Auteur |
Bericht |
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
ff een vraag he. Ik ben dus bezig mijn NM afte stellen. enzo. maar wat gebreurt er nou eigenlijk precies alf ik mijn gasnaald hoger of juist lager zet?? ik denk dus alleen : -gasnaald hoger is meer benziene -gasnaald lager minder benziene
Is dit alles of zijn er meer dingen die mee spelen. Zo niet, zou dit dus betekenen als je brommertje redelijk goed is afgestelt zou je je gasnaald dus pas als laatste moeten doen.
bijv. hij krijgt nog een tikkie te veel lucht dan zou je dus je gasnaald 1 of 2 standjes hoger moeten zetten??
|
di apr 14, 2009 3:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
apriliars2000
ApriliaForum Member
|
heey ik heb een aprilia rij ik 80 mee daar voor trekt i prima en de schakel ik op naarzon 5 en dan trekt i als een puch dat klopt niet ik dacht zelf aan me gas naald setup: metrakit 50 cc snel yasuni hmr/2 dellorto 19mm sproeier 100 carbon membraam vertanding 11-47 dat was het wel zon beetje ik hoop dat iemand me kan helpen groetjes
|
di apr 14, 2009 9:17 pm |
|
|
apriliars2000
ApriliaForum Member
|
je lucht schroef iets dichterdraaien gas naald is voor hoge toeren geloof ik ik weet het niet zeker heb net zelf ook gevragt ik zou even an je lucht schroef draaien normale stand in 1,5 slag uit staan maarje kan gewoon een beetje rommelen jasonNL schreef: ff een vraag he. Ik ben dus bezig mijn NM afte stellen. enzo. maar wat gebreurt er nou eigenlijk precies alf ik mijn gasnaald hoger of juist lager zet?? ik denk dus alleen : -gasnaald hoger is meer benziene -gasnaald lager minder benziene
Is dit alles of zijn er meer dingen die mee spelen. Zo niet, zou dit dus betekenen als je brommertje redelijk goed is afgestelt zou je je gasnaald dus pas als laatste moeten doen.
bijv. hij krijgt nog een tikkie te veel lucht dan zou je dus je gasnaald 1 of 2 standjes hoger moeten zetten??
|
di apr 14, 2009 9:19 pm |
|
|
laurens-rs
ApriliaForum Member
|
MBgek schreef: Moeite hoor ff t deksel van je carb eraf schroeven anders zit je ff niet de hele tijd van die irritante opmerkingen te maken? fijn dat je helpt maar laat die opmerkingen liever. als ik toch elke dag op de brom naar school en trainen ga heb ik geen zin om de kappen eraf te halen en carb om te tjekken of ik mn gasnaald kan afstellen en dan er mischien achter te komen dat ik een andere gasnaald nodig heb en die weer moet bestellen en ik zonder brom zit enz..
|
wo apr 15, 2009 9:00 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
laurens-rs schreef: MBgek schreef: Moeite hoor ff t deksel van je carb eraf schroeven anders zit je ff niet de hele tijd van die irritante opmerkingen te maken? fijn dat je helpt maar laat die opmerkingen liever. als ik toch elke dag op de brom naar school en trainen ga heb ik geen zin om de kappen eraf te halen en carb om te tjekken of ik mn gasnaald kan afstellen en dan er mischien achter te komen dat ik een andere gasnaald nodig heb en die weer moet bestellen en ik zonder brom zit enz.. Maar mbgek heeft wel gelijk. en de kuip van je brommer halen is nog geen 2 minuten werk...
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
do apr 16, 2009 5:07 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
laurens-rs schreef: MBgek schreef: Moeite hoor ff t deksel van je carb eraf schroeven anders zit je ff niet de hele tijd van die irritante opmerkingen te maken? fijn dat je helpt maar laat die opmerkingen liever. als ik toch elke dag op de brom naar school en trainen ga heb ik geen zin om de kappen eraf te halen en carb om te tjekken of ik mn gasnaald kan afstellen en dan er mischien achter te komen dat ik een andere gasnaald nodig heb en die weer moet bestellen en ik zonder brom zit enz.. Je hebt geen andere gasnaald nodig, is alleen voor echt piekfijn afstellen wat jij niet doet. gasnaald clipje verstellen is serieus 10 sec werk.
_________________ bier is lekker
|
vr apr 17, 2009 3:47 pm |
|
|
Buudy
ApriliaForum Member
|
mijn aprilia rs50 2004 loopt stationair 2500 toeren, dit leek mij erg veel? is dit normaal? en hij trekt goed tussen de 2500-8500 toeren daarna is het niet veel meer, heeft dit met afstelling te maken? zijn top is 70-80
|
za apr 18, 2009 7:11 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
er zit een grote dikke schroef waar je aan kan draaien aan de zijkant van je carburateur. als je die met lopende motor iets naar links draait hoor je het toerental van de motor geleidelijk dalen. wel zorgen dat je dit afstelt met warme motor
za apr 18, 2009 9:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
Buudy
ApriliaForum Member
|
oke hoe warm ongeveer op de temp meter? want 2500 is redelijk veel voor stagionair he? en hoe kan ik zorgen dat hij tot 11000 toeeren goed trekt?
|
za apr 18, 2009 10:31 pm |
|
|
Jard
ApriliaForum Member
|
ehm. als je een standaard setup hebt dan trekt hij hem ook niet veel verder dan 8000 toeren. misschien tot 9000 maar dan ist echt wel op.
|
za apr 18, 2009 10:43 pm |
|
|
Buudy
ApriliaForum Member
|
bedankt, en hoe kan ik zorgen dat hij wel tot 11k toeren trekt? zeker met 50 cc snel grotere carb, grotere sproeier en yasuni hmr2 ofzo?
|
za apr 18, 2009 11:30 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
|
Goed afstellen, ik deed 12000~12500rpm met alleen de uitlaat ontgrenst, snelle gilardoni.
|
za apr 18, 2009 11:48 pm |
|
|
Jard
ApriliaForum Member
|
met standaard uitlaat? dan zit je dik uit je powerband. ik kan hem ook wel doortrekken tot 12000 maar dat heeft toch totaal geen nut.
|
zo apr 19, 2009 5:43 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
|
Jij zegt dat ie niet meer toeren maakt, je hebt het niet over het nuttige vermogen. Beter lezen knul
|
zo apr 19, 2009 7:15 pm |
|
|
chris2306
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 22, 2007 11:28 am Berichten: 129 Woonplaats: amsterdam
|
Jard schreef: ehm. als je een standaard setup hebt dan trekt hij hem ook niet veel verder dan 8000 toeren. misschien tot 9000 maar dan ist echt wel op. hmm met mijn 2004 trek ik hem makkelijk boven de 11500 (in z'n 5 in z'n 6 wil ie niet echt verder dan ±11k) stnd cil. tdw 12 -47 ontgrenste orginele uitlaat geen idee welke carb erop zit :O De vorige eigenaar had er niet veel mee gekloot zei hij dus ik neem aan gewoon de standaard 16mm. (staat dit erop of moet ik dan zelf meten om te weten hoe groot m'n carb is?). EDIT: Of heb je het nou over een begrenste uitlaat?
_________________ Ben ik even blij dat ik geen scooter rij
|
ma apr 20, 2009 10:14 pm |
|
|
|