HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo dec 25, 2024 5:18 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 886 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 60  Volgende
 GPR opknappen 
Auteur Bericht
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Bericht Re: GPR opknappen
Vandaag wat minder kunnen doen. Moest vannochtend met mn pa als hulp naar bergen toe voor een huis met heel wat electrische storingen. (pa loopt nogsteeds met zn voet te kloten -zie beginpost van mij- dus ik moest ff mee) Kom ik daar verdomme in een enorm huis aan in Bergen waar ALLES met de laptop kan worden geschakeld. Lees ALLES, ramen, gordijnen, deuren, lift, garagedeur, dimmer, openhaard, en zelf de wazemkap die kwam uit het keukenblok vanuit het niets. Maak de volgende keer wel ff filmpjes om de magie van electra ff te showen :e
Wel ff leuk om dat te zien dus.
Snapte dr all1 geen kut van.
Máár, back to the point

's middags nog ff gaan schuren aan mn stepje. en 's avonds alles gemonteerd en gereden. Nu ben ik nog niet tevreden over mijn achter rem, remt namelijk amper. ook het wiel staat een beetje scheef O:-) , de de achterveer mag nóg wel ff wat strakker..

Morgen is het plan om eerst mijn achter rem te doen, vervolgens de veer wat te stellen, en daarna mijn voorkant eens los te halen voor schoonmaken en wat polijst werk (dit krijg je als je mij een weekje vrij geeft :E)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook maar ff de inbus bouten van mn remklauw vervangen aangezien die bijna dol gedraaid waren. (kut om die er uit te krijgen!!)

Ook maar ff de as van het achterwiel gepolijst, met vaseline en olie bewerkt, schoof er zo in.. en die van de achterbrug, scheelde ook een hoop!

di jun 16, 2009 11:33 pm
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

Rickb schreef:
Ik ga binnenkort ook me tankdop polijsten, maar goed... ziet er mooi uit, ik ben benieuwd naar hoe hij is als alles klaar is :^^:

weet je nou ondertussen al hoe je moet polijsten :_: :D: ? @ 2slow4mij, doe nog meer poetsen doe doe :OO: remschijf bv :<>: aanrader: pannensponsjes met zeep erin, beetje water erop en je kan echt heel mooi je schijven schoonmaken met dat spul :^^:

wo jun 17, 2009 12:13 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

schijven? roetsen die dingen dan nie als de mofo?

en komt goed ;) . Voorvork poten zijn aan de beurt na t afstellen van mn rem en veer :DD:

wo jun 17, 2009 12:45 am
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member

Sanno schreef:
Rickb schreef:
Ik ga binnenkort ook me tankdop polijsten, maar goed... ziet er mooi uit, ik ben benieuwd naar hoe hij is als alles klaar is :^^:

weet je nou ondertussen al hoe je moet polijsten :_: :D: ? @ 2slow4mij, doe nog meer poetsen doe doe :OO: remschijf bv :<>: aanrader: pannensponsjes met zeep erin, beetje water erop en je kan echt heel mooi je schijven schoonmaken met dat spul :^^:

brillo! te krijgen bij de blokker voor 2euro ofzo :e

wo jun 17, 2009 1:00 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

hoppa, als k van de week naar de stad ga dan neem ik dat ook ff mee :D .

samen met wat sproeiers, nieuwe gaskabel, en miss nog wat olie :||: Ojah! nieuwe keerring..

wo jun 17, 2009 1:02 am
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

ja brillo dat woord zocht ik :D:

wo jun 17, 2009 1:35 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Sanno schreef:
:S: waarom doe je uberhaupt blanke lak over gepolijste shit heen? helpt echt geen flikker naar mijn mening, af en toe een doekje belgom erover en het glimt weer lekker. blanke lak hechtook bijna niet aan gepolijste shit. je kettingspanners zijn ook van cagiva :D: !!

bijna heel dat ding is toch cagiva :P

wo jun 17, 2009 2:59 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
[T][H][IJ][N]
ApriliaForum Member

Sanno schreef:
Rickb schreef:

brillo metaal sponsjes met roze zeep :OO: :{-):
jeah mijn uitvinding :OO: :P

wo jun 17, 2009 1:55 pm
Profiel
baquba
ApriliaForum Member

Als je je achterveer stugger wilt maken door aan die stelmoer te draaien kun je lang blijven draaien, de stugheid van een veer en de veervoorspanning hebben niks met elkaar te maken namelijk. :P

wo jun 17, 2009 2:08 pm
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

*Thomas* schreef:
Sanno schreef:
:S: waarom doe je uberhaupt blanke lak over gepolijste shit heen? helpt echt geen flikker naar mijn mening, af en toe een doekje belgom erover en het glimt weer lekker. blanke lak hechtook bijna niet aan gepolijste shit. je kettingspanners zijn ook van cagiva :D: !!

bijna heel dat ding is toch cagiva :P

ja ik vind het ook raar? misschien een donorcagiva gebruikt om dit ding compleet te maken?

wo jun 17, 2009 7:41 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

baquba schreef:
Als je je achterveer stugger wilt maken door aan die stelmoer te draaien kun je lang blijven draaien, de stugheid van een veer en de veervoorspanning hebben niks met elkaar te maken namelijk. :P

wtf heeft het dan voor zin voor mij om aan die veer te draaien?? langer of korter oid? :00/:

en wat is beter voor het bochtenwerk, lang of kort??

wo jun 17, 2009 9:50 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

nog maar ff een klein updatetje. Vandaag ben ik nog even met mn remmen in de weer geweest, niet lang helaas omdat ik moest werken.. (leuk dat ik wat geld verdien, maar jammer dat het moet als ik net lekker bezig ben...)

Helaas aan deze dag wel verdomd irriterende handen overgehouden (remvloeistof!!) mn vingertoppen branden er nu ongeveer af :@: .

Afbeelding

Eerst maar eens alles loshalen, en hoe doen we dat? precies, grof geweld!

Afbeelding

Remblokken kunnen nog wel ffies. Ben er met de staalborstel overheen gesjeesd, en ze kunnen er weer tussen..

Afbeelding

Remklauw in de rvs reiniger gedompeld... duur spul, maar mn moeder vond het niet erg.. "als we het nooit gebruiken komt het ook nooit op" :D . Dus die ff schoongemaakt.

Vervolgens de remblokken er niet in, wil de borging er niet goed in.. ik dat ding dus weer open gemaakt na een kwartier meppen.. geen wonder dat hij er niet in wou... :X:
Afbeelding

Afbeelding
Nieuwe boutjes natuurlijk!

Afbeelding
Nieuwe remvloeistof, zo doen we dat... Hoef ik niet iedere keer een nieuw flesje te kopen :^^:

Afbeelding

Beun, 12v schakeldraad uit die woning gejat van de eerder genoemde post, rubber er af gestript en dan hout je prachtige slangenklemmen over.. (dit doe ik dus zo ook met mn oliepomp aansluiting en mn carb slangen :D . Werkt perfect.
Dat draadje bij die borging zit er omdat ik te hard had gemept dus hij niet meer bleef zitten omdat er wat was afgebroken O:-)

do jun 18, 2009 12:32 am
Profiel
baquba
ApriliaForum Member

2SLOW4ME schreef:
baquba schreef:

wtf heeft het dan voor zin voor mij om aan die veer te draaien?? langer of korter oid? :00/:

en wat is beter voor het bochtenwerk, lang of kort??

Met die stelmoer stel je de veervoorspanning in. Deze moet je eerst helemaal los draaien, zodat er geen veervoorspanning op de veer staat. Daarna til je de achterkant van de brommer op zodat net je achterwiel los komt, en laat je hem vervolgens weer rustig op de grond zakken en kijk je hoeveel de achterveer inzakt. Het is de bedoeling dat de achterveer nét niet inzakt als je de achterkant op de grond neerzet. Draai die stelmoer dus net zo ver aan zodat de veer net niet inzakt als je de achterkant van de brommer weer laat zakken. Begin dus met de stelmoer helemaal los, waarna je hem steeds iets strakker aandraait.

do jun 18, 2009 12:34 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Thanks to baquba.

ik heb vandaag ff met een vriend lope klooien. Voorvork er uit getrokken, gepoetst. morge ff verfafbeit kopen en polijsten gaan.

Voor de rest ff schoonmaken e.d.

Helaas geen foto's omdat de camera opeens geen zin had (ding viel verdomme steeds uit.. pokke ding) en de telefoon van die vriend had een apart programma nodig. Werd ik ook niet blij van..

vr jun 19, 2009 12:07 am
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

wat ga je polijsten?

vr jun 19, 2009 12:23 am
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 886 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 60  Volgende