Sebas z'n 70cc Sprinter. Update; Sebas gooit het roer om
Auteur |
Bericht |
SdeHaan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 26, 2008 5:17 pm Berichten: 603 Woonplaats: Genemuiden
|
Sebas z'n 70cc Sprinter. Update; Sebas gooit het roer om
*J&S Team Fryslan Sprinters #1* *70cc Ice Age Special.*Goedenmiddag, ik zal mij eerst even voorstellen voor degene die mij nog niet kennen. Ik ben Sebastiaan de Haan, 19 jaartjes jong inmiddels en woon in Genemuiden ( Overijssel ). Toen ik 13 jaartjes jong was intreseerde ik me al in brommers. Dat begon zo, het was een zaterdag ochtend in 2003 ? ik werd wakker en wou weer aan mijn minibike sleutelen. Totdat mijn moeder schreeuwde. Sebas...... Je moet naar het industrieterein daar zijn allemaal snelle brommers. Na 3 jaar te hebben gekeken. Vond ik het wel erg leuk worden. Dus begin je met een puchje te sleutelen. 50cc snel, 70cc, 80 metrakit. En ik eindigde in de Prostock klasse met een 75cc Polini watergekoeld op een 2speed handgeschakeld blok die nu in handen van Ricardo is. Nu die puch verkocht is omdat het gewoon niet de ideale basis een puch ben ik begonnen met een Aprilia. 2 weken geleden keek ik op internet naar een leuke basis. Toen kwam ik een Aprilia Rs50 tegen voor 550 euro. Even gebeld en wezen kijken en uiteindelijk voor 400 euro meegenomen.De brommer was in zeer slechte staat. Kappen waren lelijk blauw met hebo stickers, frame zat aardig wat roest op, blok was aardig verrot enz enz. Vanaf daar begint mijn avontuur.Nu ga ik er 29 Augustus mee sprinten op de Brommersprint Genemuiden. Ik sta ingeschreven voor de 70 cc klasse, ik ga rijden met een setup waar je niet van op het puntje van je stoel gaat zitten. Dat heeft puur met de tijd te maken. Van het winter gaat het hele blok uit elkaar en dan komt er een snellere setup.Setup 2009, 70cc klasse :- Blok : Am 5 versnellingen.- Cilinder : 70cc Hebo Ng.- Carburateur : 24mm Mikuni t/m.- Spruitstuk : 24/28mm.- Membraan : Conti membraan.- Uitlaat : Yasuni hmr2.Optische lijst 2009 :- Frame : Aprilia Rs oud model + kenteken.- Voorvork : Orgineel 3cm verlaagd.- Velgen : Aprilia Rs om.- Kapwerk : Orgineel Rs om, blauw/wit geschilderd.- Verlichting : Alle verlichting en overige elektra verwijderd.- Stickers : Geen stickers.- Overig : Dodemanskoort stuurmontage, pro-grip handvatenOptische lijst 2009 :- Frame : Aprilia Rs oud model + kenteken.- Voorvork : Orgineel maximaal verlaagd.- Achterbrug : Aprilia Rs nieuw model.- Stuur : Clip on stuur.- Velgen : 17'' Honda mt.- Kapwerk : Honda Rs125cc kuipwerk + special paint.- Verlichting : Alle verlichting en overige elektra verwijderd.- Stickers : Geen stickers.- Tellers : Stage6 Powertester / Stage6 Toeren & Tempratuur meter.Update Zondag 16 Augustus 2009.Nu ben ik inmiddels een maandje in bezit van deze brommer. De planning was er om mee te gaan doen met de brommersprint in Genemuiden. Maar naar even te hebben getwijfeld ben ik de schuur in gegaan om de brommer uit elkaar te halen, dit met het idee om hem klaar te maken voor Jubbega 2010. Ik heb al een aantal dingen gedaan, zoals ik zei is het frame al helemaal uit elkaar. Hier een paar foto's van het demonteren.Weer een klein stapje verder, alleen de achterbrug en vering moeten er nog uit.Verder heb ik een aantal onderdelen aangeschaft voor de brommer, zoals een Honda Rs125 Zitkap, een Aprilia Rs50 nieuw model achterbrug van Ben, een Stage 6 powertester van Maarten. Al die onderdelen hoop ik binnen nu en 2 weken hier thuis te hebben liggen. Tevens worden nu de eerste onderdelen gezandstraald en geglasparelstraald door Stefan, mijn frame gaat hij binnenkort ook doen maar die word eerst verlast voor de kappen. Over 2 weken zowieso weer een zinvolle update.Update Zondag 13 September 2009.Ik had beloofd dat ik 2 weken geleden zou gaan updaten. Maar aangezien ik erg druk was is het iets later geworden. Toch heb ik niet stilgezeten. Er zijn een aantal dingen bezorgd, ik heb een powertester binnengehad en een achterbrug gekocht van Ben, die achterbrug is dezelfde dag nog naar Hoogeveen gegaan naar Kevin die het frame voor mij verlast.Ook heb ik een Oud model/ Af1 voorvork gekocht. De kroonplaat ben ik aan het verzagen voor clipons. Hier een foto van de gekochte voorvork ( Ik gebruik trouwens alleen de chromen voorvorkpoten, de rest komt van mijn andere voorvork af.Ook heb ik een poos gezocht naar goeie velgen die ik ga gebruiken op mijn sprinter, het zijn uiteindelijk Honda Mt 17inch velgen geworden. De naven ga ik alleen gebruiken. De rest gaat weg. Er komen nieuwe spaken en velgranden in !. Velgen zijn ook heel iets lichter dan normale Aprilia Rs velgen. Hier een foto van de velgen.En als laaste ene foto van mijn Aprilia Rs nieuw model achterbrug ( dubbel in plaats van mono ). Deze heb ik van Ben overgekocht en licht momenteel bij Kevin in Hoogeveen. Ik hoop hem redelijk snel terug te hebben.Met snelle groeten,jullie relnicht, Sebas !
_________________ *Aprilia RS250*
Laatst bijgewerkt door SdeHaan op di mei 18, 2010 2:47 pm, in totaal 18 keer bewerkt.
|
di aug 04, 2009 10:09 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Re: Sebas z'n 70cc Sprinter.
Nog een OM! super mooi man!
_________________ bier is lekker
|
di aug 04, 2009 10:11 pm |
|
|
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Hmr2 pijp zo te zien
_________________ Power is useless without control!
|
di aug 04, 2009 10:29 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
heeft ook wel wat weg van die hebo pijp
_________________ bier is lekker
|
di aug 04, 2009 10:33 pm |
|
|
w-poort-rs
ApriliaForum Member
|
idd hebo racing
di aug 04, 2009 10:36 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ia+rs+heboBekend rs sebasje! dat 50snel in dat filmpje, kwam 'ie later achter dat het een 70 was
|
di aug 04, 2009 10:44 pm |
|
|
SdeHaan
ApriliaForum Member
|
Hee bedankt voor dat filmpje ! is idd hetzelfde dezelfde brommer alleen toen ik hem kocht was hij nog meer verneukt. Uitlaat is zowieso een yasuni pijp. Dit omdat er ook een yasuni logo optstaat. Ik zat zelf ook aan de hmr/2 te denken kwa vorm te zien. Dat scheelt weer, zijn prima uitlaten Voor genemuiden moet ik alleen even de dodemans knop aansluiten nog, benzine tanken en de accu opladen. Groetjes
|
wo aug 05, 2009 10:19 am |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
je gaat met std NG sprinten begrijp ik ?
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
wo aug 05, 2009 11:39 am |
Persoonlijk album
|
|
Maarten.
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 10, 2009 2:36 pm Berichten: 199 Woonplaats: Nieuwe Niedorp
|
Standaard cilinder ownen de hele boel... Succes Sebastiaan! Zie je @ Genemuiden wel
|
wo aug 05, 2009 11:42 am |
|
|
SdeHaan
ApriliaForum Member
|
sbk replica schreef: je gaat met std NG sprinten begrijp ik ? Op genemuiden eerst wel ja. Ik ga van het winter een goed en snel blok opbouwen. Ik zit te denken aan een hebo manston of een Mhr speed 7t. Dan word ook het uiterlijk aangepakt, denk aan velgen coaten, frame coaten, 125rs honda kuipwerk enz. Dus hopen dat dat allemaal voor Jubbega volgend jaar gedaan kan worden, maar ik maak er geen haastwerk van.
|
wo aug 05, 2009 12:08 pm |
|
|
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
als het een hmr2 is en je wil er vanaf hou ik me aanbevolen
|
wo aug 05, 2009 2:09 pm |
|
|
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Doe je kappen er af dat is wreed
_________________ Power is useless without control!
|
wo aug 05, 2009 3:46 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
joh sebas, als je toch bezig bent met de kappen, spuit de binnenkant van de kappen ff vlug mat-zwart, lijkt dan een stukje netter!, anders zie je dat rode steeds
|
wo aug 05, 2009 6:09 pm |
|
|
SdeHaan
ApriliaForum Member
|
Ries, kappen laat ik zo, je ziet het haast niet + na genemuiden komen er toch rs125 kappen op van honda. Dus veel tijd wil ik er niet in spenderen. @ No fear, kappen haal ik er niet af, dan zie je al het roest enzo @ rs99, uitlaat gaat na 29 augustus de verkoop in, spreek me dan maar eventjes aan. Geen idee wat het waard is trouwens Groetjess.
|
wo aug 05, 2009 6:20 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
zal mij benieuwen wattei doet met een STD NG, mijn RS ging daar niet erg hard mee. was net leuk om mee op straat te rijden. succes @ genemuiden, zie je daar wel. je kan me haast niet missen, zoek de RS met de foutste kleur
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
do aug 06, 2009 2:10 am |
Persoonlijk album
|
|
|