Auteur |
Bericht |
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Dus jij wilt ook beweren dat een 125cc niet sneller loopt?
|
wo okt 21, 2009 1:43 pm |
|
|
w-poort-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 16, 2009 11:25 pm Berichten: 606
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
eduardgpr schreef: Dus jij wilt ook beweren dat een 125cc niet sneller loopt? gaa jij even de verhoudinge van de versnelingsbak van een 125 en een gewoone am6 checke kom je er wel achter dat een am6 beduidend korter is egt een beetje nadenken voor je iets zegt kerel
_________________
Itakura schreef: ssst w-poort-rs, er zijn minderjarigen onder ons
|
wo okt 21, 2009 3:48 pm |
|
|
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Denk zelf na. Neem die 110cc cilinder voor am6, die loopt wel sneller dan 50cc.
|
wo okt 21, 2009 10:55 pm |
|
|
Robert63372
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 16, 2009 5:55 pm Berichten: 328 Woonplaats: Groningen city!
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
aan de ene kant heeft wpoortrs theoretisch gezien wel gelijk maar meer cc heeft in praktijk wel invloed op de top ik heb het zelf gezien..
_________________ Project: Aprilia rs sbk custom: viewtopic.php?f=14&t=15600
|
do okt 22, 2009 1:37 am |
|
|
w-poort-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 16, 2009 11:25 pm Berichten: 606
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
mensen egt serieus kan iemand anders ff uitlegen dat toeren snelheid bepaalt en cc NIET wordt hier egt een beetje simpel van als een 50cc 10000 toeren draait en een 1000cc 10000 met de zelfde versnelingsbak verhoudinge en de zelfde vertanding rijden ze even snel op top
_________________
Itakura schreef: ssst w-poort-rs, er zijn minderjarigen onder ons
|
do okt 22, 2009 2:40 am |
|
|
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Ik weet ook wel wat je bedoeld met je tandwielen in blok enz. Een80cc heeft simpelweg meer kracht dus knalt ook meestal hoger in toeren. Of jij met een 80cc weten te noemen die minder kracht heeft dan een 50...
|
do okt 22, 2009 11:10 am |
|
|
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Of ik nou met 70 of met 50cc rij, bij 10k rij ik 100 ofzo, maakt geen kut uit met welke cil
_________________ Micro Power!
|
do okt 22, 2009 11:15 am |
|
|
w-poort-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 16, 2009 11:25 pm Berichten: 606
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
XLER8R schreef: Of ik nou met 70 of met 50cc rij, bij 10k rij ik 100 ofzo, maakt geen kut uit met welke cil thank you eindelijk iemand die het snapt
_________________
Itakura schreef: ssst w-poort-rs, er zijn minderjarigen onder ons
|
do okt 22, 2009 11:17 am |
|
|
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
_________________ Micro Power!
|
do okt 22, 2009 11:19 am |
|
|
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Kerel is zeg net ook dat k ook wel snap wat je bedoeld, maar dat met een 80cc gewoon simpelweg een hogere top te halen valt (oja als je de tvw ff veranderd)
|
do okt 22, 2009 11:19 am |
|
|
bartp
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm Berichten: 3034 Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Een 80cc maakt in de meeste gevallen gewoon meer toeren, en gaat daarom harder.
_________________
aprilius schreef: beter noem je niemand hier een voetveeg, als je zelf nieteens een leven hebt buiten dit forum, en geen haar beter bent dan die drol die ik net nog doorspoelde viewtopic.php?f=10&t=17600 RENESSE BAZENMEETING!!! NEEM OP Z'N MINST EEN KIJKJE!!!!
|
do okt 22, 2009 5:33 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
wat w-poort-rs zegt klopt. als je de zelfde twv hebt en je rijdt met beide setups 10.000 RPM, dan ga je even hard. maar omdat je met een 80cc veel meer vermogen hebt, kun je hem zwaarder vertanden. waardoor je weer veel sneller bent.
_________________ BKD 70cc sprinter
|
vr okt 23, 2009 9:53 am |
|
|
joey-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 06, 2008 8:55 pm Berichten: 43 Woonplaats: hoogwoud
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
ja idd!! me dr80 ziter nu op en vliegt naar zn top toe de twv die eronder zat (12/47) wasx gewoon veel te klein moest zwaarder onder 15/47 dit rijdt als een jekko!
|
vr okt 23, 2009 5:25 pm |
|
|
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Kerels dat weet ik ook K wou alleen ff zeggen dat een gemiddelijkde 80 wel sneller wil/kan dan 50.
|
vr okt 23, 2009 5:30 pm |
|
|
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
meer cc is meer koppel dus zit je gewoon sneller op je top. als je dezelfde tandwielverhouding houdt. Maar omdat je meer koppel heb kan je een veel zwaardere tandwielverhouding nemen waardoor ja als nog iets sneller optrekt dan 50 maar een hogere top kan halen voor de grotere tandwielen
50cc kan net zo hard al 80cc of wat dan ook maar heb meer tijd nodig.
nou weer ontopic
heb nu 70cc pro race. maar wil er binnenkort gewoon mee naar school gaan rijden. 40km per dag minstens. En ben dus vanplan malossi 80 te halen.
maar welke slijt het minst? de MHR of de Replica?? en welke heb de meerste koppel. verder heb ik nu een Pro race pijp (gpr/Rs ) goede combi? of ook te extreem(wat ik hierbove las)
of zou ik dan maar gewoon 80cc airsal nemen aflaten werken/tune en miss gelijk goede zuiger erin?
|
wo nov 04, 2009 5:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
|