Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter
af1special schreef:
was de enige oplossing om de bus op de splines te houden, johan ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt!
binnenkort europoort maar eens onveilig maken
Jubbega 2009
Met de kreidler was het weer helemaal klote , Maar maakt niets uit want we hebben toch een mooie beker meegenomen naar zeeland ,Want jeroen heeft met de AM-6 sprinter de 2de plaats behaald in de Pro-stock klasse En dat is toch een mooie overwinning voor ons sprintteam en zeker een reden te meer om door te blijven gaan , want de kreidler sprinter is minimaal even snel , maar het moet alleen nog heel blijven .
En ook dat gaat zeker een keer lukken .
Maar dit is een geweldige spanende sprint dag geweest waar erg close werd gereden en op het scherps van de snede ,en waar gewonnen werd met soms 0,01 seconden verschil ,het was heerlijk om aan deze sportieve strijd mee te mogen doen .Ook al was het voor mij meer mijn zoon ondersteunen .
En om eerlijk te zeggen werd er ook bij de sprint scooters weer verschrikkelijk hard gereden snelheden van rond de 130 km per uur op 150 mtr en rond de 6,5 sec dacht ik , niet excat op gelegd ik heb dit ook maar via de speakers gehoord , dus niet 100 % betrouwbaar druk met andere dingen .
Maar voor ons is het een geweldige dag geweest .
En binnenkort komt er op damwoude weer een vervolg .
Hierbij nog ff en stukje uitleg wat er met de kreidler sprinter aan de hand was ,We hebben op de binnen basket van de koppeling een adopter gemaakt zodat deze op de splines van de holle koppelings as past ,nu was de bus met de splines vertanding los gekomen terwel we deze met 5 ton vast hadden geperst in de adopter .
Ik merkte dit al voor en tijdens mijn 1e start van run 1 vandaar ook geen burn-outs gemaakt , dus na run1 de koppeling zo snel mogelijk gedemonteerd en de bus met de splines erop vast gelijmd met loctite blockpress .Om de loctite zo lang mogelijk te laten drogen de sprinter vlak voor de start van run 2 pas gestart wat dus niet erg lukte , run2 afgeblazen
Zo snel mogelijk koppeling gedemonteerd blijkt dus de drukstift in de holle as vast gelijmd te zitten door de overtollige loctite die uit de adapter kwam
Dus vandaar dat ik de koppeling niet kon bedienen in run 2 en verdere deelname wel kon vergeten .
Johan
En let op mijn onderschrift