Auteur |
Bericht |
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: KHU #2 TZR
ik heb de timing ook ffe op 2 manieren nagerekend. jouw poort is 20mm hoog. bovenkant poort tot deck is 20.7. en aan jouw poortmap te zien heb je een deckhoogte van 1.7mm. hiermee kom ik uit op 196 graden. hoe komen jullie op onder de 190??
ik ga er vanuit dat als de zuiger in ODP gelijk ligt aan onderkant poorten.
_________________ BKD 70cc sprinter
|
zo mei 03, 2009 2:16 pm |
|
|
kevinrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 19, 2007 1:45 pm Berichten: 460 Woonplaats: hoogeveen/ermelo
|
Re: KHU #2 TZR
hoe kom jij zo aan die deckhoogte van 1.7mm dan? want hij zegt dat de squish in de kop zit en die is 1 mm. dus dan zou de zuiger gelijk staan met de cilinder in BDP. dus een deckhoogte van 0. en dan kom je uit op een timing van 186
_________________ viewtopic.php?f=14&t=11802
|
zo mei 03, 2009 6:45 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
Re: KHU #2 TZR
@ joost, met die kop van jouw zo ik alles moeten bewerken, dat zie ik niet zo ziten zegmaar. dit is makkelijk om de timingen aan te passen en vervolgens alleen de poort vorm aan te passen. @ bkd, wat kevin zegt @ kevin, koelkast is voor jouw
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
zo mei 03, 2009 7:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: KHU #2 TZR
je kunt de timingen op 3 manieren berekenen. het uittekenen in 2d ,uitrekenen met de welbekende formule en met de gradenschijf. uit alle 3 manieren moeten de zelfde waardes komen.
ik krijg uit de 2d tekening 196 graden en uit de berekening krijg ik ook 196 graden.
deckhoogte kan al geen 0 zijn omdat zijn kop al in de cilinder valt. de squish + het gedeelte van de kop die in de cilinder valt hoort de de deckhoogte
_________________ BKD 70cc sprinter
|
zo mei 03, 2009 9:06 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
Re: KHU #2 TZR
nee andre, de timingen die jij uitrekend, moet hij worden. Ik wil de kop dus in de cilinder gaan laten vallen
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
zo mei 03, 2009 9:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: KHU #2 TZR
neger, ik ben teroeg
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
zo mei 03, 2009 9:50 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: KHU #2 TZR
om mijn verhaal nog ffe te verduidelijken. zou sonde zijn als je je cilinder zou verneuken hierom. dit was mijn 50cc bidalot replica. timing is 195.93 als je het nou nog nie snapt moet je het zelf weten probeer je te helpen
Bijlagen:
poortmap.JPG [ 59.48 KiB | 690 keer bekeken ]
_________________ BKD 70cc sprinter
|
zo mei 03, 2009 10:21 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: KHU #2 TZR
Ehm andré, ik weet niet precies of je het goed snapt, maar de timingen zoals het nu staat, is het gewoon verkeerd, de Bidalot is standaard gewoon 'verkeerd' getimed, hoge blowdown, lage uitlaatpoort timing, en daar komt nog zn lage compressie verhouding bij. Dit word dus anders; hogere compressieverhouding door de kop in de cilinder te laten vallen, de squish word hiermee goed en zn compressie stijgt, door de cilinder 1.5mm op te hogen veranderd ook de timing, en zeker op een goede manier. De spoelrichting blijft hierdoor ook goed, want aan de cilinder word op deze manier niet gefreesd.
dus, ik snap niet waar jij het woord verneuken vandaan haalt?
|
zo mei 03, 2009 10:36 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: KHU #2 TZR
bereken de timing voor de gein is met de 2d tekening, of met een gradenschijf. jouw verhaal hierboven snap ik heel goed. je hebt alleen de verkeerde timingen in je hoofd. dan heb je zo bulte toeren en een super smalle powerband. dus reken de timing nu eerst ffe met een 2d tekening of gradenschijf wil ik je dan nog een keer horen
_________________ BKD 70cc sprinter
|
zo mei 03, 2009 10:59 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: KHU #2 TZR
ik zou zeggen, reken jij dan eens wat leuks uit.
|
zo mei 03, 2009 11:42 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: KHU #2 TZR
jou bedoelingen zijn allemaal goed ma de timing van de uitlaat is al 196 graden. heb ffe een 2d tekening gemaakt van de cilinder. slag: 39mm Drijfstang: 85mm Uitlaatpoort hoogte: 20mm Ma nog een keer, ik probeer jullie te helpen
Bijlagen:
2d.JPG [ 22.61 KiB | 603 keer bekeken ]
_________________ BKD 70cc sprinter
|
ma mei 04, 2009 9:57 am |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: KHU #2 TZR
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
ma mei 04, 2009 10:59 am |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 08, 2007 4:28 pm Berichten: 6557
|
Re: KHU #2 TZR
Mooi mooi.
Is dat een pro race uitlaat voor een senda of am6 ?
|
ma mei 04, 2009 11:22 am |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
Re: KHU #2 TZR
senda, maar blijft erg mooi dingetje
_________________
|
ma mei 04, 2009 11:46 am |
Persoonlijk album
|
|
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Re: KHU #2 TZR
am6 anders zit die niet met veertjes vast.
En aangezien ik geen gebakte flens zie!
_________________ Power is useless without control!
|
ma mei 04, 2009 11:47 am |
|
|
|