Auteur |
Bericht |
erik003
ApriliaForum Member
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Rs 2003, start amper en komt vervolgens voor geen meter weg
Beste mensen,
zoals het onderwerp al zegt, start mijn rs-je bijna niet en als hij dan eenmaal iets doet, komt hij simpelweg niet weg. Hij kan ook niet stationair lopen.
Ik heb even zitten kijken en de basale dingen bekeken:
Bougie (+dop//kabel) Benzine (wil wel eens helpen;)!) Blokolie Koelvloeistof
Het enige wat overduidelijk ontbrak was koelvloeistof. De rest heb ik voor de zekerheid vervangen op de benzine na natuurlijk. Ik ga morgen koelvloeistof halen en hoop dat dat het probleem is, echter denk ik dat dat vrijwel onmogelijk is, of denken jullie daar anders over?
Het enige wat nu in mij opkomt is de ontsteking die kapot is. Heeft er iemand anders nog ideeen voor wat het kan zijn?
Alle hulp is welkom dus hou vooral niks voor je!(!!!)
Op voorhand bedankt voor jullie/je hulp.
-Erik
|
di mei 26, 2009 8:50 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
2SLOW4ME
ApriliaForum Member
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Rs 2003, start amper en komt vervolgens voor geen meter weg
een lekke koppakking misschien? omdat het kvs niveau zo laag is..
|
di mei 26, 2009 10:41 pm |
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Rs 2003, start amper en komt vervolgens voor geen meter weg
misschien warmloper gehad omdat er weinig kvs in zat en dat hij daarom zo slecht loopt ivm bijvoorbeeld compressie verlies?
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
di mei 26, 2009 10:43 pm |
|
Devlin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 10:28 pm Berichten: 545 Woonplaats: Dalfsen
|
het kan inderdaad zijn dat ie iets is warm gelopen want koelvloeistof is wel handig Maar kan ook zijn dat je pakkingen bij je cilinder lek zijn dat die daardoor slecht loopt en dan je koelvloeistof niveau laag is ![mellow :||:](./images/smilies/mellow.gif)
_________________ *--> Futura <--*
"© Aprilia ©"
|
wo mei 27, 2009 10:28 am |
|
kevinrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 19, 2007 1:45 pm Berichten: 460 Woonplaats: hoogeveen/ermelo
|
ik zou je cilinderkop er eens af halen, dan zie je al genoeg. maar als je verder nooit wat gemerkt hebt, dan zou het best de koppaking kunnen zijn. dus nieuw pakkingsetje halen en een nieuwe bougie ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif)
_________________ viewtopic.php?f=14&t=11802
|
wo mei 27, 2009 12:37 pm |
|
mark RS95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 16, 2007 6:50 pm Berichten: 362 Woonplaats: Ten Boer(groningen)
|
Als je KVS in de cilinder lekt loopt hij ook niet, dus even cilinder eraf trekken kijken of je sporen ziet! zoniet heeft hij doordat er weinig KVS inzat een warmloper gehad.
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 9&start=60
|
do mei 28, 2009 11:41 am |
|
erik003
ApriliaForum Member
|
Toppertje jongens, ik ga eraan werken.
Weet iemand heel misschien heel toevallig ook of er een bescherming op zit ofzo? Zeg maar dat-ie niet start als-ie 'weet' dat er geen kvs in zit?
|
do mei 28, 2009 12:22 pm |
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
heel simpel, links bij je stuur zit die buis waar je kvs is moet gieten, die moet gewoon tot de rand vol zitten...
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do mei 28, 2009 12:51 pm |
Persoonlijk album
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Zit er geen max op dat reservoirtje dan bij de rs50?
Enja, zou idd lekke pakking kunnen zijn.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
do mei 28, 2009 1:21 pm |
Persoonlijk album
|
2SLOW4ME
ApriliaForum Member
|
erik003 schreef: Toppertje jongens, ik ga eraan werken.
Weet iemand heel misschien heel toevallig ook of er een bescherming op zit ofzo? Zeg maar dat-ie niet start als-ie 'weet' dat er geen kvs in zit? ik denk niet dat dat er op zit. er zit veel electronica aan dat geval, maar zo gek zullen die spanjaarden/italianen niet zijn.
|
do mei 28, 2009 1:33 pm |
|
erik003
ApriliaForum Member
|
Aight, bedankt! Heb vandaag KVS bijgevuld, doet nog niks, ziet er dus naaruit dat het gaat om een warmloper.
Heb van meerdere mensen begrepen dat het dan kan zijn dat z'n kop, cilinder en zuiger zodanig veel schade oplopen dat je dan alles moet vervangen. Klopt dit?
Alvast bedankt!
|
za mei 30, 2009 5:09 pm |
|
2SLOW4ME
ApriliaForum Member
|
erik003 schreef: Aight, bedankt! Heb vandaag KVS bijgevuld, doet nog niks, ziet er dus naaruit dat het gaat om een warmloper.
Heb van meerdere mensen begrepen dat het dan kan zijn dat z'n kop, cilinder en zuiger zodanig veel schade oplopen dat je dan alles moet vervangen. Klopt dit?
Alvast bedankt! de kop kan volgensmij verdomd weinig mee mis gaan met een warmloper. en je cilinder en zuiger moet je zelf even kijken of er niet té diepe krassen in zitten. vaak is de zuiger wel afgeschreven. zet de foto's hier anders ff...
|
za mei 30, 2009 9:38 pm |
|
|