Ceel schreef:
Hey, heb sinds kort maar eens mijn temperatuur meter aangesloten.(Rijd met alleen fietsteller en std temp meter, geen dashboard)
Nou kwam ik tot mijn ontdekking dat mijn electra niet meer goed werk. Ik kan mijn licht niet meer uitzetten, en mijn temperatuur meter niet werkt. Ook geeft mijn startmotor alleen een tik, draait niet rond(Misschien omdat ik het ooit uit elkaar gedraaid heb en ingevet, ivm bijgeluid)
Ook werkt mijn claxon niet meer.
Mijn neon die direct op de accu aangesloten zit doet het wel gewoon, maar half als de motor op lage toeren draait.
Ook heb ik mijn accu even doorgemeten. Heel weinig spanning, ongeveer 4. Met contact aan daalt hij zelfs onder de 1.
Wat kan dit zijn? (Heb ooit perongelijk een minuutje lang de acculader op verkeerde polen gezet + op de - en - op de +)
De accu? Spanningsregelaar/begrenzer?
Groeten,
Ceel
Sja, dat was niet zon snuggere actie. waarschijnlijk heeft dit een fikse kortsluiting tot gevolg gehad die je accu in een paar pogingen tot starten (startknop indrukken, kortsluiting :) ) leeg heeft getrokken. Je hebt geluk dat je accu niet is geimplodeerd.
Accu is dus zowiesow dood. vervangen die hap, en je startmotor in ieder geval loskoppelen, en als je tijd hebt uit elkaar halen. waarschijnlijk is dat hele ding doorgebrand.
Wat betreft je licht, de meest voorkomende oorzaak is je contactslot. haal de onderste helft (het schakelaargedeelte) even los van de slotcilinder en maak hem voorzichtig open en kijk of er ergens soldeerpunten los zitten. :)