Auteur |
Bericht |
Nils
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 10, 2008 1:31 pm Berichten: 6
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
:S 80eurie dat kan veel goedkoper hier is site waar ie goedkoper is (ik heb al Aprilia RS 50 2006+ voor je geselecteerd) http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_ ... n=Membraankomt btw nog wel 7.50 eur verzend kosten denk bij moet wel zeggen de site heeft maar paar merken in gebruik.
_________________ Aprilia RS 50:P
|
zo jul 05, 2009 12:12 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
voordeel van de v-force is dat je een grote doorlaat hebt terwijl de kleppen niet ver open gaan. ideaal voor grote carb's. voor kleine carb's beetje zinloos omdat de doorlaat veel te groot is.
_________________ BKD 70cc sprinter
|
zo jul 05, 2009 2:37 pm |
|
|
alexander rs50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 10:29 am Berichten: 281 Woonplaats: raamkla city
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
dus een simpele vl6 van malossi is voldoende op je 50cc
_________________ Malossi & Polini = plug & play and plug & play = 4 mietjes ...
|
zo jul 05, 2009 4:22 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
op een gewone 50cc merk je het verschil met andere membraan niet echt. vl6 is mooi zat voor simpele 50.
_________________ BKD 70cc sprinter
|
zo jul 05, 2009 8:37 pm |
|
|
alexander rs50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 10:29 am Berichten: 281 Woonplaats: raamkla city
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
ok dat scheeld weer een bom duiten
_________________ Malossi & Polini = plug & play and plug & play = 4 mietjes ...
|
zo jul 05, 2009 8:49 pm |
|
|
alexander rs50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 10:29 am Berichten: 281 Woonplaats: raamkla city
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
net de jager gebeld zit standaard een 6 kleps membraam in een my09 dus ander membraam heeft weinig nut adviseerd me toch echt een ga snelli uitlaat met eventueel standaard demper zou dan iets meer koppel krijgen bovenin onderin (onder 5k ) verlies ik beetje vermogen maarja beneden de 5k rijd ze toch voor geen meter dat word leuk
_________________ Malossi & Polini = plug & play and plug & play = 4 mietjes ...
|
di jul 14, 2009 1:03 pm |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
Re: Re:
alexander rs50 schreef: rs-power schreef: Furia Master schreef: ik heb nog wel een paar andere membranen gezien..zal ff zoeken naar foto's e.d. ben benieuwd @ theo_tamada Dat zijn de v-force voor motors en niet echt effectief pas te maken @ am6 blokken maar heb net vernomen dat er inmiddels een v-force voor am6 te krijgen is (sinds kort)eerst was het een optie om de mina scooterversie van v-force pas te maken (deden ook een paar mensen) maar dat was niet interessant omdat een am6 std membraan een stuk groter is dan een v-force mina scootermembraan (scootermembranen zijn een stuk kleiner) Zal morgen fotos posten van die V-force voor am6 (is wel een primeur overigens denk dat bijna niemand er nog van af weet) http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=5468 dit is de link naar het betreffende membraam Dat is ook een V-force alleen die bedoelde hij niet... Hij bedoelde deze: € 190 ,- Vind hem erg duur, en zelfs de details lijken op foto's exact hetzelfde als die V-force van Top Performance. Er zal ongetwijfeld verschil inzitten... echter vraag ik het volgende wel af: TP mag die V-force verkopen, zelfs met de volledige naam erop, maar zijn ze dan verplicht hem minder goed te maken als die echte? En bij scooters heb je zo'n zelfde verhaal alleen dan met Stage6 en V-force... En stel dat er verschil in zit, zou de meest goedkope manier zijn om het membraan 'slechter' maken als een originele V-force: er minder goede plaatjes op te zetten. Maar ja dit zal je toch niet gauw te weten komen aangezien er zeer weinig mensen dit membraan hebben en degene die hem hebben niet deze vergelijking hebben gemaakt. En al zouden ze dit wel hebben gedaan geven ze die informatie niet zomaar prijs.
|
ma jul 20, 2009 7:36 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
tsjah, ben heeft een echte, ik een neppert. mijn gasreactie ging er een stuk op vooruit met die vforce, kwam van vl15 af die aangepast was op het spruitje, vforce heb ik zo ingeplopt, had toen geen zin om te dremelen.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
di jul 21, 2009 12:45 am |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
Royal Club schreef: tsjah, ben heeft een echte, ik een neppert. mijn gasreactie ging er een stuk op vooruit met die vforce, kwam van vl15 af die aangepast was op het spruitje, vforce heb ik zo ingeplopt, had toen geen zin om te dremelen. Jouw vergelijking is dus: VL15 met aangepast spruitstuk daarvoor VS datzelfde spruitstuk, dus niet helemaal goed overlopend op die TP V-Force? Of heb je jouw V-force vergeleken met die van Ben? En dan heb je ook nog eens weer een V-force van VHM (niet standaard voor AM6) maar die kunnen ze wel maken voor je. Vraag me af of dat dan nóg weer beter zou zijn die die echte V-force van Tasserini...
|
di jul 21, 2009 6:08 pm |
|
|
wey
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 05, 2007 9:27 am Berichten: 100 Woonplaats: aalsmeer oost
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
|
do sep 10, 2009 3:50 pm |
|
|
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
ey, ik heb een Airsal 70 met 19mm dellorto carb. Ik wil graag een hebo membraan, aan te raden? Zoja, moet ik dan opnieuw afstellen en een neiuw spruitje?
_________________ Micro Power!
|
di sep 29, 2009 10:05 am |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
neej, hebo heeft geen skitterende afwerking. doorsparen voor vl15
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
di sep 29, 2009 1:34 pm |
|
|
nicolas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 26, 2009 5:38 pm Berichten: 342 Woonplaats: belgie - west vlaanderen
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
Royal Club schreef: neej, hebo heeft geen skitterende afwerking. doorsparen voor vl15 kan je die niet zelf afwerken dan ? hoor ook niet altijd positieve commentaar over die vl15
_________________ Aprilia rx50 2003 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12106
|
di sep 29, 2009 5:48 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
ja, kan.
op de vl15 had ik niks aan te merken. paar plekjes wat gietresten weggehaald met een stanleymes. meer niet
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
di sep 29, 2009 6:01 pm |
|
|
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Re: Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen)
Okeuj ga ik er wel wat van merken Royal?
_________________ Micro Power!
|
di sep 29, 2009 6:08 pm |
|
|
|