|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Tzr schade herkenning.. (hulp nodig)
Auteur |
Bericht |
Yankovich
ApriliaForum Member
|
Tzr schade herkenning.. (hulp nodig)
Hallo allemaal,
Ik heb een TZR op het oog met weinig km en redelijk goedkoop. Nou heb ik gehoord van mijn neef dat je kunt herkennen aan een brommer die schade heeft gehad door te kijken naar de kappen. Die moet aan de binnenkant een foamlaagje hebben die alleen de originele fabrieksgeleverde kappen hebben, ben je dus gevallen en je bestelt nieuwe kappen (ook al is 'ie origineel) dan heeft dat ding geen foamlaag. En kun je bij een koop dus concluderen dat dat ding schade heeft gehad.
Mijn neef zei wel dat dit bij motoren wel zo was alleen wist hij niet zeker of dat ook bij schakelbrommers was.
Kan iemand dat bevestigen, en ook andere tips geven voor herkenning schade. Want iedereen kan bijv. de kappen vervangen evenals de remhendels enzo, maar er moeten wel onderdelen zijn die gewoon beschadigen en die te duur zijn om te vervangen enzo.
Yankovich
|
zo dec 27, 2009 8:36 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Re: Tzr schade herkenning.. (hulp nodig)
Van foamlaagjes weet ik niets. Volgens mij als je originele kappen besteld zijn ze gewoon hetzelfde als nieuwe. Schade kun je herkennen aan dingen als gbeschadigde ophangingpunten, verschillende boutjes, kleine krasjes op alles dat uitsteekt (rempedaal, stuurgewichten etc.). Ook uiteraard letten op kromme voorvork of frame of whatever door een valpartij.
Bij een gespoten brommer is dat ook meestal omdat ie ooit de grond gezien heeft.
|
zo dec 27, 2009 8:45 pm |
|
|
robin_aprilia_racer
|
nee, er zit indrd geen foamlaag op. een vriend van mij zijn kap was gebarste dus bestelde hij een nieuwe set en deze was precies hetzelfde ook geen foam niks.
|
wo dec 30, 2009 12:32 am |
|
|
mr mike
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 01, 2008 10:29 pm Berichten: 1272 Woonplaats: Den Haag--Ypenburg
|
Niet iedereen koopt na een val nieuwe kappen .. Kunnen ook gewoon overnieuw zijn gespoten, en dat kan ook zeer netjes..
_________________ MH RX--> viewtopic.php?f=11&t=10807&st=0&sk=t&sd=a YAMAHA TZR--> viewtopic.php?f=11&t=11398
|
za jan 02, 2010 9:58 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Zit geen foam op een tzr, wel op een Aprilia Rs125, maar op de Rs 50 ook op geen dacht ik...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
za jan 02, 2010 11:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
markP
ApriliaForum Member
|
op veel motoren zit het ook (zoals mn cbr 600) op RS 50 zit het niet
|
za jan 30, 2010 5:05 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
1 grote fout tijdens overspuiten van tzr's!!!!!!!!!!! bij de grote zijkappen, heb je natuurlijk aan elke kant een luchthapper, en daarboven zwarte gedeelte vd kap, tijdens het overspuiten spuiten 99% vd mensen hem mee, terwlij die zwart moet zijn! aan linker kant is het gewoon een kapje die je af kan halen dmv 1 schroefje(zodat je bij je koelvloeistof tankje kan), aan rechterkant is het soort embleem/sticker, als die er niet op zit of niet zwart is dan heb je grote kans dat ie overgespoten is
za jan 30, 2010 5:13 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
ook bouwjaren moet je goed opletten, rode achterveren+remschoenen waren in 2003,2004 en soms in 2005, met geel/gouden achterveer en remschoenen zijn het 2005/6+, vanaf 2006 heb je op je dash ook extra lampje, op je toerenteller zegmaar, onderaan 1 kleintje, kan je kijken of de teller klopt over welke uitvoering gaat het en hoeveel km heeft ie gelopen?? want na 2006 had je ook andere banden, conti twist sm, die kunnen zelfs 8/9k km mee, sport deamon waren onder de 2006 als ik het goed heb plaast anders die advertentie hier, daar kan ik meer mee
za jan 30, 2010 5:15 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Ari, klopt wat je zegt, voor 2006 was Pirelli Sport Demon banden.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za jan 30, 2010 6:17 pm |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|