Het 'opvoeren' kleine vragen topic
Auteur |
Bericht |
n-i-ckka
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 01, 2008 5:51 pm Berichten: 561 Woonplaats: Monnickendam
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
rs50noordnl schreef: hey mensen, ik neem aan dat mijn vraag hier hoort Ik heb een aprilia rs uit 2007, en de uitlaat is ontgrensd alleen het "zijtakje" zit er nog aan, die wil ik dit weekend met een vriend weghalen, ik heb dus gebeld met de dealer waar ik hem gekocht heb en hij zegt dat de maat van de sproeier rond 90 zit als het zijtakje er nog aan zit en dat hij volledig ontgrensd rond de 98 moet zitte, nu was mijn vraag klopt dit ? aangezien ik er zelf weinig verstand van heb en ik had nog een vraag: is het beste om dan de maten 96,98,100 eerst te kopen? mvg jaah dat is wel slim om 96.98.100 te halen.. en hoe gaa je trouwens die tak eraf halen?
_________________ Kawasaki zx6r '98 Volgend seizoen ZACken:) -Aprilia RS80NM140km/u(niet meer)
|
di nov 10, 2009 4:27 pm |
|
|
rs50noordnl
ApriliaForum Member
|
n-i-ckka schreef: rs50noordnl schreef: hey mensen, ik neem aan dat mijn vraag hier hoort Ik heb een aprilia rs uit 2007, en de uitlaat is ontgrensd alleen het "zijtakje" zit er nog aan, die wil ik dit weekend met een vriend weghalen, ik heb dus gebeld met de dealer waar ik hem gekocht heb en hij zegt dat de maat van de sproeier rond 90 zit als het zijtakje er nog aan zit en dat hij volledig ontgrensd rond de 98 moet zitte, nu was mijn vraag klopt dit ? aangezien ik er zelf weinig verstand van heb en ik had nog een vraag: is het beste om dan de maten 96,98,100 eerst te kopen? mvg jaah dat is wel slim om 96.98.100 te halen.. en hoe gaa je trouwens die tak eraf halen? de vader van een vriend gaat hem eraf slijpen en dichtlassen geloof ik
|
di nov 10, 2009 4:27 pm |
|
|
n-i-ckka
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 01, 2008 5:51 pm Berichten: 561 Woonplaats: Monnickendam
|
rs50noordnl schreef: n-i-ckka schreef: rs50noordnl schreef: hey mensen, ik neem aan dat mijn vraag hier hoort Ik heb een aprilia rs uit 2007, en de uitlaat is ontgrensd alleen het "zijtakje" zit er nog aan, die wil ik dit weekend met een vriend weghalen, ik heb dus gebeld met de dealer waar ik hem gekocht heb en hij zegt dat de maat van de sproeier rond 90 zit als het zijtakje er nog aan zit en dat hij volledig ontgrensd rond de 98 moet zitte, nu was mijn vraag klopt dit ? aangezien ik er zelf weinig verstand van heb en ik had nog een vraag: is het beste om dan de maten 96,98,100 eerst te kopen? mvg jaah dat is wel slim om 96.98.100 te halen.. en hoe gaa je trouwens die tak eraf halen? de vader van een vriend gaat hem eraf slijpen en dichtlassen geloof ik okee... jah je ken hem namelijk ook een stukje vanaf je pijp afslijpen en dan het laaste stukje dicht knijpen en dan als er genoeg ruimte is, warm maken en een stukje oprollen
_________________ Kawasaki zx6r '98 Volgend seizoen ZACken:) -Aprilia RS80NM140km/u(niet meer)
|
di nov 10, 2009 4:29 pm |
|
|
huuboo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 22, 2009 1:51 pm Berichten: 52 Woonplaats: Drachten
|
mensen, wat is beter voor standaard setup ontgrenst, een 17,5 mm carb. of de 19mm carb???. als het niet teveel uitmaakt doe ik 19mm erop dan hoef ik als ik een beter esetup koop geen grotere te kopen en waar zit die prop in de standaard uitlaat van een rs50 nm, als er aan het begin 1 zit direct bij de cilinder, dan is die eruit . of zit hij aant einde van de bocht?
|
di nov 24, 2009 9:36 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
ik denk dat als je door wil gaan met opvoeren je beter de 19mm kan nemen, scheelt niet super veel met de 17.5. Volgens mij alleen voorin, maar dat moet je maar aan iemand anders vragen.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr nov 27, 2009 5:16 pm |
|
|
huuboo
ApriliaForum Member
|
ok , groter is beter is je advies dus , een belangrijkere vraag, er zit nu een cilinder met kleine uitlaatpoort in. maakt het ook uit als je bv. een DR50(grote uitlaatpoort) koopt dat de gewone uitlaat er wel inpast? anders moet ik alles vervangen als ik 1 onderdeel sneller wil
|
vr nov 27, 2009 5:34 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Dat kan gewoon, maar dan moet je een busje in de uitlaatpoort doen.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr nov 27, 2009 5:35 pm |
|
|
huuboo
ApriliaForum Member
|
kun je ook zeggen waar je die kunt kopen?, of is het improvisatie ,om zoiets te maken
|
vr nov 27, 2009 5:42 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
ehh, ik zou het niet weten, bij mij zat hij al in mijn cilinder, en ik had er ook eentje bij mn uitlaat gekeken, maar ik zou zeggen, kijk op Jos Dijkman of Easyparts?
|
vr nov 27, 2009 5:43 pm |
|
|
Raston
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 13, 2009 8:59 pm Berichten: 46 Woonplaats: Almere-buiten
|
Ik hadd een vraagje; Welke begrenzingen zitten er allemaal op een Aprilia RS my 50 helemaal standaard vers van de dealer? Ik weet er een paar maar weet niet of dit ze allemaal zijn; - CDI begrenzing - Prop in uitlaat - Membraan/carburateur begrenzing?
_________________ viewtopic.php?f=13&t=14175&st=0&sk=t&sd=a
Laatst bijgewerkt door Raston op za nov 28, 2009 12:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr nov 27, 2009 6:20 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
cdi? neehoor.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
vr nov 27, 2009 8:42 pm |
|
|
SakerTje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm Berichten: 2258 Woonplaats: sintjuttemis
|
uitlaat prop(pen) carb begrenzing luchtfilter (dacht ik )
|
vr nov 27, 2009 8:48 pm |
|
|
Raston
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 13, 2009 8:59 pm Berichten: 46 Woonplaats: Almere-buiten
|
Geen cdi begrenzing? Want die stomme scooterrijders doen allemaal nog veelste stoer met hun aeroxjes en hun yasuni z'tjes
_________________ viewtopic.php?f=13&t=14175&st=0&sk=t&sd=a
|
za nov 28, 2009 1:00 pm |
|
|
remonrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 21, 2009 7:42 pm Berichten: 528 Woonplaats: nederhemert
|
carb begrenzing toch ook niet ? want ik rij met een mk uitlaat en daar haalt die 105 + mee en dan zou die nog harder moeten lopen al zou ik de zo genaamde carb begrenzing eruit halen
|
za nov 28, 2009 1:04 pm |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
de my´s hebben alleen prop in uitlaat, en dan luchtfilter, maar die is niet belangrijk, is alleen maar kut af te stellen en je zal er ook niet harder door gaan.
za nov 28, 2009 1:58 pm |
Persoonlijk album
|
|
|