Auteur |
Bericht |
nicolas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 26, 2009 5:38 pm Berichten: 342 Woonplaats: belgie - west vlaanderen
|
Re: het grote 'welke setup' topic
eduardgpr schreef: 15-50 valt nog wel mee. als het nou 50cc was zou het niet kunnen maar met roze top zou 15-45 nog wel kunnen. met 13-50 zit je snel over de 12000 rpm heen hoor. ja ik kan ook 14 nemen he het kost de wereld niet zo'n tandwieltje
_________________ Aprilia rx50 2003 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12106
|
ma jul 27, 2009 6:11 pm |
|
|
Tuffel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 21, 2009 2:14 pm Berichten: 643 Woonplaats: oisterwijk
|
Ik reed met m'n mhr80 replica met 13-53 mooi 12.000
_________________ Hahahaha
|
di jul 28, 2009 11:05 pm |
|
|
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Hoe langzaam reed je dan? want met airsal 80 als ik 110 rijd loopt tie al tegen 13000 aan met twv 15-52
|
wo jul 29, 2009 11:45 am |
|
|
nicolas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 26, 2009 5:38 pm Berichten: 342 Woonplaats: belgie - west vlaanderen
|
ja met die tandwielen speel ik wel een beetje tot ik de juiste combinatie heb die ik wil wat ik wel graag wil weten of dit en beetje hard zal gaan, en of alles wel goed zal lopen op mijn cross (am6) nicolas schreef: roze top gigasnellie rito as Metrakit pro race 4 platen 21 dellorto malossi membraan + spruitstuk malossi filter
_________________ Aprilia rx50 2003 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12106
|
vr jul 31, 2009 7:05 pm |
|
|
Tuffel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 21, 2009 2:14 pm Berichten: 643 Woonplaats: oisterwijk
|
eduardgpr schreef: Hoe langzaam reed je dan? want met airsal 80 als ik 110 rijd loopt tie al tegen 13000 aan met twv 15-52 105 ofzo
_________________ Hahahaha
|
di aug 18, 2009 4:41 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Zoals sommigen van jullie al van mijn spam hebben gemerkt heb ik succesvol mijn Aprilia RS 50 MY 08 naar Hongarije kunnen smokkelen. Na tijdje rijden over de wegen is het me toch een beetje gaan irriteren dat mijn huidige setup gewoon niet genoeg koppel heeft voor de stijle bergen. Niet dat hij niet bergopwaarts gaat, maar bergopwaarts constant moeten heftig afremmen voor superscherpe bochten en dan weer moeten spelen met de koppeling om omhoog te gaan rijden met vrij veel geluid vind ik zelf een beetje irritant worden. Vandaar dat ik naar een nieuwe setup zoek. Let wel op: Hier zijn geen rollerbanken, rijden scooters met gaten in de uitlaat en worden niet aangehouden, mag je op de Hollandse N wegen rijden zeg maar. Dus er zijn vrij weinig restricties. Als je een leuke setup weet hoor ik het heel graag van je. Ben bereid om naar alles te kijken zolang je maar een logische uitleg bij geeft van de performance en eventuele ervaring. Alvast superbedankt voor je reactie. Zelf heb ik naar het volgende gekeken met mijn vrij lage kennis voor grotere setups: 80CC MHR Replica (Schijnt slijtvaster te zijn maar iets lager te presteren als de Team. Hoeveel langer gaat deze mee ongeveer?) 80CC MHR Team (Mijnder slijtvast als de replica maar betere performance?) Doppler Endurance Krukas (Zie ik veel onder grotere cilnder setups) Verder zit ik nog een beetje te googlen naar mooie setups. 21MM Carb Dell'Orto (Welke versie eronder past heb ik beetje hulp bij nodig)
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
vr aug 21, 2009 11:42 am |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
die nieuwe gila cilinder 21mm en een ander pijpje, ik weet neit wat ongeveer overheenkomt met hmr2 op een rs/gpr
vr aug 21, 2009 11:46 am |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Ik zou niet voor die MHR team gaan, slijt heel hard. Vooral aangezien je vaak hoge toeren rijd en met hoge belasting voor je blok.
|
vr aug 21, 2009 11:48 am |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Ze claimen dat de Jolly Moto de allersnelste van de hele teringbende is maar, ik vind hem peperduur en nog best lelijk ook die demper. Pro Race Metrakit zit echt veel onder de grotere setups maar zelf rijd ik met de Metrakit SP. Dus voorlopig wil ik nog ff de uitlaat niet veranderen tenzij dat slecht is voor de cilinder. Edit: Hoe kort gaan die MHR Team cilinders mee dan?
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
vr aug 21, 2009 11:49 am |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
|
het probleem is dat een pijp zoals jolly moto of een pro roest gewoon te hoogtoerig zijn voor bijv gila of mhr replica leovince, mk rk of gia zijn weer 50cc uitlaten, dus je krijgt niet het volledige vermogen uit je cilinder op am6 hebben ze de perfecte oplossiging voor gevonden genaamd hmr2, maar voor derbiblokken heb je dat niet
vr aug 21, 2009 12:15 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Hmm dat betekent dus dat het vrij kut is voor de cilinder als ik eerst met deze uitlaat rijd en dan overstap later op de Pro Roest aangezien die hoogtoeriger zijn en dus de stootrand hoger hoort te liggen?
|
vr aug 21, 2009 12:56 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
airsal 70 of 80cc, 21mm, giannelli
vr aug 21, 2009 12:58 pm |
Persoonlijk album
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Chrizu-kun schreef: Ze claimen dat de Jolly Moto de allersnelste van de hele teringbende is maar, ik vind hem peperduur en nog best lelijk ook die demper. Pro Race Metrakit zit echt veel onder de grotere setups maar zelf rijd ik met de Metrakit SP. Dus voorlopig wil ik nog ff de uitlaat niet veranderen tenzij dat slecht is voor de cilinder. Edit: Hoe kort gaan die MHR Team cilinders mee dan? Ongeveer 2-3000km met een zuiger. Hoe lang de cilinders zelf mee gaan kan ik je niet zeggen.
|
vr aug 21, 2009 1:27 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
|
Citaat: Hmm dat betekent dus dat het vrij kut is voor de cilinder als ik eerst met deze uitlaat rijd en dan overstap later op de Pro Roest aangezien die hoogtoeriger zijn en dus de stootrand hoger hoort te liggen?
wat voor uitlaat heb je nouw? tis misschien niet zo erg voor je cilinder, maar gewoon ontzettend jammer ik ben helaas neit zo bekend met my uitlaten, kan je helaas niet mee helpen
vr aug 21, 2009 1:33 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
|
vr aug 21, 2009 6:06 pm |
|
|
|