Auteur |
Bericht |
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
Re: scheur in kap polyesteren/verstevigen.... vraagje
ik zou er niet aan gaan solderen...
doen wij op de zaak ook nooit.
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
zo okt 11, 2009 11:22 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Ik heb ook weleens wat dingen vast gezet met een soldeerbout. Als je zorgt dat je echt diep inbrand en het vervolgens weer dicht smeert word het al vrij stevig. Als je echter niet te diep inbrand is het net maar aan de oppervlakte en stelt het nog nix voor
_________________ Thom'z BeunBaas
|
ma okt 12, 2009 8:29 am |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
petertzr schreef: Ik heb ook weleens wat dingen vast gezet met een soldeerbout. Als je zorgt dat je echt diep inbrand en het vervolgens weer dicht smeert word het al vrij stevig. Als je echter niet te diep inbrand is het net maar aan de oppervlakte en stelt het nog nix voor zo zat ik er ook over te denken ja. Dan opvullen met plamuur?? daarna nog extra verstevigen met nieuwe laag polyester...
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
ma okt 12, 2009 4:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
mijn voorkap was afgebroken. Ik heb het gewoon op allebei de kanten gedaan. zoals sanno al zij een soort V grof in snijden daar wat van die vezels in douwe en daarna 1 matje erover die aan alle kanten beetje uitsteekt. En als het droog is heeeel veer schuren tot er niets meer van ziet. (gewoon flink grof anders ben je weken bezig ) daarna plamuur erover. en weer lekker schuren hij was zo'n 5cm achter dat spiegelgat afgebroken
|
di okt 13, 2009 7:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
vezels in douwen? hoe wou je dat doen in zon klein V gleufje.. helemaal zon MY kap is ontzettend dun
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di okt 13, 2009 10:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
|
ik ben gister weer bezig geweest met de kap.. heb het oude polyester laten zitten, en 2 nieuwe lagen kruis links over elkaar erop gedaan... maaaaar nogsteeds kan ik die scheur bewegen, heb er welliswaar wat meer kracht voor nodig, maar toch wil ik er geen beweging in kunen krijgen.. wat kan ik nu nog doen??
Bijlagen:
kap.jpg [ 83.35 KiB | 3214 keer bekeken ]
|
zo okt 18, 2009 7:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
ThomasSX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 4:14 pm Berichten: 4505 Woonplaats: Hedikhuizen [NB]
|
je kan er even mee langs een autoschade bedrijf gaan, bumpers worden ook wel eens gelast of ge polyesterd
_________________ Thomzz Creationzz Derbi zupfamoto: viewtopic.php?f=11&t=16304 <3 petertzr
|
wo okt 21, 2009 6:07 pm |
|
|
Quintus
ApriliaForum Member
|
Als het goed is is die kap nu al 10 keer stijver dan origineel neem ik aan?.. gezien het feit er minstens 3 lagen glasvezel overheen liggen met grote overlapping.. is de ondergrond wel heeeeel ruw gemaakt met schuurpapier/stanlymes lekker krassen enzo? desnoods nog meer glasvezelmatten eroverheen? hoe oud is de hars die je gebruikt, want dat heeft ook een houdbaarheidsdatum, mischien is het nu na uitharden flexibel in plaats van stijf, of je mengverhoudingen zijn niet goed....ik gooi er zelf ook altijd lekker veel verharder bij, maar dat zou een rede kunnen zijn dat je polyester flexibel is.. en voor die scheur aan de buitenkant, daar gewoon met een soldeerbout in 1 beweging overheen gaan, dat die aan elkaar zit, dan plamuur erover, en als laatste spuitplamuur..
|
wo okt 21, 2009 6:32 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
|
ik heb gewoon op gevoel gedaan die verharder, scheut hars en met een klomp verharder erbij.. het is wel kneiteer hard geworden hoor.. dat spul heb ik net nieuw gehaald dus zal niet over datum zijn??? soldeerbout kan k nu wel proberen ja, heb toch weinig meer te verliezen
|
wo okt 21, 2009 7:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Je had hem eigenlijk meteen naar iemand meten nemen die kan kunstoflassen. Was je probleem best snel weg Ik zou voor zichtig zijn met en soldeer bout want als het plastic/polyester verbrand dan heb je der niks meer aan.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo okt 21, 2009 9:07 pm |
|
|
mr mike
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 01, 2008 10:29 pm Berichten: 1272 Woonplaats: Den Haag--Ypenburg
|
Ik had ook een aardige scheur in mijn kap zitten.. Ik heb hem helemaal kaal eromheen gemaakt, beetje uit elkaar houden en er 2k lijm tussen gegooit, toen tegen elkaar gedrukt.. Dit houd nu al zoon 8 maanden stand ofso en het ziet er nog helemaal goed uit... (en stevig).. Dat abs lassen heb ik ook wel eens laten doen, werkt zeker goed.. Maar je moet het met precies hetzelfde materiaal doen waarvan de kappen zijn gemaakt... Het zit goed stevig vast maar tis lastig om zelf dit proces netjes te maken.. Ik zou het naar een autoschadebedrijf brengen als je het op deze manier wilt oplossen.. Succes
_________________ MH RX--> viewtopic.php?f=11&t=10807&st=0&sk=t&sd=a YAMAHA TZR--> viewtopic.php?f=11&t=11398
|
zo okt 25, 2009 9:27 pm |
|
|
Sanno
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 9:06 am Berichten: 2739 Woonplaats: Terneuzen (zeeland)
|
hij is al gemaakt die kap
ma okt 26, 2009 9:59 am |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
|
idd, is al gemaakt.. het polyester was losgeraakt rondom de scheur, vandaar dat je m nog kon bewegen.. alle polyester weggeslepen en nieuwe erop.. en hijs weer perfecto kap ligt inmiddels bij de spuiter dus hier gaat slotje op
|
ma okt 26, 2009 1:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
|