Auteur |
Bericht |
BKD
ApriliaForum Member
|
 Re: Snellere Onsteking.
elke setup heeft een eigen voorontsteking nodig, als hij te vroeg staat wordt de druk te hoog en gaat het detoneren en loopt de boel kapot. het is dus een kwestie van testen. en dat kan het mooist op een testbank.
_________________ BKD 70cc sprinter
|
di mei 19, 2009 5:26 pm |
|
 |
bas_sx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm Berichten: 972 Woonplaats: Den Haag
|
nahja die jongen die het bij rutger en mij hebt gedaan weet wel wat die doet...
di mei 19, 2009 8:15 pm |
|
 |
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
maar je merkt wel goed het verschil???
di mei 19, 2009 9:54 pm |
|
 |
BKD
ApriliaForum Member
|
je kan het verschil goed merken, met binnenrotors kan dit pk's schelen. hoeveel je met een standaard ongeveer wint weet ik niet
|
wo mei 20, 2009 7:25 am |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Schoutenrs schreef: testbank is bij mij niet gedaan, maar wel door iemand met verstand  ik rijd er nu al best wat aantal kilometers mee (3/4000) en hij rijd nog steeds heerlijk wat voor schade zou er dan kunnen ontstaan en waardoor gebeurd dat?  Té vroeg zorgt ervoor dat je mengsel te vroeg ontbrandt waardoor de zuiger niet een zetje naar beneden krijgt, maar juist de andere kant op wil gaan. Dit merk je door flink vermogensverlies, verder vinden je lagers dit ook niet zo leuk. extreem vroeg kan ervoor zorgen dat je motor bij hogere toerentallen gaat terugslaan.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
wo mei 20, 2009 7:18 pm |
|
 |
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
ik heb nog is geinformeerd bij die gast, maare hij staat bij mij nu goed, had ook niet anders verwacht  over die how-to die ga ik voorlopig niet maken, want ik heb geen zin om me halve brommer voor niets uitelkaar te schroeven  dus als ik weer iets heb in me blok, maak ik wel een how-to 
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
wo mei 20, 2009 9:19 pm |
|
 |
knibbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 18, 2008 8:19 pm Berichten: 435 Woonplaats: wieringerwerf
|
je moet de gaten van je grondplaat een bepaalde kant opvijlen zodat je een soort gleuven krijgt. zodat je dus je ontsteking kan aanpassen. maar ik weet niet welke kant dat nou ookalweer op was. volgens mij naar links maar dat weet ik niet ckr. ik zou voor het eerst beginnen met 1 mm ofzo dan zit je altijd save en kan je kijken of je verschil merkt.
za mei 23, 2009 8:51 pm |
|
 |
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
bij aprilia rs my hoef je dat niet te doen 
|
za mei 23, 2009 8:56 pm |
|
 |
knibbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 18, 2008 8:19 pm Berichten: 435 Woonplaats: wieringerwerf
|
huh?  hoe heb jij dan je onsteking vervroegd? want je moet je grondplaat verdaaien. of kan dat met joune al standaart? owja: je kan ook nog een mvt onsteking nemen. dan hou je alles wat je nu heb maar dan kan je ook je onstekings punt veranderen. en dat is een stuk better/betrouwbaarder als je onstekking vervroegen. 
za mei 23, 2009 9:53 pm |
|
 |
Schoutenrs
ApriliaForum Member
|
het was al std 
|
za mei 23, 2009 10:35 pm |
|
 |
BKD
ApriliaForum Member
|
voor am6 zijn er ook al stnd grondplaten met sleufgaten. ma er zijn ook grondplaten die er op 1 manier op kunnen, deze zou je moeten uit frezen. ik ga binnenkort met mijn am6 blok op de bank en zal dan mijn ontsteking ook afstellen. kijken hoeveel je hier mee kunt winnen
|
zo mei 24, 2009 11:27 am |
|
 |
alexander rs50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 10:29 am Berichten: 281 Woonplaats: raamkla city
|
vraag me af hoeveel je dan kunt winnen ben benieuwd laat het ff weten in een pb of hier in het topic BKD 
_________________ Malossi & Polini = plug & play and plug & play = 4 mietjes ...
|
di jul 14, 2009 8:36 am |
|
 |
Rubin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 3:50 pm Berichten: 465 Woonplaats: Walcheren
|
alexander rs50 schreef: vraag me af hoeveel je dan kunt winnen ben benieuwd laat het ff weten in een pb of hier in het topic BKD  Ik schat dat je op een vrij orginele setup een paar tienden aan pk's kan winnen.
_________________ Derbi Senda Extreme - Yamaha Neos
|
ma jul 20, 2009 6:32 pm |
|
 |
alexander rs50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 10:29 am Berichten: 281 Woonplaats: raamkla city
|
Rubin schreef: alexander rs50 schreef: vraag me af hoeveel je dan kunt winnen ben benieuwd laat het ff weten in een pb of hier in het topic BKD  Ik schat dat je op een vrij orginele setup een paar tienden aan pk's kan winnen. voor die paar tienden doe ik het  heb nu 7.26pk als ik op 7.50 uitkom ben ik al blij 
_________________ Malossi & Polini = plug & play and plug & play = 4 mietjes ...
|
ma jul 20, 2009 8:50 pm |
|
 |
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
alexander rs50 schreef: Rubin schreef: alexander rs50 schreef: vraag me af hoeveel je dan kunt winnen ben benieuwd laat het ff weten in een pb of hier in het topic BKD  Ik schat dat je op een vrij orginele setup een paar tienden aan pk's kan winnen. voor die paar tienden doe ik het  heb nu 7.26pk als ik op 7.50 uitkom ben ik al blij  Maak jij je am6 grondplaat maar pas op je db05O blok Ownee je hebt am6 toch! 
_________________ Power is useless without control!
|
ma jul 20, 2009 9:19 pm |
|
 |
|