Auteur |
Bericht |
iivarr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 12, 2008 1:20 pm Berichten: 4843 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Meedhuizen (GR)/ Wageningen
|
Re: HOW TO: Brommer schoonmaken (centraal topic)
Brommer eerst even laten "weken" zeg maar door gewoon even af te spoelen met de tuinslang, daarna sopje maken van Turtlewax hoogglans shampoo en dan met een sponsje eroverheen om vervolgens met een paar microvezel doekjes alles af te drogen. Daarna eventueel nog met cockpitspray op een doekje de kappen inwrijven voor een mooie glans velgen, velgenreiniger ff velgen natmaken, velgenreiniger erop spuiten, 1 minuutje laten inwerken en dan weer afspoelen, werkt supergoed, en vooral handig als je van die irritante my/gpr velgen hebt
_________________ ex-Aprilia RS50 MY06 Fasmem Duo: viewtopic.php?f=13&t=11347 ex-Aprilia RS50 MY08 Project: viewtopic.php?f=14&t=16041
|
ma jan 18, 2010 5:56 pm |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Hoe de echte sm'ers het doen: Het beest op een bokje zetten, hoge drukspuit erop en daarna even snel afnemen met een droge doek. Eventueel tussendoor insoppen.
|
ma jan 18, 2010 5:58 pm |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Raphaël schreef: BuxirS schreef: Waarom niet gewoon direct met de spons met een sopje dan? En ja, Raphael bedoelt waarschijnlijk hetzelfde spul als mij, prima hè!? Als je d'r lekker veel van in de emmer gooit voel je de wax zelfs op je handen... Vermoedelijk wel. Je ziet gewoon hoe dik dat spul is als je het in de emmer giet. Zit echt vol polish.. Niet dat de motor er echt van gaat glimmen.. maar ik droog hem dan ook nooit af In de zomer soms als ik er zin in heb, helemaal wassen, dan droog rijden, dan helemaal poetsen met bijv Turtle Wax. Je bent ff bezig maar dan istie wel blingbling Was niet helemaal waar wat ik zei.. daar straks beestje weer even gebruikt naar school toe en hij glom als kweet niet wat.. Nice schreef: het is niet erg als je met een tuinslang de brommer afspoeld, en daarna gwn schoonmaakt met wat afwasmiddel.
daarna natuurlijk ook ketting smeren. Van dat beetje sop wordt je ketting niet kaal hoor
ma jan 18, 2010 8:23 pm |
|
|
kloon
ApriliaForum Member
|
Nice schreef: en dan? welke wax heb je nodig voor een sx? die ene speciaal voor een sx natuurlijk. is tekoop bij je lokale aprilia SX winkel, waar ze trouwens ook andere dingen speciaal voor je sx hebben. volgensmij zit er 1tje bij jou in de buurt. :')
|
di jan 19, 2010 11:35 pm |
|
|
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
kloon schreef: Nice schreef: en dan? welke wax heb je nodig voor een sx? die ene speciaal voor een sx natuurlijk. is tekoop bij je lokale aprilia SX winkel, waar ze trouwens ook andere dingen speciaal voor je sx hebben. volgensmij zit er 1tje bij jou in de buurt. :')
|
wo jan 20, 2010 12:24 am |
|
|
Logitech1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 19, 2009 7:48 pm Berichten: 605 Woonplaats: Geesteren (OV)
|
Voor het schoonmaken van je velgen als er een dikke laag op zit: Een doek met lampenolie nat maken en dan beginnen te strijken. Later even met doek er over heen en je hebt ze mooi schoon!
_________________ Honda CBR 600 RR Fireblade!
http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=22364
Ex Aprilia RS 50 Manuel Poggiali #54 <3
>> EX Aprilia Rs50 <<
|
wo jan 20, 2010 2:40 pm |
|
|
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
|
lampenolie is idd beter voor je wielen, ik deed eerst altijd wd40 daar blonken ze wel van, maar wd40 trekt ook een beetje vuil aan
|
wo jan 20, 2010 4:35 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Kloptos, door de vettige eigenschap.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
wo jan 20, 2010 4:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
Reb
ApriliaForum Member
|
Voor mijn alu velgen gebruik ik gewoon zeep en een schuurspons, werkt ook prima.
|
wo jan 20, 2010 4:53 pm |
|
|
Treces
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 04, 2009 10:57 pm Berichten: 552 Woonplaats: Oss
|
arnemuiden-rs schreef: lampenolie is idd beter voor je wielen, ik deed eerst altijd wd40 daar blonken ze wel van, maar wd40 trekt ook een beetje vuil aan Staat erin :)
|
wo jan 20, 2010 5:22 pm |
|
|
mr mike
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 01, 2008 10:29 pm Berichten: 1272 Woonplaats: Den Haag--Ypenburg
|
iivarr schreef: Brommer eerst even laten "weken" zeg maar door gewoon even af te spoelen met de tuinslang, daarna sopje maken van Turtlewax hoogglans shampoo en dan met een sponsje eroverheen om vervolgens met een paar microvezel doekjes alles af te drogen. Daarna eventueel nog met cockpitspray op een doekje de kappen inwrijven voor een mooie glans velgen, velgenreiniger ff velgen natmaken, velgenreiniger erop spuiten, 1 minuutje laten inwerken en dan weer afspoelen, werkt supergoed, en vooral handig als je van die irritante my/gpr velgen hebt Niet alleen om te weken, maar ook om eventueel zand weg te spoelen.. Als je met een spons over droge kappen heen wrijft, werk dat hetzelfde als een schuurspons/schuurpapier.. Wat dus krassen veroorzaakt!
_________________ MH RX--> viewtopic.php?f=11&t=10807&st=0&sk=t&sd=a YAMAHA TZR--> viewtopic.php?f=11&t=11398
|
do jan 21, 2010 7:21 pm |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Gewoon eerst even afspoelen dus, moet je sowieso altijd doen voor het wassen.
do jan 21, 2010 8:20 pm |
|
|
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
|
ik gebruik zonnebloem olie voor de kunstof delen, zoals ketting beschermer, gaat het lekker van blinken. gebruik nooit wd40 want dan droogt het uit
|
do jan 21, 2010 11:47 pm |
|
|
Robje93
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr nov 07, 2008 6:07 pm Berichten: 872 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Arnemuiden
|
Ik gebruik voor me velgen MultiFoam. Zit gewoon in een spuitbus. Tis een soort wit schuim wat je eruit spuit. Daarna even met een doek erover en al het vuil is weg. Maakt ook makkelijker schoon als WD40 en zonnebloem olie vind ik, want dat schuim is lekker stevig en het drupt niet in een keer naar beneden. Waar te koop? Me pa neemt het altijd mee van zn werk
_________________ Yamaha TZR80 midnight black
Café "De Donkere Wolk", waar de baas meer drinkt dan het volk.
|
za jan 30, 2010 8:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
Reb
ApriliaForum Member
|
arnemuiden-rs schreef: gebruik nooit wd40 want dan droogt het uit Wd-40 droogt het juist niet uit. Wasbenzine en andere basisch spul droogt het uit. Cockpit spray werkt nog altijd het best.
|
za jan 30, 2010 9:11 pm |
|
|
|