Yamaha TZR racer, met RM80 motor (For Sale!)
Gegroet allen.
Normaal was ik van plan deze winter een compleet eigenbouw racer in elkaar te knutselen.
Hierbij wou ik me baseren op een bestaand model aan daarvan een Frame compleet zelf maken.
Hier heb ik al wat onderdelen voor gemaakt. Maar momenteel heb ik met mijn studies wat
weinig tijd op overschot. Dus heb ik ook geen tijd om de racer klaar te hebben tegen komend
raceseizoen.
Daarom ga ik in tussentijd een ander project maken. Het bouwen van een TZR Racer.
In eerste instantie had ik hem gekocht om op te knappen en verder te verkopen.
Daarna dacht ik, mischien kan ik hem beter gebruiken om op circuit te knallen in het BK.
Nu na al een aantal dingen gekocht te hebben voor de motor, dacht ik. Waarom een 50cc motor
ombouwen naar een racer, als er gewoon betere blokjes op de markt zijn. Daarom heb ik besloten
om oftewel tijdelijk mijn suzuki RM80 blok, die voor mijn ander project bedoeld was, er onder te hangen.
Of een 125cc blok aanschaffen en daarmee rijden. Daar ben ik dus nog niet uit.
De 2de week van februari zal ik volop in het project kunnen vliegen en starten met de ombouw.
Er komt een Aprilia MY voorvork in met een stage 6 4 zuiger remklauw. Achterveer ben ik ook nog niet
100% uit welke het zal worden.
Momenteel kan ik al wat foto's posten van de opmaak van de brommer, zoals je kan zien gebeurd
alles proper en met zorg.
Voorlopige foto's van het blok dat er dan waarschijnlijk gaat onderkomen vind je hier:
viewtopic.php?f=38&t=14254&p=506752#p506752Er moet dus nog een hele hoop gebeuren.
Lichten gaan eraf natuurlijk. Worden wel bijgehouden voor als we dit seizoen aan de 12h race meedoen.
Kleurencombo heb ik nog geen flauw idee van wat het gaat worden, maar dat is ook 1 van mijn laatste zijn.
Valtoppen zullen er ook op gemaakt worden
Laptimer komt erop. Extra radiator komt er nog op.
Uitlaat zal opmaat gemaakt worden.
Versnellingen zullen verbouwd worden zodat op en af schakelen andersom komt te liggen
Extra setje velgen voor gebruik als regenwielen en de voorvork van de my zijn onderweg naar hier
Slick's en regenbanden zijn besteld, stage 6 4 zuiger is besteld, achterveer ga ik voorlopig gebruiken
van een CBR125 die ik hier nog heb liggen.
Zo dat is het dan voor vandaag.
Groeten.
[b][/b]