Auteur |
Bericht |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Jah hey Ruud, kom eens op met de update wat je allemaal hebt gepresteerd met de VK projecten op Damwoude
Bijgevoegd een impressie foto van het wonder achter de projecten, die daar nog goede hoop had op de eerste plek
Bijlagen:
IMG_6592 (Large).JPG [ 86.66 KiB | 1164 keer bekeken ]
_________________ Thom'z BeunBaas
|
wo jun 11, 2008 9:17 pm |
|
|
bouran
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 18, 2006 3:32 pm Berichten: 399 Woonplaats: scharendijke
|
vk cross hok met lek ventiel
_________________ CNC frees en draai werk, blok revisie/tuning pm voor een prijsje! http://www.cnc-parts.nl 2de plaats pro stock jubbega 2009
|
do jun 12, 2008 8:26 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
ja de axis is nog steeds kut, ik dacht dat ik de problemen helemaal had opggelost maar dat was dus sowieso nog niet. Na oneindig de ontsteking anders programmeren daar de hoop een dagje voor damwoude mee opgegeven. Dus ik zou wel even de bidalot op het oude blokje zetten, dat we sowieso met de axis konden rijden. Bleek dat het carter gekotterd moest worden voor de bidalot dus dat werd m ook niet. Dan maar de crosser uit het hoekje gehaald waar we hem hadden neergezet na de zes uurs cross. Van de vario mistte een onderdeeltje die ik van de axis af zou halen, toen bleek dat een rolletje de variateur van de axis op had lopen vreten. Misschien is de ontsteking dus ondertussen goed, en is dit later een probleem geworden. Baalde hier wel erg van want een variateur is BEST DUUR, en iuk heb verder ook nog een leven. Naja goed, straatvelges onder de rally gezet en nog even op t industrieterrein pret gehad met dat ding op de vrijdagavond. Waar die in handel niet stuk te krijgeen was, was nu na een minuut de bougie kapot, en had ik na een kwartier de vsnaar in duizend stukjes. Ding ingeladen en op damwoude het nodige spul geleent waarna de overbrenging weer compleet was. Het voorbandjje was leeg, maar gelukkig was jeroen er die het ventieltje heeft opgeknapt en weer wat luft had voor in t bandje. Rally kwam wat slecht weg en reed een 9 seconden, daarna veel kleiner op sproeier, knalde beter weg maar zonder toerenteller of wat dan ook word je van de afstelling ook niet veel wijzer. De 2e run was dus weer een tijd van 9.0 . Sibo was derde geworden met de zip die die weer ns niet kon houden, en die ragheet was na 3 runs kort op elkaar. Al met al een heel leuk dagje gehad met wederom goed weer. Vandaag heb ik dan maar een nieuwe variateur gehaald, en dit weekend ga ik het weer proberen met de axis.
|
do jun 12, 2008 9:37 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
|
vanaf nu ook mede mogelijk gemaakt door :
Axis zit nog niet in elkaar, cilinder ligt nu bij de jager om de voet iets af te draaien, want het nieuwe carter blijkt 3 tiende mm te hoog te zijn. Ook zijn we ingeschreven voor genemuiden, en daar hopen we hard te kunnen rijden...
|
vr jul 11, 2008 5:33 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
|
Re: vk projecten
update
axis weer aangeschopt, ditmaal met 21 mm carburateur. Volgend weekend computer aan de ontsteking om te kijken of we de problemen op kunnen lossen.
Zip is verkocht
Crosser staat op non-actief / standby
/ update
|
di mei 19, 2009 11:57 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
hey man, ik had een vraagje, op pagina 1 zie je een foto van een zuiger, en dan heb je het over een spoelbeeld. zou jij mij de betekenis ervan willen/kunnen uitleggen? zie het wel eens vaker. maar wat er mee gezegd word snap ik niet, heb er ook nog nooit van gehoord
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
wo mei 20, 2009 12:01 am |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
|
nou als de vlekjes op je zuiger aan beide kanten even groot zijn, dat heet ook wel symmetrisch in de volksmond, betekend dat dat je mengsel mooi in de midden van de cilinder verbrand, en dat je poortjes precies gelijk openen.
|
wo mei 20, 2009 6:33 pm |
|
|
|