Auteur |
Bericht |
aaron-tuareg
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 3:20 pm Berichten: 241 Woonplaats: omg. hilversum
|
Re: Project X
keep up the good work, ziet er top uit
_________________
|
wo jan 20, 2010 6:07 pm |
|
|
bas_sx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm Berichten: 972 Woonplaats: Den Haag
|
Re: Project X
respect
_________________
Jeroenvs schreef: bas, de redder in nood
JvS schreef: Bas, superman haha
|
di jan 26, 2010 3:16 pm |
|
|
diverence
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 13, 2009 2:16 pm Berichten: 3629 Woonplaats: Hasselt
|
Re: Project X
tom, zie ik dat verkeerd of heb je aan de linkerkant minder ruimte tussen die bovenste poort en dat gat waar die stangen(ben naam even kwijt ) doorheen komen dan aan de rechterkant? of ligt dit aan de lichtinval?
_________________
Citaat: Kun jij tenminste zeggen dat je wat nuttigs bijdraagt aan dit forum. Ipv dat ik als een basisschool concierge (forum-moderator) constant overal tussen moet duiken en optreden!
|
di jan 26, 2010 3:26 pm |
|
|
SakerTje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm Berichten: 2258 Woonplaats: sintjuttemis
|
Re: Project X
licht inval denk ik ziet er zeer netjes uit! ben benieuwd hoe het gaat lopen
|
di jan 26, 2010 4:10 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
Het is inderdaad licht inval, want bij het inspannen is het bijna 100% recht in gespannen dus afwijking zal zn 0.05mm zijn ofzo. Maar in slecht nieuws. Mn freesbank motor heeft het begeven Maar hopelijk kan ik vanavond na het overlgen met mn pa (de motor is eigenlijk van hem). Een nieuwe en sterker model aanschaffen en een nieuw freesje zodat ik weer zo snel mogenlijk door kan gaan.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
di jan 26, 2010 4:13 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Project X
Ik hoop wel dat hij nog voldoende gaat dichten tussen draadstang en spoelpoort. Veel 'vlees' heb je niet meer over.
Maar laten we ervanuitgaan dat het gaat dichten.
Wordt het nu eerst een 2Cil? En als alles loopt een mischien een 4 maken. Of word het nu echt een 4cil?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jan 26, 2010 4:18 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
Het afdichten komt wel goed, het lijkt vrij weinig maar er zit wel genoeg denk zn 2mm+
het wordt echt een 4 cilinder
Maar ik bouw de banken 1 voor 1 op.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
di jan 26, 2010 5:14 pm |
|
|
TimoO
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 19, 2009 6:08 pm Berichten: 41
|
Re: Project X
P.O.C. Tom schreef: klein updatje Heb weer n 3 uur zitten frezen. met dit als resultaat. Die cilinder is klaar om de kanalen af te schuinen en de uitlaat poort en inlaat poort te frezen. Dus er zit nog zn uurtje of 3 werk in. en dan moet hetzelfde nog gebeuren met de andere cilinder Wow, je hebt wel een hele heftige spoelrichting :O Word dat nog aangepast? Wel echt respect hoe je dit allemaal doet Deze ga ik bijhouden!
|
di jan 26, 2010 10:00 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
ja de spoel richting zit al in de cilinderbus en wordt later nog over gebracht in de kanalen. Er is een nieuwe freesbesteld, dit maal een sterkere.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo jan 27, 2010 12:39 pm |
|
|
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm Berichten: 31
|
Re: Project X
He tom, blijft een vet project! begint al ergens op te lijken, al is er nog heel veel werk te doen Randje van spoeler naar tapeindgat is inderdaad erg smal hoor, hopen dat dat geen probleem wordt! Op de vorige pagina zeg je dat je hoopt op 24-28 pk, ik zou al blij zijn als je het lopend krijgt ! Oh ja, het is al gezegd geloof ik, maar onderschat het belang niet dat de clinders + bussen mooi gelijk moeten zijn. Zowieso omdat je 4 cilinders heb die mooi synchroon moeten lopen straks, maar ook omdat je slag zo ontzettend klein is. Procentueel gezien mag je dan maar heel weinig afwijking van poorthoogtes hebben (max. 0,1mm?) omdat je anders al grote verandering in timing krijgt. Dat is echt bijna onmogelijk met de hand te doen. (lijkt mij?? ) Ik hoop dat je het lukt, wordt een leuke publiekstrekker denks
_________________ Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur
|
do jan 28, 2010 8:33 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
Tja, Hij is vooral bedoeld om gewoon iest apparts te hbben. Ik laat hem ook afwerken door ruud, want hij heeft al veel cilinders in zn handjes gehad dus hij zal het wel mooi symetrisch proberen te krijgen. En maar hopen dat ik wil lukken
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
do jan 28, 2010 9:39 pm |
|
|
MiKeY©
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 01, 2006 9:05 pm Berichten: 711 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: Project X
dan zal ruud een hoop vloeibaar metaal gaan gebruiken denk ik... ik vind t echt een heel mooi project, alleen vind ik wel dat je wat beter gereedschap moet hebben dan een proxon... ook de spoelrichting in de cilinder zijn niet zoals je eerder op de tekening liet zien...en dat zou eigenlijk al in het alu moeten zitten...of is je cilinderhemd 10mm dik? maja...al met al blijft t toch een mooi project hoor Tom...
_________________ -=Derbi powered=- _________________
|
vr jan 29, 2010 7:34 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
@mickey, denk dat jullie het verkeerd heben begrepen. Ik zet eerst de poortjes er in en dan maak ik me pas druk over de spoelrichting. Mn cilinder hemd is zn 3 mm. Vorderingen voor vandaag. nieuwe proxxon op mn deurmat gevonden. De ophoogplaat maar wat aangepast. (hij zit er niet strak op gebout.) De kanaaltjes aan de andere kant er in geknalt. Met mn nieuwe frees gaat het zoo en zooo veel fijner Ik zal eerst nog er uitlaat verbreden zodat hij beeter past bij de bus. Dan de bus er in krimpen. Daaran worden de kanalen gericht met de hulp van de poortjes. De inlaat uitfrezen en dan op de post naar ruud. De hoeveelheid kneedbaarmetaal zal mee vallen want het is een klein blokje Update zaterdag 30 jan. Heb vandaag even de inlaatkanaalen gefreesd, en ja alles wordt nog afgewerkt. Alles wat je ziet is gedaan met de grootste frees die ik maar had. De inlaat kanaalen zijn op de breedte van het mebraan, de flow zal later worden verbeterd. de carter aansluiting deze wordt ook nog ge optimaliseerd. de bussen liggen in de diepvries dus er zal later vandaag nog een update komen als ze in de bank zitten.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
vr jan 29, 2010 8:12 pm |
|
|
Derbiprofrans
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 06, 2009 8:53 am Berichten: 42 Woonplaats: vught
|
Re: Project X
mooi project man ziet er wel ingewikkeld uit allemaal succes verder !
|
za jan 30, 2010 5:20 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
Kut bussen willen er niet goed in en nu zitten ze vast. Kan iemand me helpen.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
za jan 30, 2010 6:32 pm |
|
|
|