hold. Zoals jullie zien had ik al een voorwiel gekocht, maar er zijn nogal wat kosten bijgekomen dus ik wacht daar nog even mee.
update 14 mei:
hier de foto's van men opbouw van de tzr:
Alles wat ik nu tegenkom wordt schoongemaakt/gespoten/gepoetst. etc.
Alleen de roest op het blok, ik denk niet dat je daar nog veel aan kan doen? Al zal je dat normaal niet zien natuurlijk.