HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di dec 24, 2024 4:07 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 886 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 60  Volgende
 GPR opknappen 
Auteur Bericht
floRiS50
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Bericht Re: GPR opknappen
2SLOW4ME schreef:

draaien heb ik ook geen adres voor...

als je iemand nodig hebt daarvoor, zijn er genoeg hier hoor :^^: ik weet niet waar je woont, anders zou ik t ook nog wel kunnen opsturen :^^: moet je wel ff zelf kijken hoe en wat (maten enz)

do jun 04, 2009 3:03 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

deurscharnier gevonden :D .

Moet wel wat gehalkt,geslepen en gelast worden. maar dat zien jullie volgende week wel.
voor de rest ben ik nog van plan om delen van het frame en de achterbrug te polijsten en daarna een zootje blanke lak er overheen te kwakken.

Nu heb ik wel het probleem dat mijn frame niet van alu is.. dus rustig roest. Denken jullie dat als ik er een paar lagen blanke lak over heen doe en er niet mee rijd in de regen/pekel dat het nog wel een tijdje goed blijft?

en voor de rest.. ik wacht met smart op mn salaris aangezien ik weer redelijk betaald werk heb :<>: .
Maar in mn contract staat dat ze 3 weken uit mogen lopen met uitbetalen.. dus over 7 weken is het zo ver.. en maar aftellen :0o:

zo jun 07, 2009 9:38 pm
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

sowieso niet gaan polijsten man, met blanke lak erover gaat dat er echt kut uitzien ;) en dan is het nog kunst om het erop te krijgen, omdat aan dat gepolijste metaal lak bijna niet kan hechten

zo jun 07, 2009 10:13 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Sanno schreef:
sowieso niet gaan polijsten man, met blanke lak erover gaat dat er echt kut uitzien ;) en dan is het nog kunst om het erop te krijgen, omdat aan dat gepolijste metaal lak bijna niet kan hechten

ik heb t al geprobeert met een schakelpookje.. gepolijst met blanke lak.. dat roestte niet.. maar volgemsij is dat ook alu.

Maar weet je zeker dat het rare effecten gaat geven? want als het er een half jaar op zit ben ik nog wle in staat om het ieder half jaar over te doen :<>:

ff gegoogeld.. maar aangezien ze het overal afraden om te polijsten zie ik er toch maar vanaf :||:

zo jun 07, 2009 10:18 pm
Profiel
slammers
ApriliaForum Member

Heb ook weleens gezien met TZR frames, het is echt niet mooi gewoon. :{}:

zo jun 07, 2009 10:24 pm
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

idd, je kan het wel chroom laten spuiten, en nou niet gelijk sceptisch worden want ik vond het ook raar klinken :P maar op motorforum zag ik dat, benaderd de glans van echt chroom met 95%, maar beter doe jeje frame een leuk kleurtje ipv al dat bling ;)

zo jun 07, 2009 10:25 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Sanno schreef:
idd, je kan het wel chroom laten spuiten, en nou niet gelijk sceptisch worden want ik vond het ook raar klinken :P maar op motorforum zag ik dat, benaderd de glans van echt chroom met 95%, maar beter doe jeje frame een leuk kleurtje ipv al dat bling ;)

klinkt goed idd. en coaten is ook weer niet zo'n enorm bedrag.

zo jun 07, 2009 11:06 pm
Profiel
slammers
ApriliaForum Member

Sanno schreef:

Link?

zo jun 07, 2009 11:17 pm
Profiel
ostjj
ApriliaForum Member

kben benieuwd naar het eindresultaat :^^: Met het nieuwe model GPR kuip ziet er echt vet uit :L:

ma jun 08, 2009 12:02 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

ff verder geklooit met afstellen. Met de std uitlaat reed ik met sproeier 98, maar met de JM verzuipt hij bij 110/114/120. en 102 loopt hij wel lekker. Heb eigelijk nog een klein beetje het idee dat hij te arm loopt, dus kopen we nog maar wat sproeiers bij de collectie :D .

Voor de rest ga ik vandaag de carterkap van de koppelingskant maar eens ff open trekken. kijken of alles nog een beetje intact is O:-) .
De vorige keer had ik er een overload vloeibare pakking tussen gekwakt terwijl ik nog een papieren had liggen ook :_: . Foutje.. heb je met zo'n mooie werkplaats.

voor de rest ga ik denk ik maar eens beginnen met een grote schoonmaak, achtervelg er ff uit, met een tandenborstel en hoge druk spuit poetse.
Niet veel spannends dus voor jullie ;)

di jun 09, 2009 2:41 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

gisteraaf ff gesleuteld, van vandaag ff blokolie dr in gekeild.

Kwam ik tot de ondekking dat ik een lekke keerring heb bij mn tandwiel (eigen schuld, heb zelf mn blok gereviceerd :X: ) Daardoor lekte hij dus olie, en schakelde hij kut vanwege het lage niveau olie dat er in zat.
zat ook best veel slijpsel aa de olie aftap bout :X: .

Dus, nieuwe keerring er in stampen binnenkort. Ook zat er wat slijtage aan een onderdeel.. beetje moeilijk uit te leggen. maar nummer 9 op deze link.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/335 ... shaft.html
ook niet meer te verkrijgen dus :0o: .

Voor de rest, mn beunspruitstuk was ook kapoet gescheurd. was een stuk kvs slang. Deed het ontzettend goed (als ik die slangenklem neit op supervast had aangedraaid had hij het nog wel ff gedaan)
Dus, nieuw stuk kvs slang er op :D .

wo jun 10, 2009 3:29 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

vandaag mn ophangpunt voor mn kap gekregen van mn lasser :DD: .
Is netjes gedaan.

Ook is er een nieuwe (klote) digitale camera aangeschaft, dus binnenkort weer lekker veel foto updates.

Misschien nog wat aluminium delen zandstralen (kan gratishhh) en polijsten waarna ik er nog wat blanke lak overheen kwak.

Verder... Lekker knutselen :D

za jun 13, 2009 12:02 am
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

:D doe maar snel wat fotootjes maken met je nieuwe camera dan, want zo is er niet veel aan :Y: :D:

za jun 13, 2009 9:52 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

foto's!!

Afbeelding

Afbeelding
Alles ff schoon gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding
Die bout heb ik +- 3 uur op staan meppen, wou er niet uit, schroefdraad kapot. Toen maar stukje afgeslepen en nieuwe moer op gedraaid.

Afbeelding
Verslepen en verlaste deurscharnier dat als ophangpunt gaat dienen.

Afbeelding
moet alleen nog wel ff wat bijgeslepen worden.

Afbeelding
Zo'n groot huis, en nog moet ik buiten in dat gammele tuinhuis aan de slag.. :||:

Afbeelding
Niks aanduwen, gewoon op gaan zitten en jezelf naar beneden laten tuffen.

Afbeelding
Lekke keerring, kijk maar naar de olie bij het schakelpedaal.

Afbeelding
commandant 4 gehaald, om alles ff op te poetsen. Moet helaas toch gecoat worden vanwege de los latende verf en beetjes roest hier en daar. (komt ooit nog wel als ik geld over heb.. ooit..)

Afbeelding
ziet dr wel leuk uit,,

Afbeelding
lekke achterveer.

Voor de rest moet ik zo werken, en ga ik vanaaf verder met een vriend er bij. ff alles schoonmaken e.d.

Luziano.

za jun 13, 2009 3:19 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Vandaag weer bezig geweest.
Flink wat gepolijst en geschuurd. (vakantie, geen fuck te doen, dan krijg je dat)
Vaak niet al te beste afwerking, maarja.. na 3 uur schuren op 1 onderdeel vond ik het wel mooi geweest :0o:

Afbeelding

Afbeelding

Later nog een keertje extra gedaan met een ander soort polijst pasta.

was namelijk nadat ik de buren met vloeibare polijst pasta uit een tuba had zien werken naar de gamma gegaan maar heb helaas niets kunnen vinden daarzo.. later ff om die tube gevraagd, tube kwam uit het segment van 25 jaar geleden, maar het werkt wel!!

Afbeelding

Afbeelding

Ben zelf er eerst met de roterende staalborstel overheen gesjeesd, waarna ik er achterkwam dat die groeven wel erg diep waren... helaas pindakaas.. dan maar wat minder mooi O:-)

Afbeelding

hier kun je ongeveer zien waar ik dacht van "fuck it.. "

Afbeelding
Goed gereedschap is t halve werk!

Afbeelding
aan beide kanten van de moer ff met een vijl er overheen, blijft het teminste zitten als ik bezig ben.

Afbeelding
als je dan toch bezig bent...

Afbeelding

Afbeelding
Die tube is dus mn polijst pasta :D

Afbeelding
Achterveer er uit gebeunt.

Afbeelding
Wordt stugger gemaakt..

Afbeelding

Ook maar ff schoon gemaakt. Met de hand helaas, hoge druk heb ik gesloopt.
Top Craft Troep :}):

Afbeelding

stukje naar beneden gedraaid.

Afbeelding

Cagiva luchtfilter op een GPR..??

Afbeelding

Geil! Ophangpunt is nog niet klaar!! vrijdag weer een poging :X:

Afbeelding

Lassen, slijpen, het stuk scharnier dat onbewerkt is, is te kort, moet nog wat opgelast worden..

Mja, wel een axa slot hea :<>:

Afbeelding

Gaatje er in, mag weer dicht geplamuurt. Is echt kut aftekenen aan de binnenkant!!

ma jun 15, 2009 12:20 am
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 886 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 60  Volgende