Auteur |
Bericht |
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
sinasappel effect/ druiper gespoten @p2 help!
Ik heb net een een klein kapje in kleur gespoten (spuitbus )
Was goed geprimerd en vervolgens met nat schuurpapier lichtjes opgeschuurd. het was allemaal gewoon erg glad gemaakt enzo.
Nu de kleur droog is (hoogglans rood RAL 3002) heb ik het sinasappel effect je ziet er dus de structuur in zitten en je voelt het ook van een sinasappelschil.
hoe komt dit ?? en wat kan ik eraan doen of het eruit te krijgen.
Laatst bijgewerkt door jasonNL op zo sep 13, 2009 5:38 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
zo aug 23, 2009 9:22 pm |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: sinasappel effect
lucht was te koud, probeer eens te spuiten met een verfbrander erbij (niet te dichtbij natuurlijk) dat brengt de glans naar voorren. verder kan je natuurljik ook achteraf nog polijsten he
zo aug 23, 2009 9:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
het was vandaag 27 graden
|
zo aug 23, 2009 9:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
waar heb je gespoten?
zo aug 23, 2009 10:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
af1-racer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 10:13 pm Berichten: 1560 Woonplaats: dussen
|
misschien heb je het te dun er op gespoten en idd gewoon polijsten dan komt het wel goed
_________________ Mn Aprilia af1: viewtopic.php?t=10557 Mn Aprilia rs extrema: viewtopic.php?f=14&t=11904
Le Derbi schreef: auto wheelies geen gebrek als je met de koppeling speelt
|
zo aug 23, 2009 10:21 pm |
|
|
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
met spuitbussen heb je meestal weinig tot geen invloed van warmte, tenminste bij mij was dat nooit heb ook vaak in de winter gespoten. dus daar ligt het niet aan.
|
ma aug 24, 2009 11:32 am |
|
|
Sanno
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 9:06 am Berichten: 2739 Woonplaats: Terneuzen (zeeland)
|
Itakura schreef: lucht was te koud, probeer eens te spuiten met een verfbrander erbij (niet te dichtbij natuurlijk) dat brengt de glans naar voorren. verder kan je natuurljik ook achteraf nog polijsten he SPUITEN MET EEN GASBRANDER ERBIJ ???? heb je gewoon met een spuitbus gespoten jason? probeer eens wat meer risico te nemen, dus dichter op de kap zitten of meer lagen. bij verfspeciaalzaken heb je ook nevelkoppen voor op spuitbussen, die gebruikte ik altijd toen ik nog met spuitbussen spoot, de straal is veel beter en het werkt gewoon prettiger
ma aug 24, 2009 5:06 pm |
|
|
w-poort-rs
ApriliaForum Member
|
ik heb ook nog caps van het grafiti spuiten is wel makelijk hoor heb ik me frame ook mee gedaan met een breed spuitende cap edit: dit heb ik trouwens voor een vriend gedaan met een meer gecentreerde cap die een dike maar heel erg constante spray geeft
Bijlagen:
Velg.jpg [ 60.27 KiB | 5068 keer bekeken ]
ma aug 24, 2009 5:08 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
|
Sanno schreef: Itakura schreef: lucht was te koud, probeer eens te spuiten met een verfbrander erbij (niet te dichtbij natuurlijk) dat brengt de glans naar voorren. verder kan je natuurljik ook achteraf nog polijsten he SPUITEN MET EEN GASBRANDER ERBIJ ???? heb je gewoon met een spuitbus gespoten jason? probeer eens wat meer risico te nemen, dus dichter op de kap zitten of meer lagen. bij verfspeciaalzaken heb je ook nevelkoppen voor op spuitbussen, die gebruikte ik altijd toen ik nog met spuitbussen spoot, de straal is veel beter en het werkt gewoon prettiger ik zeg toch echt verfbrander, geen gas brander. weet niet wat jij daar bij denkt bovendien heb je met spuitbussen wel degelijk invloed van de warmte, met een VERF brander erbij zorg je ervoor dat je zo min mogelijk nevel hebt en dat de verf al mooi neer slaat als het contact maakt. de verf word dan al meteen plakkerig en zorgt er tevens voor dat je geen druipers hebt. niet eigenwijs zijn, gewoon proberen. voor sanno: dit is nou een verfbrander
ma aug 24, 2009 6:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
DychoNN
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 9:40 pm Berichten: 93 Woonplaats: Ommen
|
Maak dan gewoon de spuitbus zelf warm.
|
ma aug 24, 2009 10:07 pm |
|
|
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
nou ik heb vandaga ook zelf gespoten met spuitbus en ging prima klinkt mij als gewoon te dunne lagen
|
ma aug 24, 2009 10:17 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
|
ja of je staat in de tocht of je verf heeft in een koude schuur/kelder gelegen
ma aug 24, 2009 10:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
Sanno
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 9:06 am Berichten: 2739 Woonplaats: Terneuzen (zeeland)
|
hehe lekker bijdehand kokosnootkop mag ik ook eens een spelfoutje maken maar je kan natuurlijk ook spuiten, en als je dan sinaasappel heb, met P2000 natschuren en polijsten met commandant5 edit; scheelt natuurlijk ook dat een VERFfohn niet vaak rotzooi in je spuitwerk spuit, heb je het zelf wel eens gedaan op die manier?
ma aug 24, 2009 11:48 pm |
|
|
Quintus
ApriliaForum Member
|
En een sinnasappel effect kan nog veel meer redenen hebben...
|
di aug 25, 2009 12:06 am |
|
|
A.P.Versteeg
ApriliaForum Member
|
spuitbus en het te spuiten voorwerp moeten de zelfde temp zijn, bij koud weer zal de verf langzamer drogen en dus beter vloeien(meer kans op druipers). Bij heel warm weer zal de verf onderweg in de lucht naar het voorwerp al eerder drogen en wanneer je dan vanaf ver spuit zal dat dus ook weer effect op de gladheid van het eindresultaat geven. Spuitbus moet je ook echt heel goed schudden, ook af en toe schudden tussen het spuiten door zal een beter resultaat geven. Meerdere dunne lagen spuiten, eventueel tussendoor met 2000 polijsten en na de laatste laag welke wel echt goed uit gehard moet zijn kan je de lak met 2000 nat polijsten. Daarna polijsten met een goed merk auto polish. Afpoetsen met wax en het resultaat zal gladder en dus glanzender zijn als menig auto spuiten kan doen.
p.s. lak uit een spuitbus blijft wel altijd gevoeliger voor beschadigingen.
|
wo sep 02, 2009 1:10 am |
|
|
|