update:
oliepomp:
ik heb in de kerst vakantie maar mijn oliepomp aangesloten omdat ik hem weer een beetje origneel wil hebben en zo ben ik er zeker van dat hij in de goeie verhouding mengt.
wat een gedoe:
benodigheden:
- dubbele gaskabel
- nieuwe carburateur met olieaansluiting
- oliepomp
- nieuw oliereservoir
- nieuwspruitstuk
oftewel alles waar die olie doorheen komt.
mijn voorgaande eigenaren hebben met een decopeerzaag een mooi gat in mijn oude oliereservoir gemaakt om zo een speaker te kunnen plaatsen zie foto 1 en 2
heb nog geprobeert dit dicht te krijgen maar daar werd ik alleen maar sagerijnig van
dus ik heb een nieuwe gekocht van red rose zie foto 3
ik moest zelf een gaskabel maken van 3 gaskabels omdat ik geen nieuwe kon krijgen.. zie foto 4
een tijdje eerder had ik al een carburateur en een oliepomp van chris gekocht(mijne was kapot)
maar wat was nu weer het probleem.. ik had eerst een hele onbekende carburateur volgens mij van een tomos.. maar dit spruitstuk paste dus niet op de carburateur
dus ik had ook een nieuw spruitstuk nodig
toen aan het afstellen geweest en moet nu een grotere sproeier hebben.. hij blijft nu hangen rond de 5000 toeren en als hij dan bij de 6000 is schiet hij ineenkeer zo vooruit naar de 85
startmotor:
hiervan was het rubber versleten.. maar ik vertikte het om een nieuwe te kopen..
dus ik heb van een oude fietsband reepjes geknipt en deze op het gewichtje geplakt met secondelijm.. jah ik hoor jullie lachen maar het werkt wel.. en ik heb ook kickstarter hoor voor het geval dat
heb ik geen foto's van..
boven dien heb ik nog 2 kapjes gekocht, eentje voor boven de radiateur(foto 5).. die hadden mijn vorige eigenaren eraf gehaalt?
in ieder geval er zit er nu weer een op..
en dan heb ik nog een nieuwe chromen kap voor over mijn oliereservoir
ook allebij van red rose
in de planning staat dat er in de voorjaarsvakantie een hele hoop gecoat word en verchroom/verzinkt