Auteur |
Bericht |
diverence
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 13, 2009 2:16 pm Berichten: 3629 Woonplaats: Hasselt
|
Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Itakura schreef: *Vincent* schreef: 2 punten? Ik vouw de draad altijd dubbel, duw hem door het gat, pak die tang, middelste gat, en dan op 1 plek vastknijpen. Dan zittie goed, en heb je geen last van dat die draadjes meteen allemaal uit elkaar gaan als je em per ongeluk verkeerd in het gaatje stopt. ja daar heb jij wel last van he doe nou maar gewoon zoals ik het zei, want wat jij doet is verkeerd. één knijp om het koperdraad vast te maken, één knijp om de isolatie vast te maken. PUNT. hierboven op komt, als je een kabel dubbel vouwt kan er een breuk ontstaan. wat wij altijd doen is zo'n klem tang pakke en dan het houdertje plat drukke en wat GJ ook wel weet, van vorig jaar:P het draad eind solderen en dan klemmen. wat wij bij de brommer gedaan hebben was de bestaande aansluiting connecten met het kabeltje, en dan vast solderen.
di dec 22, 2009 12:39 am |
|
|
Reb
ApriliaForum Member
|
Ik heb een probleem, mijn toeren teller gaat soms spastisch bibberren als het contact uit staat. Wat zou het kunnen zijn?
|
di dec 29, 2009 5:24 pm |
|
|
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
jou toerenteller is toch mechanisch en niet elektrisch?
|
di dec 29, 2009 9:48 pm |
|
|
black fly
ApriliaForum Member
|
SM_Ritske schreef: Ik heb een probleem, mijn toeren teller gaat soms spastisch bibberren als het contact uit staat. Wat zou het kunnen zijn? de koude
|
wo dec 30, 2009 12:31 am |
|
|
Reb
ApriliaForum Member
|
arnemuiden-rs schreef: jou toerenteller is toch mechanisch en niet elektrisch? Electrisch hoor
|
wo dec 30, 2009 10:42 am |
|
|
black fly
ApriliaForum Member
|
dan vermoed ik dat je ergens met een slecht contact zit. dus alles eens inspuiten met contact cleaner
|
wo dec 30, 2009 3:10 pm |
|
|
huuboo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 22, 2009 1:51 pm Berichten: 52 Woonplaats: Drachten
|
als ik rem(met beide remmen), brand het achterlicht niet feller . het ligt niet aan het lampje(al vervangen), ik heb dus het vermoeden dat het aan de bekabeling ligt. heeft iemand een idee als dat waar is waar ik precies moet zoeken? of nog andere suggesties
|
ma jan 04, 2010 1:12 pm |
|
|
black fly
ApriliaForum Member
|
al eens de schakelaartjes gecontroleerd aan de voetrem en remhendel?
|
ma jan 04, 2010 1:29 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
die willen er inderdaad wel eens mee stoppen dus moet je daar even naar kijken
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
ma jan 04, 2010 6:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
huuboo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 22, 2009 1:51 pm Berichten: 52 Woonplaats: Drachten
|
lijkt me stug dat ze er allebei mee stoppen?
2 maanden terug deed de voorremlicht het wel 2 weken terug alleen het achterremlicht wel nu beide niet komt denk ik ook dankzij doordat ik met de carburateur heb zitten knoeien
maar ik zal kijken hoewel het me raar lijkt,en wat moet ik dan precies zien als het stuk is?(ze zitten nog vast dus)
|
ma jan 04, 2010 8:59 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
ik zie het verband tussen je carburateur en je remlicht niet helemaal? maar moet je even een los draadje pakken en dan de 2 draadjes die op de schakelaartjes zitten even verbinden en dan kijken of je remlicht wel brand
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
ma jan 04, 2010 9:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
je kan natuurlijk ook met je carb knoeien en dan per ongeluk in je onvoorzichtigheid een ruk aan je bekabeling geven Loop vanaf de pompjes eventjes de kabel na tot het achterlicht, achter zit de schakelaar ergens tussen de pomp en het licht, en aan de voorkant dacht ik aan het uiteinde van de remhendel (moet je maar even kijken, is niet moeilijk te vinden), en dan met een multimeter kijken of hij stroom afgeeft als je remt.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo jan 06, 2010 2:18 am |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
*Vincent* schreef: je kan natuurlijk ook met je carb knoeien en dan per ongeluk in je onvoorzichtigheid een ruk aan je bekabeling geven Loop vanaf de pompjes eventjes de kabel na tot het achterlicht, achter zit de schakelaar ergens tussen de pomp en het licht, en aan de voorkant dacht ik aan het uiteinde van de remhendel (moet je maar even kijken, is niet moeilijk te vinden), en dan met een multimeter kijken of hij stroom afgeeft als je remt. ^ En dan zou je ineens uit de lcuht komen vallen dat je remlicht niet meer werkt .? Als je ruk aan je bekabeling geeft zal er wel meer niet meer werken als het remlicht,, Niet .?
wo jan 06, 2010 3:41 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
hoeft niet per se. Je remlicht schakelaar zit (of iig zat bij mijn RX) in een losse draad, en de andere bekabeling zat in een draadboom. dus, als ik daar een ruk aan had gegeven, had het remlicht kapot kunnen zijn terwijl de andere bekabeling wel vast zat...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo jan 06, 2010 2:16 pm |
|
|
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
meet even alles door, vanaf de pompjes tot aan achterremlicht. met een multimeter kijken of je oneindige weerstand hebt (ohm) dan zit daar dus een breukje. maar eerst zou ik kijken of hij bij je achterlicht nog wel goed contact maakt
|
wo jan 06, 2010 4:03 pm |
|
|
|