Nou eh,, Welkom op me project page.
Ik ben Daan Ruitenburg ben 17 jaar en woon in Zevenhuizen(Z-h). Ik ben nu bezig met een niveau 4 MBO opleiding motorvoertuigen techniek bezig. Heb nog niet supper veel ervaring met brommer's maar ik denk dat het wel goed gaat komen.
Ik zal even me brommergeschiedenis opnoemen.
Toen ik 13 was hadt ik een puch maxi. Weinig meegedaan omdat brommers me aandacht niet trok heb dat ding half jaar later verkocht aan me broer die er vervolgens mee crashte.
Net voordat ik 16 werdt gekocht ik van me neef een puch macho over voor 200 euro. Hier 4 maandjes opgereden en toen wilde ik wel is wat anders. In september 08 begin ik me grootste fout. ik kocht een scooter een Suzuki Zillion nog wel. Zit een Morini blok onder die dingen. Veel problemen mee gehad zowel motorisch als voertuig zelf. Hadt er toch een 70cc Barikit en een Yasuni R onder gedaan. Net toen alles was ingereden brak me big-end lager en liep die vast. Toen nog verkocht wat ik kon verkopen.
In april kocht ik me Aprilia Rs50 NM.
Leuk brommertje. Heb er nog een DR80 ondergehad. maar die moest ik van me ouders er onder vandaan halen
Toen maar weer standaard gaan rijden. Ik hadt al een tijdje in gedachten om er een snelle brommer van te maken. Dus kocht ik een fiets en ging ik lekker naar school fietsen
En toen begon het project. Heb een Hebo Manston Revo overgekocht en ligt nu bij Adrien(KHU-tuning).
Me rs toen ik hem net had gekocht
ik ga dus beginnen met me manston blok bouwen.
Setup die er komt.
Carters: AM6*pas gemaakt op Hebo Manston Revolution by KHU(biet@bf)
Cilinder: Hebo Manston REvolution* Tuned by KHU(biet@bf)
Krukas: Doppler endurance
Ontsteking Hpi '06
Carburateur Keihin 28mm PWK
Spruitstuk Mallosi 28mm.
Membraam ----
Koppeling Orgineel afgedraaid naar 5 plaats.
Uitlaat Metrakit pro-race.
Al binnen.
AM6 blok
Manston revo.
Is besteld/opgestuurd.
Update 1/10/09
Dit is me eerste update.
Me blok licht al een tijdje bij de tuner en komt volgende week weer richting huis.
Manston Revo ongetuned.
Vlinderpoort ongetuned
Update 3/10/09Vandaag begonnen met me brommer te strippen tot wat ik nodig heb.
Nou zo stond de brommer er vanmorge bij. Met het oude straatblok er nog in, deze ga ik morge verkopen dus als eerst het blok eruit. Na een beetje geklooi met het vliegwiel is het gelukt.
Het blok na demontage.
Toen begonnen met strippen
En na even zag het er al zo uit.
Me kabelboom heb ik terug getrokken tot ong het subframe. Volgende keer gaat die helemaal er af. Voorkap,cockpitframe,dash,handcontrol's,radiateur+bij behoorende slangen en toettoet zijn er af
Dit was het voor deze keer, till-next time
Update 4/10/09Ben vanmorge/vanmiddag weer lekker bezig geweest en nu is alles helemaal gestript.
Zoals je ziet is het nu een simpelrollend frame waarvan ik ga opbouwen.
Moet alleen die achterlijke yasuni stikker van me achterbrug afhalen.
Voor de rest moet ik nu beetje gaan nadenken over hoe ik me brommer ga opbouwen. Als je tips hebt zijn ze zeer welkom!
Dat was um weer.
Hoi
Update 13-10-09Weer even een update. Heb weer een beetje gerommeld.
Begon vanavond met het uitelkaar halen van me frame omdat ik een frame zonder kenteken en een Stage6 powertester ruil voor me kenteken frame.
Ging best snel na 20 min lag alles uitelkaar.
Foto's te vervestiging.
De 2 framedelen.
Achterbrugje.
Echte beunhazen hebben het nooit koud.
Me mooie achterveer die gelukkig verstelbaar is.
En toen werdt ik gebeld. Het was kiwi, had allanger een afspraak met hem om ze Hpi en krukas tekopen. Gelijk naar hem toegegaan en een heuze Doppler volle race as en Hpi'06 gekocht:)
Hpi'06je
Doppler
Het asje.
Dat waren de foto's nu wachten op me blok en PWK die allebei onderweg zijn.
Was hem weer.
Update 14-10-09Even snel een update.
Kwam vanmiddag van school en zag een briefje van tnt door de bus liggen dat er een pakketje aan een ander adres was afgegeven voor mij. Dus snel langs gegaan en ja het was me PWK/spruitstuk en filter:)
Het geheel bij elkaar.
PWK, probeerde seriecode te fotograferen lukte alleen niet helemaal.
Malossi 28mm kort spruitstuk
Nog een keer omdat die zo mooi is.
Filtertje
EindeUpdate 20-10-2009Vandaag me blok en cilinder terug gekregen van KHU:)
Ziet er allemaal goed uit ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Paar foto's
Aangepaste carter's
Iets grotere vlinder.
Totaal poorten overzicht.
Binnekort maak ik ook een poortmapje.
Wat er nu nog moet komen om het blok inelkaar tezetten zijn de lager's en keeringen. Dat wordt via benji geregeld hoorde ik dus dat komt ook wel goed:P
Nou tot de volgende keer.
Tsjauw