wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5
Auteur |
Bericht |
-fokko-
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 23, 2008 8:15 pm Berichten: 48 Woonplaats: Ermelo
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update nieuw blok P1!
Leuke sprinter Wilco, je stond in Genemuiden vlak bij ons. De sprinter van Mike met dezelfde cilinder (met gewoon een std. rijwiel-gedeelte) kon ik al een 7,84s mee klokken, was op dat moment de 4e tijd; als je dan ook nog een lager zwaartepunt en zoveel kilo's minder hebt moet je toch leuk mee kunnen doen lijkt me!
_________________ Let the torque do the work
|
za dec 26, 2009 7:23 pm |
|
|
knibbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 18, 2008 8:19 pm Berichten: 435 Woonplaats: wieringerwerf
|
ga je er een lock-up op knutselen?
za dec 26, 2009 8:07 pm |
|
|
wkl-tuning
ApriliaForum Member
|
@ fokko; ja klopt ja, stond half voor jullie, erg knappe tijd trouwens, met de honda daar zou ik me niet voor schamen Ja, daar hoop ik beetje op ja, dat ik nu wel leuk mee kan komen, al wordt het wel allemaal beetje een sprong in het duister. @ knibbo; Lock-up??? wat is dat??
_________________ Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur
|
di jan 12, 2010 12:09 am |
|
|
knibbo
ApriliaForum Member
|
je kan het vergelijken met het systeem wat ze met vario's gebruiken. er zitten dan gewichtjes op je druk plaat die dan je platen nog harder tegen elkaar drukt als je koppeling harder gaat draaien.
di jan 12, 2010 11:18 am |
|
|
nelisderbi
ApriliaForum Member
|
Kun je binnenkort ff een filmpje posten ?
|
di jan 12, 2010 9:44 pm |
|
|
nelisderbi
ApriliaForum Member
|
Ben benieuwd:P
|
di jan 12, 2010 9:45 pm |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
|
[quote="wkl-tuning"]@ fokko; ja klopt ja, stond half voor jullie, erg knappe tijd trouwens, met de honda daar zou ik me niet voor schamen Ja, daar hoop ik beetje op ja, dat ik nu wel leuk mee kan komen, al wordt het wel allemaal beetje een sprong in het duister. het was niet met een honda, maar met een derbi, en een zelfde cilinder als jij hebt alleen dan de derb uitvoering.
|
di jan 12, 2010 9:49 pm |
|
|
wkl-tuning
ApriliaForum Member
|
@ rain man; nee, ik bedoel in de super special, met de 125! erg knap hoor, in de 6 seconden!! @ knibbo; haha, hee, ik bedoelde het als grapje, dat ik niet wist wat een lock-up koppeling is, want je sloeg de spijker in een keer op z'n kop Dat is inderdaad wat ik aan het maken ben! @nelisderbi; filmpje zal nog wel een hele tijd duren, het is nu niet echt weer om eens even lekker te gaan testen... of jij moet nog een paar spijkerbanden hebben liggen En het blok ligt op moment ook half uit elkaar!
_________________ Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur
|
di jan 12, 2010 11:24 pm |
|
|
knibbo
ApriliaForum Member
|
haha zo agja somige dingen worden anders opgevat als je het typt hea maar ben benieuwd hoe het gaat worden. kan je wat foto's posten hoe ver je bent?
di jan 12, 2010 11:50 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
hmm lockup is wel mooi systeempje. werkt eerrruuug goed. en alstie weer gaat slippen, hang je er gewoon wat extra gewicht aan! maar dan moet je ook zien te zorgen dat je wel knap grip op je koppeling hebt, anders moet je em in een keer laten klappen en dan krijg je vette wheelspin! vermoed dat dijkman ook die praktijken gebruikt. gezien die ook gruwlijke wheelspin heeft
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
vr jan 15, 2010 12:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
nelisderbi
ApriliaForum Member
|
@nelisderbi; filmpje zal nog wel een hele tijd duren, het is nu niet echt weer om eens even lekker te gaan testen... of jij moet nog een paar spijkerbanden hebben liggen En het blok ligt op moment ook half uit elkaar![/quote] Haha daar had ik even niet aan gedacht Als ik achter de computer zit let ik nooit zo op t weer ^^
|
za jan 16, 2010 3:58 pm |
|
|
wkl-tuning
ApriliaForum Member
|
@ knibbo; ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het gaat worden, haha! Ben nog niet zo ver, maar zal even wat foto's op 1e pagina zetten. @sbk replica; jij snapt het helemaal Dat heb ik me ook al afgevraagd, wat voor koppeling dijkman en rienk v/d weide gebruiken, want die rijden ook met serieuze vermogens! Maar denk niet dat ze een lock-up gebruiken, want dit zou je direct aan het koppelingsdeksel moeten zien, die moet of uitgebouwd zijn, of d.m.v. een spacer verder naar buiten staan dan origineel!
|
ma jan 18, 2010 7:27 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
dat is waar, kwas net te laat om te kijken toen, dijkman had zen carter deksel eraf gegooit op jub omdat een plaat scheef zat oid.
rienk rijdt ook met een derbi blok, das ook weer een tikkie anders natuurlijk.
maar ze zullen vast en zeker t een en ander aangepast hebben.
maa als je kijkt naar de starts van dijkman, vermoed ik dat gewoon.
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
di jan 19, 2010 11:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
bouran
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 18, 2006 3:32 pm Berichten: 399 Woonplaats: scharendijke
|
sbk replica schreef: dat is waar, kwas net te laat om te kijken toen, dijkman had zen carter deksel eraf gegooit op jub omdat een plaat scheef zat oid.
rienk rijdt ook met een derbi blok, das ook weer een tikkie anders natuurlijk.
maar ze zullen vast en zeker t een en ander aangepast hebben.
maa als je kijkt naar de starts van dijkman, vermoed ik dat gewoon. klopt dijkman gebruikt lockup icm met 3 platen. daarom hoef hij zijn carter niet uit te bouwen, d8 ik
_________________ CNC frees en draai werk, blok revisie/tuning pm voor een prijsje! http://www.cnc-parts.nl 2de plaats pro stock jubbega 2009
|
za jan 23, 2010 1:35 am |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update koppeling P1
ziet er goed uit. Heb zelf ook een lockup clutch ontworpen voor mn rv4, maar had helaas nietde machines om die te maken. Ben benieuwd hoe deze het gaant doen. Maar kom je geen ruimte te kort in je koppelings deksel?
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
za jan 23, 2010 11:46 am |
|
|
|