HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 31, 2025 9:53 am

Antwoord op onderwerp  [ 812 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 55  Volgende
 Manston fighter van MBgek 
Auteur Bericht
BIET
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Manston fighter van MBgek
Ik heb geen idee hoe groot die poorten exact zijn. Het is ook appels met peren vergelijken, vandaar dat ik er ook weinig waarde aan hecht.

do sep 03, 2009 10:52 am
Profiel
rain man
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
BIET schreef:
Als je de poortmap gezien hebt, of gewoon gemaakt heb, zoals ik. Dan kan je zien dat de poortvorm neer komt op een originele Manston vorm, er is geen sprake van een zgn punt. Al geef ik toe dat het op de foto wel zo lijkt en snap ik jullie verwarring.

Binnenkant is egaal btw :). Reden waarom dat er op de foto anders uit ziet is dat geschuurde delen die bewerkt zijn een andere kleur krijgen dan onbewerkte delen.

Of het gaat lopen is niet zo zeer de vraag. Ik weet uit ervaring dat het wel loopt en hard ook. Mensen die zeggen dat het niet loopt hebben waarschijnlijk wat teveel met de neus in de boeken gezeten. Als je een cilinder goed kon tunen na wat theorie was het leven makkelijker geweest :D.

is er met deze setup gebankt?
zoja dan kun je nu verschil zien. anders is het namelijk alleen maar gissen. maar wat ik heb ervaren is dat deze vorm niet echt veel verbeterd aan een originele manston. omdat hij alleen bij de wand breed is en richting uitlaat gelijk weer smal word. dit kan ook niet anders omdat je anders in je tapeind zit. maar voor poort oppervlakte zou ik het toch meer onderin zoeken.

do sep 03, 2009 11:09 am
Profiel
BIET
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Helaas niet mee gebankt :(. Maar gissen is het niet, het is niet mijn eerste cilinder ofzo :D . Maar hij word niet gelijk weer smal, hele vorm van de schacht is veranderd. Zit minder snel in de tapeinden dan je zou denken :). Meer poortoppervlak onderin de poort is niet zo heel interessant. Als je de huidige poortvorm aanhoud, dus met de schuine onderkant, dan spaar je de zuigerveer ook wat meer omdat de druk geleidelijker veranderd.

do sep 03, 2009 11:29 am
Profiel
BKD
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ben wel benieuwd wat het cilindertje gaat doen :^^: hij gaat neem ik aan nog op de bank?? maar op hoeveel procent liggen de uitlaatpoorten nu dan?

do sep 03, 2009 11:38 am
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
tis allemaal van daniel. dus ooit gaat het op de bank ja :P

do sep 03, 2009 11:39 am
Profiel
BIET
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Over een half jaartje oid :D.

@BKD:
Weet ik zo niet uit mijn hoofd, zit nu op een andere computer. Iig een maat waarmee ik eerder heb gereden (,op straat).

do sep 03, 2009 11:42 am
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 16
Antwoord met een citaat
BIET schreef:
Helaas niet mee gebankt :(. Maar gissen is het niet, het is niet mijn eerste cilinder ofzo :D . Maar hij word niet gelijk weer smal, hele vorm van de schacht is veranderd. Zit minder snel in de tapeinden dan je zou denken :). Meer poortoppervlak onderin de poort is niet zo heel interessant. Als je de huidige poortvorm aanhoud, dus met de schuine onderkant, dan spaar je de zuigerveer ook wat meer omdat de druk geleidelijker veranderd.

Maar wel het meest effectief, en het minst schadelijk op langere duur.

Ik zie dat je ook de poort nog omhoog hebt gelegd, waar ligt de blowdown nu op? die lag al wat hoog namelijk :!:

do sep 03, 2009 3:30 pm
Profiel
BIET
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
De uitlaatpoort is niet omhooggehaald, alleen de poortvorm is wat aangepast en de schacht zelf ook en uiteraard weer netjes afgebeveld, bd is dus gelijk gebleven :). Onderin de poort groter maken heeft qua poortvorm een negatieve invloed op de levensduur en qua vermogen niet het meest interessant. Dan heb ik het wel eens waar over piekvermogen.

do sep 03, 2009 4:08 pm
Profiel
sbk replica
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
tzal zich allemaal nog moeten bewzijzen ben ik bang. afw8en dus

do sep 03, 2009 6:01 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Racekees
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 16
Antwoord met een citaat
BIET schreef:
De uitlaatpoort is niet omhooggehaald, alleen de poortvorm is wat aangepast en de schacht zelf ook en uiteraard weer netjes afgebeveld, bd is dus gelijk gebleven :). Onderin de poort groter maken heeft qua poortvorm een negatieve invloed op de levensduur en qua vermogen niet het meest interessant. Dan heb ik het wel eens waar over piekvermogen.

Maar piekvermogen, wat is daar interresant aan dan?

De poort bovenin verbreden is schadelijker dan onderin verbreden, omdat het alsnog breder uitloopt richting deck hebben die zuigerveertjes ook niets te lijden, ik zie daar de negatieve invloed niet van in. Je wint ook stuk meer poortopppervlak dan alleen die zijkanten over de spoelers te laten lopen, het is zo schuin dat het eigenlijk niet eens meer effectief te noemen is.

Ja, of wel? maar dan had je voor en na de tunebeurt moeten banken.

Als je het echt effectief wil krijgen zul je de poort daar een stuk steiler moeten maken, wel opassen met de tapeindgaten.

do sep 03, 2009 7:03 pm
Profiel
sbk replica
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
crossmotor stijl alles gaan monteren om dat soort capriolen uit te halen!

do sep 03, 2009 7:30 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
BIET
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Richard, ik heb het zojuist al eens uitgelegd, op de foto ziet de poortvorm er wat anders uit dan ie werkelijk is, de werkelijke vorm komt neer op die van een ori manston poort, er is helemaal niets te schuin. Je zou zelf ook beter moeten weten dan dat je dit soort conclusies kan trekken door op een foto te kijken die sowieso vertekend.

Over dat poortoppervlak onder de poort zijn de meningen verdeeld. XSH doet het bijvoorbeeld wel vaak (valt tegen btw :P) en andere tuners doen het weer niet. Als je op zo'n niveau over tuning wilt praten dan zou je ook moeten weten dat in dit wereldje niet iedereen alles op de zelfde manier doet en er meer wegen zijn die naar Rome leiden. Ik heb je nu uitgelegd wat mijn kijk op zaken is, mijn uitleg is naar mijn idee helder. En jij hebt jou kijk op zaken, wat prima is.

Je kaart in je laatste reply zaken aan die ik helder heb gemaakt in een eerdere reply van mij, welke mij duidelijk lijkt. Ik zit verder niet zo vaak op AF, was ook niet van plan dat wel te gaan doen, niet om het een of ander, maar BF alleen heb ik altijd prima gevonden :). Mocht jij of iemand anders behoefte hebben aan wat meer opheldering van zaken, voeg me gerust toe op msn :):
adrien1989@hotmail.com

do sep 03, 2009 11:17 pm
Profiel
Quintus
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
jeujtje... adrien is uit 89.... pfoe.. wanneer ga je met pensioen? :D

do sep 03, 2009 11:49 pm
Profiel
af1special
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
BIET schreef:
Richard, ik heb het zojuist al eens uitgelegd, op de foto ziet de poortvorm er wat anders uit dan ie werkelijk is, de werkelijke vorm komt neer op die van een ori manston poort, er is helemaal niets te schuin. Je zou zelf ook beter moeten weten dan dat je dit soort conclusies kan trekken door op een foto te kijken die sowieso vertekend.

ja sorry adrien, maar wij zien alleen een foto. Weten wij veel dat juist die foto vertekend..?

vr sep 04, 2009 9:57 am
Profiel
BIET
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Dat heb ik in een eerdere reply vermeld :Y:. Maar ik dacht sowieso dat de meeste mensen van dergelijk niveau wel weten dat je een poortvorm nooit correct kan bekijken op een dergelijke foto, maar die inschatting heb ik fout gemaakt, maar dat is verder geen probleem.

@Q
Hoe oud dacht je dan dat ik was :D. Maar zodra ik de loterij win ga ik met pensioen whewhe.

gvd, zit ik hier weer te posten :P.

vr sep 04, 2009 11:40 am
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 812 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 55  Volgende