uitlaat 80cc ook op 50cc?
Auteur |
Bericht |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) uitlaat 80cc ook op 50cc?
Nou is het niet de eerste keer dat ik iemand heb horen zeggen dat een 80cc ook wel leuk presteert op een 50... Dus nou vraag ik me af, of het ook wel echt zo is. Er zijn namelijk allemaal dingen die meespelen waardoor een uitlaat goed presteert, waarvan een heel belangrijk ding is, de druk! Deze hoort ongeveer 25 bar te zijn in een goeie uitlaat. Nou zal een 80cc uitlaat veel meer volume hebben dan een 50cc, dus zal de 50cc met moeite die 25 bar kunnen halen. dan zou je het drukprobleem kunnen oplossen door de tailpipe kleiner te maken, denk ik? Enige probleem is dat dat kan leiden tot een gesmolten zuiger... ook vraag ik me af, of de diffusor van een 80cc uitlaat niet gewoon veel te extreem is voor een 50cc en het mengsel door de cilinder heen zuigt zonder het op tijd terug te spugen...
Iemand die me kan vertellen hoe het zit?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr feb 12, 2010 1:02 am |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: uitlaat 80cc ook op 50cc?
is dat toevallig na wat ik heb gezegd? of niet mr zou je zo'n topic niet in een bestaand forum plaatsen? uitlaten topic, of kleine vragen topic als je daar geen antwoord krijgt? verder ken ik zat mensen met een 70/80 uitlaat op 50cc of zelfs std cilinder, en volgens mij merk je weinig verschil met een 50cc uitlaat..
vr feb 12, 2010 1:11 am |
Persoonlijk album
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: uitlaat 80cc ook op 50cc?
Ja, Ben zei ook al, doe maar in kleine vragen topic. Probleem is dat de mensen die het echt weten daar niet zo veel kijken...
Maar, ja, dat klopt, komt door wat jij zei. Maar ik heb het ook al vaker gehoord. Yasuni R3 op een Doppler 50cc cilinder. Ik vind het als complete waanzin klinken, en denk dat een 80cc uitlaat gewoon veels te groot volume heeft om goed te kunnen functioneren op een 50cc...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr feb 12, 2010 1:12 am |
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
jah r3 is wel wat over de top denk, als ik mijn r3 neem, het dikste deel kan ik net aan van 2 handen omheen doen zeg maar, je 2 duimen tegen elkaar en je 2 middelvingers tegen elkaar.. m´n pro race is lang niet zo dik, en presteerd op een echte snelle 80 zoals mijn team minder dan de r3. en ik ken nog een gozer die reed met een pro race uitlaat op z´n gpr racing 2008, dit was alleen niet zijn fout, hij had alles door dealer laten doen en metrakit rk gekocht bij hun, mr ze hadden een rk en een pro race hangen, maar ze hadden de pro race er bij hem onder gehangen, ik zag het dus bij hem dik 3 maanden later toen zijn we gelijk naar z´n dealer gereden en hoefde ze hem niet meer terug, en ook geen geld bij hoeven betalen wat ie anders sowieso niet had gedaan maar dat ding reed bijna gelijk aan mijn giannelli, reed ongeveer even snel als een rk eigk.. dus vind dat een pro race seatpipe opzich nog wel moet kunnen dan?
vr feb 12, 2010 1:31 am |
Persoonlijk album
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Ik vind het maar een raar verhaal ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) Ik weet ook niet wat er verder was met zijn brommer en met die van jou. Eigelijk zou ik wel een keertje 2 ori AM6 blokken willen, 1 met een R1 erop en 1 met een R3, of Pro Race als je t zo wil stellen. Dan zet ik 5 euro in op de R1!
|
vr feb 12, 2010 1:33 am |
|
RS 666
ApriliaForum Member
|
jah ik ook, maar mijn giannelli liep zeker toen echt piekfijn afgesteld, majah ik reed ook al weet ik hoe lang met die pijp, mrja ik heb het hier over eigen `ervaring` dan met die pro race op die std gpr
vr feb 12, 2010 2:11 am |
Persoonlijk album
|
bas_sx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm Berichten: 972 Woonplaats: Den Haag
|
misschien ter vergelijking, een gozer met een rieju (am6) met een yasni r1 reed max 80, en ik met me r2 (derbi blok) tegen de 100 aan. Terwijl een r2 meer een 70cc uitlaat is
vr feb 12, 2010 1:42 pm |
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Ik heb zelf wel een pro race uitlaat op me 50cc getest. Dit liep opzich wel redelijk, maar kwam bij lang niet aan het vermogen wat mijn slechtst presterende opmaat pijp gaf. Hij draaide verder wel gewoon netjes ze toeren enz. Maar het vermogen was er gewoon niet.
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
vr feb 12, 2010 2:09 pm |
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Nouja, scooters zijn wel hel anders. Maar mijn collega heeft een of ander beunhok een sr met 50 snel met een yasuni c30, 21 week veel een 70/80er en als hij eenmaal op toeren is dan rijdt het wel leuk, alleen moet je bijna altijd volgas rijden anders trekt hij totaal niet.
_________________ http://instantboss.org/
|
vr feb 12, 2010 2:10 pm |
Persoonlijk album
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
bas_sx50 schreef: misschien ter vergelijking, een gozer met een rieju (am6) met een yasni r1 reed max 80, en ik met me r2 (derbi blok) tegen de 100 aan. Terwijl een r2 meer een 70cc uitlaat is Maar dat komt doordat R2 hoogtoeriger is op 50cc. Waarschijnlijk trok hij met die R1 lekkerder door zn toeren.
|
vr feb 12, 2010 5:51 pm |
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Ik snap echt niet wat nu eigenlijk je vraag/mededeling is? Of je dus een 80cc uitlaat kan aanpassen om goed te presteren op een 50cc?
Waarom zou je dat willen doen? Koop gewoon een uitlaat die het goed doet bij de bijhorende setup, of bereken er 1 zelf, of laat er 1 op maat maken.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
vr feb 12, 2010 5:58 pm |
|
bas_sx50
ApriliaForum Member
|
*Vincent* schreef: bas_sx50 schreef: misschien ter vergelijking, een gozer met een rieju (am6) met een yasni r1 reed max 80, en ik met me r2 (derbi blok) tegen de 100 aan. Terwijl een r2 meer een 70cc uitlaat is Maar dat komt doordat R2 hoogtoeriger is op 50cc. Waarschijnlijk trok hij met die R1 lekkerder door zn toeren. nou dan? gaat toch om vermogen
vr feb 12, 2010 7:25 pm |
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Nee, R2 heeft gewoon meer kracht hoger in de toeren, daardoor kan hij die hogere top bereiken. waarschijnlijk is hij scheit onder de 7K toeren ofzo.
|
vr feb 12, 2010 7:26 pm |
|
Thomas..
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 23, 2009 3:44 pm Berichten: 981 Woonplaats: Nederhemert
|
Najha, ik heb R1, HMR/2 en Pro Race gehad.. De R1 was wel lekker, maar ging niet harder dan 107 op teller. HMR/2 was een stuk beter, hij trok veel feller en had hogere top. Dit was allebij op een stn cilinder, die Pro Race zat dat op een Pro Race 50cc en deet het perfect, dus licht maar net aan, aan wat voor cilinder..
_________________ Aprilia RS 125: viewtopic.php?f=37&t=16363 Yamaha TZR: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 30#p467730
|
vr feb 12, 2010 7:29 pm |
|
bas_sx50
ApriliaForum Member
|
*Vincent* schreef: Nee, R2 heeft gewoon meer kracht hoger in de toeren, daardoor kan hij die hogere top bereiken. waarschijnlijk is hij scheit onder de 7K toeren ofzo. ja dat klopt... maar wat wil je daar mee zeggen?
vr feb 12, 2010 7:31 pm |
|
|