Auteur |
Bericht |
Leon ciao
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 25, 2008 9:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Nederland
|
wat is er stuk aan mijn ontsteking?
heej, mijn RS50 NM heb ik nu een half jaar en heeft het altijd uitstekend gedaan, nooit problemen mee gehad. Ik had er een metrakit rk onder gehangen en voor de rest niks aan gedaan. Toen ben ik begonnen met afstellen. Hij liep goed stationair en reed ook goed. Dus ben ik een rondje gaan rijden van een kilomter of 2, toen heb ik hem stil gezet. Later weer gestart, maar toen deed hij dus heel raar. Hij start nog wel steeds maar kan maar heel langzaam en als je stopt met meesteppen slaat hij af, ook komt er steeds zo'n poef uit de uitlaat. Dus dacht ik van dat komt doordat hij niet goed vonkt. Allereerst heb ik er een nieuwe bougie ingezet, dat had geen effect. Verschillende andere sproeiers geprobeerd en ook met een andere luchtfilter. [een open in plaats van de orginele]. Toen de orginele uitlaat weer eronder gehangen omdat ik dacht van misschien zit de uitlaat dan wel dicht gekoold.
Ik denk dat het aan mijn ontsteking ligt. Of denken jullie dat het iets anders is? En heeft er iemande een idee wat er aan de ontsteking kapot is? Alvast bedankt.
leon
|
za jun 06, 2009 7:19 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: wat is er stuk aan mijn ontsteking?
Is ie niet gewoon verzopen?
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
zo jun 07, 2009 2:45 am |
|
|
Leon ciao
ApriliaForum Member
|
ik denk van niet, maar hoe kun je dat zien ?
|
zo jun 07, 2009 12:12 pm |
|
|
w-poort-rs
ApriliaForum Member
|
ik heb het zelfde gehad toen was me bobine kapot
zo jun 07, 2009 12:43 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
inderdaad , je cdi is wss kapot. kost zo'n 50 euro nieuw
zo jun 07, 2009 12:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
Leon ciao
ApriliaForum Member
|
oke bedankt. Eine jongen van mijn werk heeft 2 schakels. Een daarvan is een motorhispania maar die is total los gereden tegen een boom geloof ik. Het blok heeft amper wat gelopen en is nog z.g.a.n dus zal de cdi eens lenen en als de rs het dan weer gewoon goed doet bestel ik me een nieuwe cdi [want hij wilt de onderdelen van de ryz helaas niet weg doen, omdat hij ze zelf nog kan gebruiken voor zijn eigen schakel [zou ik zelf ook doen]] Maar bedankt jongens
|
zo jun 07, 2009 1:50 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Itakura schreef: inderdaad , je cdi is wss kapot. kost zo'n 50 euro nieuw zo snel gaan die neit stuk toch? nieuwe bougie kabel ook al geprobeerd? en zit je vliegwiel nog vast?
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
zo jun 07, 2009 6:27 pm |
Persoonlijk album
|
|
Leon ciao
ApriliaForum Member
|
vliegwiel zit nog vast. Nieuwe bougiekabel kan ik dan ook wel proberen, maar daar kan toch niks aan stuk gaan? Maar zal eens een andere proberen. Iemand anders die dit probleem toevallig herkend?
|
zo jun 07, 2009 7:14 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
mischien door vocht ofzo.. heb je alle draden ook al nagekeken? nergens draadbreuken? heb je er toevallig een begrenzer op zitten, en die draden zijn losgegaan misch?
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
zo jun 07, 2009 7:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
Leon ciao
ApriliaForum Member
|
nee heb er geen begrenzer opzitten. Dat kan inderdaad zo zijn ja, bedankt ik zal morgen eens kijken.
|
zo jun 07, 2009 8:42 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
CDI kan ineens kapot gaan, tis een NM he dus die zijn al minimaal 4 jaar oud. bovendien kan je zulke dingen niet uitsluiten als je uit gaat van de leeftijd van een bromfiets, derbi's hebben na 3K ook al last van kapotte spanningsregelaars
zo jun 07, 2009 8:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
Leon ciao
ApriliaForum Member
|
mijne is 6 jaar oud dus die kans zit er zeker in ik zal van de week eens kijken dat ik die cdi kan lenen en dan laat ik het even weten. Ik wordt pas achter een maand 16 en moet nog een nieuwe koppelingskabel en achterrem moet ik nog ff ontluchten. Dan nog ander spruistuk en membraam halen en 17,5 del orto erop met de metrakit rk. Dan is hij alwel klaar [voor even want echt klaar ben je nooit natuurlijk ] Maar over een maandje moet hij het dus eigenlijk weer gewoon goed doen, al is het nu ook wel leuk om aventoe een rondje te maken
|
zo jun 07, 2009 10:42 pm |
|
|
|