Hey allemaal,
Dit is dus mijn project. Het doel is om een RS50 uit 2001 om te bouwen tot een leuke goed gefabriceerde "streetfighter" look. Natuurlijk hoort daar ook een leuke setup bij.
Hier een foto van hoe het begon:
Dit is wat ik in gedachte had voor de setup:
Gilardoni 2 (KHU tuned) (in bezit)
Doppler ER1 uitaat
17,5mm of 19mm carburateur met olie aansluiting
luchtfilter is nog onbekend
standaard membraam (in bezit)
standaard spruitstuk (in bezit)
tandwielen 12 - 47 (in bezit)
Dit alles op een gerevisseert blok natuurlijk.
Ook heb ik natuurlijk wat plannen voor het uiterlijk. Die zijn als volgt:
Kapwerk:
Streetfighter voorkap
Frame:
Andere kroonplaat (in bezit)
Breed stuur
Kleuren:
Kappen donker rood
Misschien hier en daar wat grijze effecten
Ben al druk bezig allemaal dingen te verzamelen. Heb al bijna een kroonplaat binnen zonder die clipon dingen erop.
update 29-10-2009Heb vandaag uit school me mono seat opgehaald. Is een erg mooi ding. Helemaal uit 1 stuk gemaakt, met de y-kappen eraan vast. Ik kan alleen niet helemaal plaatsten wat voor matriaal het is. Ben niet zo thuis op dat gebied (A). Genoeg gepraat hier wat foto's.
Hier en daar een paar kleine plekjes maar die zijn met een beetje plamuur zo weg te werken:
Binnenkant
Nog een keer binnenkant
En ja dan heb je zo'n ding en dan... dan wil je natuurlijk even kijken of het lekker zit:
Zusjes en camera's *zucht*
Maar goed, morgen dus kroonplaat binnen en natuurlijk zal ik die even fotograferen :).
update 30-10-2009vandaag de hele dag op me kamer zitten wachten op het volgende pakketje:
en wat zou daar nou inzitten.... dit dus:
ziet er niet super mooi uit maar dat komt wel goed. Eerst zorgen dat de "raisers" (spel ik het goed?) erop komen en dan alles mooi maken. Zit nog te twijfelen tussen spuiten of polijsten. Ik kijk wel even welke kleur de brommer gaat worden en dan match is de kroonplaat daar wel mee :).
Hier trouwens alsvast een soort van sneak-preview.:
Deze foto is van een poos terug maar met een beetje fantasie kun je je prima inbeelden hoe het moet worden.
update 31-10-2009Vandaag wilde ik gaan kijken hoe alles zou staan. Maar toen ik eenmaal bezig was vindt ik dat het 1 en ander er nog wel vanaf kon. Dus toen ben ik maar gaan demonteren. Hier een foto me losjes de mono, tank en het zadel erop:
En ja na het demonteren heb je dan een boel zooi liggen:
Zo hangt ze er nu bij:
Nu ik hem toch helemaal uit elkaar ga halen ga ik ook het frame + achterbrug laten stralen en powdercoaten. Dit zal waarschijnlijk zwart worden met een ruwe textuur. Ook heb ik de kleur bedacht voor de kappen. Rood. Dan doel ik op dat iets donkerder rood. Zit te twijfelen tussen cranberry red & bordeau red.
Als iemand zou kunnen foto shoppen zou dat erg fijn zijn :)
update 09-04-2010Weer eens een update.
Zo staat de arme schat er nu bij, na een lange koude en eenzame winter:
update 10-05-2010Door een aantal onverwachte uitgaven en gegeven het feit dat ik over minder dan 2 maanden 18 wordt, en dus voor me rijbewijs ga, heb ik mijn plannen moeten wijzigen:
Kapwerk:
Origneel
Achter mooier knipperlichtjes (oranje vinnen)
Kleuren:
Nero 2005 (als het lukt)
Overig:
Remklauwtjes weer mooi rood
Gereviseerd blok
Setup:
Gilardoni 2 (KHU tuned)
17,5mm dellorto
HMR2 of Standaard uitlaat
tandwielverhouding: 12-47
Dit is wat ik nu van plan ben ermee te doen.
update 17-07-2010Vandaag maar weer eens bezig geweest.
De afgelopen tijd veel gekocht en verkocht voor de brommer.
Zo is onderanderen:
- Het blok gereviceerd maar heeft nog niet gedraaid
- De remklauwen gereviceerd en opnieuw remklauw-rood gespoten
- Nieuwe remblokken gekocht
- Nieuwe ketting en tandwielen gekocht
- Blok olie, kvs, kettingspray enz enz aangeschaft
Brommer zit nu voor 70% in elkaar en ik zal (aangezien de verkoop niet echt lukken wil) hem toch zelf maar in elkaar gaan zetten.
Setup:
Gilardoni 2 (KHU tuned)
Standaard carburateur
Standaard luchtfilter
Standaard onbegrensde uitlaat
tandwiel verhouding: 12-47
Tot de volgende update!
Heb je ideeen of opmerking, plaats ze gerust of stuur me een PB :).