Auteur |
Bericht |
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
GerardMX schreef: en is het een beetje een slijtvaste cilinder?? Zwarte top DR80
_________________ Power is useless without control!
|
do nov 12, 2009 1:28 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Robert63372 schreef: @diegoh990 :S hoe kan dat dat die na 1500km al is vast gelopen dan niet genoeg olie, viezigheid in de cilinder gekomen, zoiets?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr nov 13, 2009 1:04 am |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
joey-rs schreef: hoi, ik heb een aprilia rs uit 2003 50cc snel tp yasuni hmr2 dopler racekrukas 18mmcarb dellorto/powerfilter
aleen ik wil hier een dr80cc opzetten aleen mij vraag zal dat een beetje gaan? ivm topsnelheid en optrekken enzo? mazzel Zwarte top loopt leuk met je Yasuni uitlaat, je koppelis ook een stuk leuker Mikeeee schreef: 80 cc zul je zeker wel merken met optrekken, topsnelheid weet ik zo niet Zwarte TP = 73,5cc, koppel is erg leuk en je TOP stijgt ietjes eduardgpr schreef: Ik weet ook wel wat je bedoeld met je tandwielen in blok enz. Een80cc heeft simpelweg meer kracht dus knalt ook meestal hoger in toeren. Of jij met een 80cc weten te noemen die minder kracht heeft dan een 50... Onzin.... Een Metrakit Pro Race 50cc een een stuk hoogtoeriger dan een Roze top ''80cc'' die in werkelijkheid 75cc is.... Je uitlaattimingen bepalen vaak je Toerental gecombineerd met de keuze van je uitlaat, Roze top is bijvoorbeeld geen idioot hoogtoerige cilinder jasonNL schreef: meer cc is meer koppel dus zit je gewoon sneller op je top. als je dezelfde tandwielverhouding houdt. Maar omdat je meer koppel heb kan je een veel zwaardere tandwielverhouding nemen waardoor ja als nog iets sneller optrekt dan 50 maar een hogere top kan halen voor de grotere tandwielen
50cc kan net zo hard al 80cc of wat dan ook maar heb meer tijd nodig.
nou weer ontopic
heb nu 70cc pro race. maar wil er binnenkort gewoon mee naar school gaan rijden. 40km per dag minstens. En ben dus vanplan malossi 80 te halen.
maar welke slijt het minst? de MHR of de Replica?? en welke heb de meerste koppel. verder heb ik nu een Pro race pijp (gpr/Rs ) goede combi? of ook te extreem(wat ik hierbove las)
of zou ik dan maar gewoon 80cc airsal nemen aflaten werken/tune en miss gelijk goede zuiger erin? Je uitlaat moet je zoiezo veranderen No fear schreef: GerardMX schreef: en is het een beetje een slijtvaste cilinder?? Zwarte top DR80 Slijtage is redelijk, hou rekening dat het gietijzeren cilinders zijn, heb ze beide in bezit gehad
|
za nov 14, 2009 1:53 am |
|
|
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
heeej, mijn oude originele cilinder is versleten en nu wil ik een andere, ik zou eerst een tweedehands gilardoni kopen maar deze zat vol met krassen dus heb ik dat niet gedaan. Nu wil ik tog maar een nieuwe kopen omdat je dan gewoon een goede cilinder hebt. Maar ik twijfel tussen de Dr50 de airsal 50 de big bore 50 de Tnt 50 de New west 50 ik wil een slijtvaste cilinder kopen voor niet teveel geld, ook moet ik niet teveel aan mijn setup hoeven te veranderen, andere sproeiers etc vind k niet erg maar wil niet een andere caberateur of krukas hoeven te kopen. Vandaar dat ik deze cilinders heb uitgekozen. Nu is mijn vraag welke vand deze cilinders is slijtvast en welke lopen een beetje mooi? Ik heb zelf nog een gianelli conti liggen die er dan misgien wel weer onder komt, reed gewoon nog met ontgrenste originele uitlaat! ik hoop op veel en goede reacties dan kan ik snel een ander cilindertje bestellen
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
za nov 14, 2009 4:04 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
de dr50 of airsal 50 nemen.
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
za nov 14, 2009 4:56 pm |
|
|
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
ja ok maar zijn die een beetje slijtvast?? en wat voor snelheid mag ik dan ongeveer verwachten met die cilinders??
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
za nov 14, 2009 11:07 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
de snelheid die je nu ook al hebt, alleen dan sneller? snelheid ligt voornamelijk aan je vertanding. Je cilinder geeft alleen meer vermogen af waardoor je sneller optrekt...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za nov 14, 2009 11:45 pm |
|
|
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
ooh ok, nou mijn vertanding weet k zo niet,, maar ik heb een gianelli conti liggen en die kreeg k niet goed afgesteld op mun originele cilinder.
Welke cilinder presteerd mooi bij mijn gianelli?? Of maakt dat geen verschil?
En zijn de Dr50 en de Airsal wel een beetje slijtvast?? en Hoe zit dat met de big bore/ tnt/ new west?? is die ook een beetje goed of presteerd die minder dan de Dr50 en de Airsal
En moet ik als ik een vandeze cilinder er opdoe ook mun ontsteking anders afstellen?? of is dat niet nodig? Ik heb er trouwens net een bobine van top preformance opgezet want de oude was stuk!
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
zo nov 15, 2009 10:21 am |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
je kan kijken voor motoforce 50, lekker 'goedkoop', iets sneller als origineel en ook wel slijtvast
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
zo nov 15, 2009 1:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
dus jongens wat moet ik nemen??:P een dr50 is volgens mij helemaal compleet voor iets van 100 eu op easyparts maar de motoforce is 88eu helemaal compleet bij scootparts,, de airsal is aardig wat duurder:P maar welke is het slijtvaste de dr of de motoforce??
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
zo nov 15, 2009 5:00 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
dr of airsal nemen, snelheid zal je waarschijnlijk niets op vooruit gaan, maar zijn gewoon prima vervangings cilinders. Motoforce, tnt en al dat soort ongein zou ik niet nemen
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
zo nov 15, 2009 5:24 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
motoforce heb ik ns gemonteerd op een senda ofzo. was lekker goedkoop, maar dat zie je ook wel terug in de cilinder kwa afwerking enzo.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
zo nov 15, 2009 5:33 pm |
|
|
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
ok ik weet genoeg de dr en airsal zijn gewoon nette afgewerkte cilinder.. maar is deze set nou met zuiger kop en zuigerveren enz enz of is dit alleen de clinder http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... -Am-345-6-Ø40,3mm-Lc-Dr.html zou iemand daar even naar willen kijken?? want t staat wel allemaal op de foto amar er staat neit bij van met zuiger enz enz
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
zo nov 15, 2009 6:16 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
mail die tent gewoon als je het zeker wil weten
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
zo nov 15, 2009 6:17 pm |
|
|
GerardMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm Berichten: 325
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
zit er ook verschil in een am6 blok van voor 2006 en na 2006 ?? ik hoorde iets van dat de cilinders onderaan dikker zijn ofzo??
en dat als je een cilinder van een 2006 blok op een blok van voor 2006 wilde zetten je er een laagje af moet laten draaien ofzo??
kan zijn dat de jaartallen verschillen maar ik hoorde zoiets.. is dat waar of is dat dikke bulshit??
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
|
ma nov 16, 2009 10:21 pm |
|
|
|