Auteur |
Bericht |
Psycho Rubberburner
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 02, 2005 10:43 pm Berichten: 321 Woonplaats: Marum
|
 Zwaarder geluid
Ik zag vanmiddag een zundapp ... met een heel aparte demper ... had gevraagd .. maar niet over de uitlaat  was wel gewoon 50 cc ... maar het klonk heel zwaar een mooooi  Dat wil ik ook ... is dit mogelijk voor RS....... het ploffende geluid zeg maar... maar dan in 2 takt temp 
_________________ Jahoor
VHSH power :)
|
wo jan 11, 2006 7:37 pm |
|
 |
wimpi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 12, 2005 2:05 am Berichten: 127 Woonplaats: sterrebeek
|
haal je luchtfilterdeksel er eens af dan heb je een diep en zwaar geluid
_________________ wimpi
|
wo jan 11, 2006 7:38 pm |
|
 |
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
die zundapp is ook gewoon 2 takt hoor, er zijn volgens mij nooit 4takt zundapps gebouwd.
Je kan zelf eens het volgende proberen: Haal voor de grap even je luchtfilterhuis los van je caberateur. En als klap op de vuurpijl kan je eens kijken of het helpt als je demper eraf haalt.
Opzich denk ik dat je dit beter niet in het weekend kan doen, en niet voor en na 10en...
(Niet zonder luchtfilterhuis blijven rijden hoor!, maar zo kan je het ff horen)
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
wo jan 11, 2006 7:51 pm |
|
 |
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
dmper eraf helpt meestal niet, tmaakt gewoon een ongelovelijke teringherrie, harder geluid.
_________________ Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!
|
wo jan 11, 2006 7:54 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Kevlar Giannelli demper er op
luchtfilter gewoon met rust laten
|
wo jan 11, 2006 10:32 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Psycho Rubberburner
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 02, 2005 10:43 pm Berichten: 321 Woonplaats: Marum
|
Dat zeg ik ook niet ..... dat zundapp 4 takt is
maar ik wil gewoon zwaarder geluid ... welke uitlaat is dan het beste dat het brommergeluid weg is en meer neigd naar een 4 takt .... Misschien vinden sommigen dit jammer... maar ik niet hou van dat lichte gejank .... meer zwaar gejank zeg maar 
_________________ Jahoor
VHSH power :)
|
wo jan 11, 2006 10:34 pm |
|
 |
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
patrick zegt ut net 
_________________ Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!
|
wo jan 11, 2006 10:36 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Giannelli Pijp en 19mm carb als je nog een 50 hebt op het standaard luchtfilter.
|
wo jan 11, 2006 10:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
je kan ook je demper los hangen en je uitlaat recht achter de demper ophangen. (als je ene licht dempertje hebt ala yas/gia/MK etc) want dan worden de trillingen zeg maar niet gelijk opgevangen en klinkt tie ook anders. tis minimaal maar je hoort het wel. en tis makkelijk te realiseren. je kan je luchtfilter deksel verhogen met ene paar revetjes er tussen maar dan moet je af gaan stellen en in de winter rijd het ruk.
Het makkelijkst is meestal andere uitlaat. Je kan eventueel wel een extra gat bij boren in het deksel scheelt ook in geluid. maar dna ook ff je afstelling in de gaten houden.
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
wo jan 11, 2006 10:55 pm |
|
 |
G-Force
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 18, 2005 10:06 pm Berichten: 284 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Baarn
|
Toen ik mn RS kocht, zat er een powerfilter/21mm carb op, geluid was hard maar toch ook wel mooi.
Heb er nu het originele luchtfilter/19mm carb op zitten (geen gaten erin),
klinkt zachter, en vooral mooi als ie stationair loopt op 2000 (klinkt bijna als 4takt!)
Op 1100 stationair hoor je hem amper, maar hij loopt ook stabiel bij goed weer.
Dit alles op een verroeste yasuni pijp 
_________________
|
wo jan 11, 2006 11:16 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Fast-Rider schreef: Het makkelijkst is meestal andere uitlaat. Je kan eventueel wel een extra gat bij boren in het deksel scheelt ook in geluid. maar dna ook ff je afstelling in de gaten houden.
Niet Doen Zomaar Dus!
als ik mijn nieuwe telefoon binnen heb (had er al moeten zijn) zal ik een paar fotos maken met uitleg van hoe je je luchtfilter het beste aanpast zonder de luchtstroom te verkloten.
|
do jan 12, 2006 12:11 am |
Persoonlijk album
|
 |
wimpi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 12, 2005 2:05 am Berichten: 127 Woonplaats: sterrebeek
|
RS_Patrick schreef: Fast-Rider schreef: Het makkelijkst is meestal andere uitlaat. Je kan eventueel wel een extra gat bij boren in het deksel scheelt ook in geluid. maar dna ook ff je afstelling in de gaten houden.
Niet Doen Zomaar Dus! als ik mijn nieuwe telefoon binnen heb (had er al moeten zijn) zal ik een paar fotos maken met uitleg van hoe je je luchtfilter het beste aanpast zonder de luchtstroom te verkloten.
dat zou wel vet zijn...
enig idee wanneer je dat gedaan zou krijgen
volgens mij ist beste gewoon et beste om een rondelske tss u vijze te steke da et deksel wa hoger staat maar dan moet je hem eigenlijk wel opnieuw afstellen aan de carbu...
_________________ wimpi
|
do jan 12, 2006 12:14 am |
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
wimpi schreef: RS_Patrick schreef: Fast-Rider schreef: Het makkelijkst is meestal andere uitlaat. Je kan eventueel wel een extra gat bij boren in het deksel scheelt ook in geluid. maar dna ook ff je afstelling in de gaten houden.
Niet Doen Zomaar Dus! als ik mijn nieuwe telefoon binnen heb (had er al moeten zijn) zal ik een paar fotos maken met uitleg van hoe je je luchtfilter het beste aanpast zonder de luchtstroom te verkloten. dat zou wel vet zijn... enig idee wanneer je dat gedaan zou krijgen  volgens mij ist beste gewoon et beste om een rondelske tss u vijze te steke da et deksel wa hoger staat maar dan moet je hem eigenlijk wel opnieuw afstellen aan de carbu...
|
do jan 12, 2006 12:16 am |
Persoonlijk album
|
 |
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm Berichten: 435 Woonplaats: Boven-Leeuwen
|
RS_Patrick schreef: wimpi schreef: RS_Patrick schreef: Fast-Rider schreef: Het makkelijkst is meestal andere uitlaat. Je kan eventueel wel een extra gat bij boren in het deksel scheelt ook in geluid. maar dna ook ff je afstelling in de gaten houden.
Niet Doen Zomaar Dus! als ik mijn nieuwe telefoon binnen heb (had er al moeten zijn) zal ik een paar fotos maken met uitleg van hoe je je luchtfilter het beste aanpast zonder de luchtstroom te verkloten. dat zou wel vet zijn... enig idee wanneer je dat gedaan zou krijgen  volgens mij ist beste gewoon et beste om een rondelske tss u vijze te steke da et deksel wa hoger staat maar dan moet je hem eigenlijk wel opnieuw afstellen aan de carbu...
ja, dat stond er al 
_________________ The artist formaly known as Thomas
|
do jan 12, 2006 12:20 am |
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
RS_Patrick schreef: Fast-Rider schreef: Het makkelijkst is meestal andere uitlaat. Je kan eventueel wel een extra gat bij boren in het deksel scheelt ook in geluid. maar dna ook ff je afstelling in de gaten houden.
Niet Doen Zomaar Dus! als ik mijn nieuwe telefoon binnen heb (had er al moeten zijn) zal ik een paar fotos maken met uitleg van hoe je je luchtfilter het beste aanpast zonder de luchtstroom te verkloten.
er zit 1 gat in het deksel. daarnaast kun je gewoon een gat bijboren.
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
do jan 12, 2006 12:29 am |
|
 |
|