HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do dec 26, 2024 5:14 am

Antwoord op onderwerp  [ 195 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
 HOWTO: kenteken schouwing 
Auteur Bericht
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht HOWTO: kenteken schouwing
aangezien het bij vele mensen nog niet helemaal duidelijk is maak ik even wat tijd vrij om het op een DUIDELIJKE manier uit te leggen hoe het in ze werk gaat ;)

STAP 1: Schouwing

Het stelt eigelijk helemaal niets voor ! je rijd de brommer de werkplaats in en ze noteren 2 nummer je goedkeurings nummer en je frame nummer ze kijken snel naar de staat van het voertuig en indien het blok nummer zichtbaar is zal die ook genoteerd worden... ze mogen niks los draaien en dergelijke dus bij RS word het blok nummer NIET genoteerd ;)

Voorbeeld van de aanvraag formulier die je van de schouwer gekregen hebt om op te sturen naar de RDW
Afbeelding

STAP 2: Afhandeling van de aanvraag

Vervolgens krijg jij van de dealer een papiertje waarop alles staat.. je rekent vervolgens het schouwen af met de dealer !
je loopt vervolgens naar het postkantoor (indien je geen rijbewijs hebt even een uitreksel van het gemeente register aanvragen kost je +- 8 euro) de schouwings formulieren worden dan naar de RDW gestuurt en indien alles klopt heb je binnen 2 weken je kenteken papieren !

Voorbeelden van de kenteken papieren die jij van de RDW toegestuurd krijgt en waarmee je het kenteken kunt gaan aanvragen ;)

Copy deel 1
Afbeelding
Copy deel 2 & 3
Afbeelding

STAP 3: bestellen van de kenteken

Jij rijd vervolgens weer naar de dealer toe met je kenteken papieren die jij netjes thuis gestuurd hebt gekregen ! vervolgens bestel je je kenteken en de dealer rekent met je af ! de dealer neemt copy deel 1 in borging voor zijn administratie ! (copy deel 2 en copy deel 3 neem je weer mee)

Na maximaal 2 weken krijg je een telefoontje dat je kenteken binnen is jij rijd weer naar de dealer toe en haalt je kenteken op ! je ontvangt je kentekenplaat en je copy deel 1 weer terug !

voorbeeld van het kenteken + kentekenpapieren
Afbeelding

STAP 4: monteren van het kenteken en verzekering
Vervolgens je rij naar huis bel je jouw verzekering op om door te geven dat je het kenteken ontvangen hebt en geeft je kentekenplaat code door aan je verzekering !

Jij monteerd je kenteken plaat (natuurlijk wel met een www.apriliaforum.nl kenteken houder ;) ) en rijd vervolgens stoer rond (vergeet niet je lelijke stickers of plaatje van je brom te halen die zijn tevens niet meer verplicht als je het kenteken gemonteerd hebt je mag ze ook laten zitten is wat jij mooier vind ;)

voorbeeld van kenteken montage op mijn Aprilia RS NM ;)
Afbeelding

Ik hoop zo voldoende geinformeert te hebben ik wilde met deze HOWTO meer duidelijkheid scheppen hoe het in ze werk gaat ;) als er nog vragen zijn dat hoor ik die graag ! :^^: ;)

GR. Werner

vr maart 17, 2006 9:11 pm
Profiel WWW
johntzr
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
zou ik mn pa ook naar het postkantoor kunnen laten gaan aangezien ik geen rijbewijs heb?? :P

vr maart 17, 2006 9:24 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
nope, of je wil dat de brommer op naam van je pa komt te staan, want dat kan natuurlijk wel

vr maart 17, 2006 9:27 pm
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 8
Antwoord met een citaat
Bericht 
denk je trouwens dat zon nummerbord ook voor je achterveer past? zegmaar op je achterbrug, want ik wil denk ik binnenkort undeseat en daar ga ik die grote schotel echt neit onderhangen

[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
johntzr schreef:
zou ik mn pa ook naar het postkantoor kunnen laten gaan aangezien ik geen rijbewijs heb?? :P

jup ;) (heb ik ook gedaan) staat het voertuig alleen wel op de naam van je pa ;) maar dat heeft verder geen invloed tot de verzekering ! je kunt hem dan gewoon op eigen naam verzekeren !

het is tevens wel een stuk moeilijker voor een beamte in funtie om het eventuele voertuig in beslag te nemen aangezien de oorspronkelijke eigenaar je pa is ;) enige wat ze dan doen is het voertuig in vorderen en de oorspronkelijke eigenaar mag hem dan weer ophalen ! word de oorspronkelijke eigenaar met een ernstige overtreding gepakt dan kan het voertuig wel inbeslag worden genomen !

Laatst bijgewerkt door [YRT] op vr maart 17, 2006 9:30 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel WWW
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Pepijn_RS50 schreef:
denk je trouwens dat zon nummerbord ook voor je achterveer past? zegmaar op je achterbrug, want ik wil denk ik binnenkort undeseat en daar ga ik die grote schotel echt neit onderhangen

dat kan ik zou dan alleen wel voor de verticale model kiezen ! maar het is helaas wel straf baar ! het kenteken moet op een centraal midden punt achterop het voeruit zitten en dus niet aan de zijkant ;) maar meestal word het gedoogd !

vr maart 17, 2006 9:29 pm
Profiel WWW
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
neej ik bedoel niet aan de zijkant, zegmaar voor de achterveer, op je achterbrug, of gaat hij met het veren dan dubbel?

vr maart 17, 2006 9:31 pm
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
dan gaat die met veren dubbel ja ;)

vr maart 17, 2006 9:32 pm
Profiel WWW
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
hmm das minder. Dan moet ik toch eens een ander plekje zoekne :||:

vr maart 17, 2006 9:34 pm
supervaags
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik had even een vraag, heeft hier wel mee te maken dacht ik :^^:
ik heb een tuareg, met een duits frame.. en nu heb ik eergister een nederlands gekeurd frame gekocht.. kan ik het nummer niet gewoon over laten slijpen?

ik bedoel.. het zal dan wel niet mogen maar als ik de boel ombouw word het er niks anders om en het bespaard me een hoop werk :^^:

vr maart 17, 2006 9:35 pm
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
nee niet slim om te gaan slijpen, als ze daar achter komen ben je jouw brommer zeker kwijt en krijg je niks meer terug.

vr maart 17, 2006 9:36 pm
johntzr
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Citaat:
het is tevens wel een stuk moeilijker voor een beamte in funtie om het eventuele voertuig in beslag te nemen aangezien de oorspronkelijke eigenaar je pa is enige wat ze dan doen is het voertuig in vorderen en de oorspronkelijke eigenaar mag hem dan weer ophalen ! word de oorspronkelijke eigenaar met een ernstige overtreding gepakt dan kan het voertuig wel inbeslag worden genomen !

mogen ze hem dan wel in beslag nemen omdat ik dan de bestuurder was??

vr maart 17, 2006 9:43 pm
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
johntzr schreef:
Citaat:
het is tevens wel een stuk moeilijker voor een beamte in funtie om het eventuele voertuig in beslag te nemen aangezien de oorspronkelijke eigenaar je pa is enige wat ze dan doen is het voertuig in vorderen en de oorspronkelijke eigenaar mag hem dan weer ophalen ! word de oorspronkelijke eigenaar met een ernstige overtreding gepakt dan kan het voertuig wel inbeslag worden genomen !

mogen ze hem dan wel in beslag nemen omdat ik dan de bestuurder was??

nee het voertuig is van iemand anders ;)

za maart 18, 2006 1:56 am
Profiel WWW
Dr.2Takt
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja dit zou ik dan ook wel eens willen, weten klinkt allemaal heel logisch,
maar kun je het nou het kenteken op naam van je pa zetten maar verzekeren op je eigennaam>? gaat dat gewoon/?

za maart 18, 2006 3:05 am
Rs-John
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Hoe duur is het nou ongeveer schouwen + kenteken.

za maart 18, 2006 10:10 am
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 195 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende