Auteur |
Bericht |
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
soms snap ik die mensen echt niet, je bent toch wel tevreden als je rs zo'n 120-130 haalt, bedoel kun je gewoon goed met verkeer mee komen en als je wilt ff wat harder blazen....
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
zo feb 26, 2006 1:50 pm |
|
|
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
sommige mensen niet he...
En acceleratie is ook mooi
|
zo feb 26, 2006 1:51 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
deze brommers met scooter cilinders worden meeestal niet voor straatgebruik meer gebruikt
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
zo feb 26, 2006 1:51 pm |
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
MasterSword schreef: deze brommers met scooter cilinders worden meeestal niet voor straatgebruik meer gebruikt
idd, er zitten wat voor delen en na delen aan:
Voordelen:
-Meer pk's uit te halen
-De mensen hebben weer wat te doen om het pas te maken
Nadelen:
-Meestal kortere powerband(omdat de vario de cill in de powerband houwt)
-De koeling in je blok loopt niet meer door, dus je moet een elc waterpomp kopen.
-Vrij lastig om te maken omdat de slag etc ook anders is.
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
zo feb 26, 2006 2:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
Derbi-driver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 13, 2004 11:36 am Berichten: 212 Woonplaats: kerkwerve
|
of wij moeten de fabrikanten aan het werk sjorre...want als zon cil. wel kunne make voor minarelli horizontaal warom ook niet direct 1 voor am6?...heb je 1 bredere markt etc.etc.
|
do maart 02, 2006 8:24 pm |
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
Citaat: ten tweede omdat er vaak meer pk's uit te halen zijn
Maar dat is nu net m'n vraag Waarom zijn er nu net méér pk's te halen uit een scootercilinder als uit een 'gewone' cilinder?
|
do maart 02, 2006 8:42 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Nou dat slaat nergens op, alsof je bij elke scootercilinder meer pk eruit kan halen dan een am6cilinder. Tis maar net welke cilinder je met welke cilinder vergelijkt!
|
do maart 02, 2006 8:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
Ja, ik weet het ook niet hoor. Daarom dat ik het hier vraag
Maar als bv Nollie post:
Citaat: idd, er zitten wat voor delen en na delen aan: Voordelen: -Meer pk's uit te halen
Dan vraag ik mij af, hoe komt het nu juist dat uit een scootercilinder in sommige gevallen meer pk's uit te halen zijn? (althans dat wordt beweert door anderen )
|
do maart 02, 2006 8:56 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
zal me vanavond of morgen over de ''scooter'' cilinder discussie uitlaten
heb nu even geen tijd voor een ''uitgebreide'' replie
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
do maart 02, 2006 9:08 pm |
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
Waarom meer pk's uit scooter cillinder:
De vario van de scooter zorgt er voor dat de toeren van de cillinder in het zelfde gebied blijft (bijv 10.000 rpm).Wnat de vario blijft zeg maar opschakelen.
Een schakel moet een powerband hebben van bijv 8.000 tot bijv 10.000.
Dus de scooter beter getuned worden op die 10.000 touren en komen er dus bij dat tourental meer pk's vrij.
En omdat de schakel dus een bredere powerband moet hebben wordt die minder bruut getuned dus minder pk's.
Je kan een schakel wel zo bruut tune als een scooter alleen valt er dan niet mee te rijden omdat je zo door je powerband heen bent en dus maar even kracht leverd.
Want een scooter heeft zeg ontelbaar versnellingen en een schakel maar 6.
Ook is het weg rijden met een zo'n bruut getunde cillinder op een schakel heel moeilijk. Want probeer jij maar is je brommer konstant op 10.000 te houden dat lukt je bijna niet! En als je dan maar/minder touren maakt zit kom je al niet snel genoeg weg.
Snapje
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
do maart 02, 2006 10:27 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Scooter of AM6 cilinder maakt helemaal niets uit met het vermogen, alleen ligt bij een scooter cilinder het vermogen bij een heel hoog toerental, +-14000 toeren, en zo als Nollie al zij met een hele smalle powerband, eigenlijk te smal voor een schakel tenzij je een close ratio versnelings bak hebt gemonteerd of een binnen rotor of nog beter bijden. Als je dat niet doet dan moet je heel ver door zijn toeren heen trekken (voorbij powerband) voor je kan over schakelen omdat hij anders na het op schakelen onder zijn powerband valt en dus weer extra tijd nodig heeft om weer goed door te trekken.
Bij een close ratio versnellings bak is het verschil tussen de versnellingen kleiner wat wel weer tot gevolg heeft dat je topsnelheid ietsje lager uitkomt normaal gesproken, maar met het hogere toerental van een scooter cilinder (of andere hoog toeren cili zo als bvb Manston) word dit weer gecompenseert.
Met een binnenrotor kan je weer sneller door trekken omdat je de massa van het orginele vliegwiel niet meer mee hoeft te slepen.
Ik zou dus persoonlijk voor een Binnenrotor en Close Ratio bak gaan met een Scooter cilinder omdat ik vind als ja al de moeite gaat nemen om een Scooter cilinder en het AM6 blok mooi pas op elkaar te maken dan moet je er ook gewoon voor de volle 100% voor gaan want anders is het een complete verspilling van geld en tijd en had je beter een Manston AM6 of iets dergelijks er onder kunnen kwakken.
p.s. ff voor de duidelijkheid, ik heb het hier dus over een snelle scooter cilinder zoals een Evo of iets dergelijks, het is natuurlijk onzin om een "gewone" 50/70cc van een scooter op een AM6 te maken.
|
do maart 02, 2006 11:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
johntzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 12, 2005 9:36 pm Berichten: 154 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sint Jansklooster
|
wat is eigenlijk de snelste 70cc uitgezondert de pro race en de manston en bidalot, dus gewoon voor straatgebruik?
_________________ (\__/)
(='.'=)
(")_(")
|
di maart 07, 2006 11:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Ik zeg Roze top
|
di maart 07, 2006 11:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm Berichten: 435 Woonplaats: Boven-Leeuwen
|
sluit ik me bij aan
_________________ The artist formaly known as Thomas
|
wo maart 08, 2006 12:02 am |
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
maar das weer 80cc mhr is wel snelle 70cc. moet je wel goeie uitlaat ehbben
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
wo maart 08, 2006 12:07 am |
|
|
|