HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do dec 26, 2024 3:00 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 886 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 60  Volgende
 GPR opknappen 
Auteur Bericht
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Bericht Re: GPR opknappen
Sanno schreef:
:D: yeah voorkuip :D:

ik zij het toch, hij komt er wel op, maak je maar niet druk :D: .

Ding staat nu officieel in bestelling uit Spanje als het goed is (daaruit kwam als ik me niet vergis ook de vorige kuip). Is ook betaald, Thanks to Mike!

Vdaag was mn meisje langs gekomen, dus zoals jullie begrijpen is er dan verdomd weinig tijd voor de broem. Wel met de auto van mn ma in de weer geweest. het setje winter banden van 150 euri voor 4 banden er af gehaald en er maar eens zomer banden op gelegd voor bijna 4x zoveel.. Je merkt het wel, geen burnouts meer tot eind 2e versnelling bij snel wegtrekken :D: .
Helaas daarna wel de nokkenas sensor naar de klote, dus weer terug naar de garage :X: . (Nee, motorisch blijf ik van dat beest af, niet mijn schuld!! mn moeder reed :00: )

Ook de voorremklauw komt er aan. Als het goed is speciaal rood gespoten voor mij :D .

ma jul 27, 2009 5:09 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Vandaag maar weer ff bezig geweest. Nadat de belastingdienst een bedrag met 2 nullen had gestort kwam er nóg een brief thuis vandaag met een leuk bedrag met maar één nul dat ik ook wel leuk vond.

Eerst maar het hok naar binnengereden. Die klote winterbanden een trap gegeven onder de werkbank. En de onnodige onderdelen er af gehaald.

Afbeelding

Daarna een stuk lood van de buurman gekregen zodat ik die tussen mn tandwielen kon doen om de krukas moer los te krijgen in plaats van een Action schroevendraaier.

Afbeelding

Flink wat lekkere vloeistoffen aangeschaft zodat ik er weer even tegen aan kan. Welke olie ik er in gooi boeit me de laatste tijd vrij weinig. Die DR cilinder moet er toch een keertje af.. Heb 2 soorten olie gekocht, 10w40 en 75w80 vbak olie. Heb er nu 75w80 in zitten, loopt wel veel soepeler, maar m’n koppeling slipte wel de eerste paar km’s.

Afbeelding

Kwam er achter dat de uitlaat toch wel flink gescheurd was. Misschien binnenkort maar eens lassen…

Afbeelding

Afbeelding

Had de koppelingskant even opengemaakt en de blok olie afgetapt omdat ik van de week weer eens een enorme knal hoorde uit mn blok. Niets te zien gelukkig.. geen blokken alu of ontzettend veel slijpsel aan de aftap bout.
En zo vul je dus bij zo’n kut gpr blok de olie bij..

Afbeelding

En het liefst met zo’n dop:

Afbeelding

Schuurpapier en blanke lak gehaald voor de uitlaat.

Afbeelding

Ook een digi schuifmaat:

Afbeelding

Niet de goedkoopste uiteraard…(écht niet :|)

Ook maar weer gewassen. T beestje loopt mooi nu. Ook trouwnes wat sproeiers gehaald, naar een JM uitlaat en een DR70 is eigenlijk gewoon niet af te stellen.. waar de powerband vn de DR ophoud begint die van de JM.

Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste foto is duidelijk te zien dat de demper klem er af is gebeunt. Ziet er beter uit.

wo jul 29, 2009 12:19 am
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member

beter fix je wel een demperklem..

wo jul 29, 2009 12:23 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Royal Club schreef:
beter fix je wel een demperklem..

Want? voor het geval dat ik die geile carbonnen demper er af lanceer met mijn brute DR70 vermogen? :D:

Oja! ook niet onbelangrijk. heb zowaar een verbruik van 1:22 gereden ipv 1:4 van toen mn benzine slangen lek waren :00: .
Heb tijdens die kilometers wel rustig gereden. Veel halfgas. Want ik draai ontzettend veel overtoeren.

wo jul 29, 2009 12:35 am
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member

omdat zo je tailpipe een keer gaat scheuren.

wo jul 29, 2009 1:02 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Royal Club schreef:
omdat zo je tailpipe een keer gaat scheuren.

Kutzooi.. je hebt idd gelijk :00/: . Maar weer eens aan het polijsten binnenkort dan maar... Ziet het er teminste nog redelijk uit...

En slijpen natuurlijk, want die gare stepjes ophanging zit er nogsteeds op..

wo jul 29, 2009 1:08 am
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member

lol, ga naar de gamma, en koop een stuk alu buis van 2~3cm dik, meet de lengte ongeveer, sla 2uiteindes plat, en boor er 2 gaten door. klaar.

wo jul 29, 2009 8:09 am
Profiel
MBgek
ApriliaForum Member

Gewoon een strippie pakken, en dan eromheen vouwen :D:

wo jul 29, 2009 1:07 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Nah, ik heb zo'n mooie demper klem O:-) . Eens kijken van 't weekend of de buurman nog een leuk stripje RVS heeft liggen :D .

wo jul 29, 2009 11:15 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Hoppa, van t weekend alleen thuis :DD: . Lekker binnen sleutelen met vloerverwarming en de frituur dr naast tot in de late uurtjes :D: .

Vandaag weer even wat gehaald..

Afbeelding
Ging voor een voortandwiel (14 tands ipv 12) en kwam terug met vloeibare pakking en 2t olie.
de olie kostte geen kut, en ik ga er van uit dat het toch best leuk spul is van Repsol.
de vloeibare pakking had ik 2 keuzes, heb ze allebij maar meegenomen. maar nu ben ik tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk weinig verschil tussen zit aan de verpakking te zien..
Op biede achterkanten staat het standaard gezijk van "als je het in je ogen krijgt of in contact komt met je huis bladiebladiebla" en dat je het niet mag monteren op plaatsen waar het veelvuldig in aanraking komt met benzine, en ook niet als koppakking gebruikt mag worden.
wel staat op de Blauwe Tube "Hi-Tech" en op de rode "High Temp".

Kan iemand me verstellen wat het verschil is tussen de 2? :00/: Heb ik een beetje 2x 7.50 betaald terwijl het eigelijk met 1 ook wel kon...

Afbeelding

do jul 30, 2009 10:25 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Pakketjeee:
Afbeelding

Afbeelding
Mooi Rood gespoten.

Afbeelding

Zeer netjes naar mijn mening.

Straks ga ik denk ik even langs een autoschadebedrijf om te kijken of ze die deuk uit mn uitlaat kunnen halen... En nog even langs een garage, om te kijken of ze nog wat spul voor me hebben :^^:

Ojah, en nog ff tanken en afstellen...

Het autoschade bedrijf gaat als ik terug kom van vakantie poging doen om de deuk uit mijn uitlaat te halen :D . Kostte me niet zoveel werd me verteld, ook weer fijn om te horen O:-) .

vr jul 31, 2009 2:17 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Nét voordat k een weekje op vakantie ga nog ff gesleuteld..

Afbeelding

Had deze er op aanraden van KG ff op geplakt.

Afbeelding

En nog maar eens een hele fles vloeibare gehaald, heb nu wel weer genoeg voor de komende 3 jaar denk ik zomaar... En ook alle soorten voor ieder doeleind..

Net ff de klauw er op gerost. Heb het probleem dat er remvloeistof uit mijn ontluchtings nippel blijft stromen, of ik hem nou open of dicht draai. Ik had er bij aankoop geen ring op gekregen, dus ik neem maar aan dat deze er ook niet op hoeft.. (kan iemand anders bevestigen dat deze er wél op hoort??

Afbeelding
Het bovenstaande ontluchtings nippeltje dus.

Afbeelding
Wel heb ik hierzo nieuwe boutjes voor gebruikt. Maar alles sluit goed af dus neem niet aan dat het daardoor komt..

Óók heb ik zowel dr klauw als de remslang ff met de compressor uitgespoten...
Maar het hielp niets.

Zelf ben ik er niet zo blij mee aangezien de klauw net mooi in de verf was gezet :||: .

zo aug 02, 2009 8:31 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Probleem remklauw denk ik gevonden. wel wat laat, maarja...

de jongen waarvan ik hem kocht had de 2 bouten omgewisseld... Dus ik gooide de remvloeistof er in principe in, in het ontluchtings gat, en het kwam er uit in het gat daar waar de remkabel hoort te zitten :0o: .

Logica.. Maar ik ga fijn op vakantie straks. Dus ik spuit hem daarna wel over en dan plak ik hem er wel ff op :^^:

ma aug 03, 2009 1:39 am
Profiel
Mikeeee
ApriliaForum Member

je moet een vetter beugeltje voor je demper fixe :OO:

Ex-jes: DERBI GPR 50 Racing Red 05' / Aprilia RS50 MY 07 Spains no'1 / Rieju KTM SX 50 Crossbrommer

di aug 04, 2009 9:41 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Mikeeee schreef:
je moet een vetter beugeltje voor je demper fixe :OO:

ik zal eens kijken wann ik daar zin in heb. :P

ben vandaag net een paar uurtjes terug van appelhof terschelling. flink wezen kratten stapelen daarzo, heb verdomme nog steeds koppijn van 3 dagen geleden, en dat terwijl ik sinds die avond geen alcohol meer gedronken heb :00/: .
Morgen nog ff langs de dokter omdat de mexicaanse griep en ku koorts daar heersde..

Morgen gooi ik voor jullie even wat nieuwe foto's online van de nieuwe voorkuip die binnen is :Y:

Nu maar eens wat slaap inhalen ;)

ma aug 10, 2009 10:18 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 886 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 60  Volgende